34.1 C
Athens
Τρίτη, 15 Ιουλίου, 2025
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ737 ΜΑΧ: Η Boeing γνώριζε και δεν έκανε τίποτε!

737 ΜΑΧ: Η Boeing γνώριζε και δεν έκανε τίποτε!

- Advertisement -

Ενώ η καθήλωση των 737 MAX συνεχίζεται στον απόηχο της διπλής απώλειας το τύπου, του αεροσκάφους της ινδονησιακής Lion Air τον περασμένο Οκτώβριο και της Ethiopian στις 10 Μαρτίου 2019, νέα στοιχεία αποκαλύπτουν ένα ένοχο παρασκήνιο σχετικά με το θέμα.
Όπως έχουμε αναφέρει τόσο εδώ όσο και από τις σελίδες της Π&Δ μια από τις κύριες αιτίες που οδήγησαν στα δυο πολύνεκρα περιστατικά ήταν η άγνοια των πληρωμάτων τους για την δυσλειτουργία των αισθητήρων μέτρησης της γωνίας προσβολής (AoA) που οδήγησε και σε λανθασμένη διαχείριση της αντιμετώπισης της ραγδαία  εξελισσόμενης κατάστασης.
Πιο συγκεκριμένα και στα δυο περιστατικά ο ένας από τους δυο αισθητήρες με τους οποίους είναι εφοδιασμένο το 737 MAX δυσλειτούργησε και βρέθηκε σε διάσταση ενδείξεων με τον άλλο. Για το πρόβλημα έπρεπε να υπάρχει σύστημα το οποίο προειδοποιούσε το πλήρωμα. Σύμφωνα με όσα παραδέχθηκε χθες η κατασκευάστρια εταιρία, γνώριζε ήδη από το 2017 όταν παρέδιδε τα πρώτα 737 MAX ότι το σύστημα προειδοποίησης για αυτή την «διαφωνία AoA» δεν λειτουργούσε όπως προβλέπονταν. Το σχετικό λογισμικό ήταν μεν εγκατεστημένο αλλά ενεργοποιείτο μόνο σε αεροπλάνα εταιριών που είχαν αγοράσει ένα «πλήρες πακέτο» ηλεκτρονικών, κάτι που δεν είχε κάνει ούτε η Lion Air ούτε η Ethiopian.
H Boeing, παρά την γνώση αυτή, έκρινε ότι η απουσία αυτή λειτουργικού συστήματος σε κάποια αεροπλάνα «δεν αποτελούσε κρίσιμο θέμα ασφάλειας αλλά ούτε απαιτούσε άμεση διορθωτική ενέργεια». Το καίριο ερώτημα που τίθεται στην προκειμένη περίπτωση ήταν εάν αυτό το θέμα έπρεπε να είχε αφεθεί στην κρίση της Boeing ή θα έπρεπε να είχε αποφανθεί η αμερικανική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας και αρμόδια για την πιστοποίηση έκδοση πιστοποιητικό αεροπλοϊμότητας.
Όπως έχουμε γράψει και άλλες φορές η «σχέση» που υπήρχε ανάμεσα στην Boeing και την FAA ίσως αποτελεί το γενεσιουργό επίπεδο προβλημάτων στην πιστοποίηση που υπήρξαν και αιτίες στα δυο περιστατικά. Υπάρχουν πολλοί που υποστηρίζουν ότι η σχέση καταστρατήγησε την μοναδική δικλίδα ασφαλείας που υπάρχει, δηλαδή τον ελεγκτικό μηχανισμό που υφίσταται ώστε οι εταιρίες (αερομεταφορείς, αεροκατασκευαστές κ.ά.) να μην περνάνε σε ασυδοσία εν ονόματι του κέρδους.
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Εννέα χρόνια από το αποτυχημένο τουρκικό πραξικόπημα του 2016, ο Ερντογάν πλέον ως “μεσσίας”

Έννατη επέτειος σήμερα του αποτυχημένου τουρκικού πραξικοπήματος του 2016, το οποίο κράτησε λίγοτερο από μια μέρα (21 ώρες), από την έναρξη του, μέχρι την...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Γαλλία και Βρετανία σε στρατηγική σύγκλιση με κοινή πυρηνική αποτροπή...

2
Πέρα από τα κοσμικά της πρόσφατης επίσκεψης Μακρόν στη Βρετανία, η ουσία των συμφωνηθέντων με τον εκεί πρωθυπουργό Κιρ Στάρμερ, είναι μια υψηλής πολιτικής...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 15 Ιουλίου 1974: Προδοσία και διχασμός στην Κύπρο,...

34
Πραξικόπημα υποκινούμενο από τη χουντική κυβέρνηση των Αθηνών θα ανατρέψει τον Πρόεδρο της Κύπρου, Αρχιεπίσκοπο Μακάριο τον ΙΙΙ, ξεκινώντας έναν βαθύ διχασμό στο νησί....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η Χιλή θέλει να κρατήσει τα C-130H… αθάνατα

Η Αεροπορία της Χιλής τρέχει πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του υφιστάμενου στόλου μεταγωγικών C-130, με στόχο να τα διατηρήσει σε υπηρεσία ως το 2043.Όπως γράφει το...

Η Γερμανία θέλει εκτοξευτές ξηράς Typhon που μπορούν να βάλλουν και Tomahawk

Η Γερμανία έχει στείλει αίτημα στις ΗΠΑ για να αγοράσει πυραυλικά συστήματα Typhon, ως ενδιάμεση λύση μέχρι την είσοδο σε υπηρεσία αντίστοιχων ευρωπαϊκών όπλων...

Δεν εγκρίθηκε η νέα δέσμη κυρώσεων από την ΕΕ σε βάρος της Ρωσίας, λόγω αντιρρήσεων της Σλοβακίας

Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν κατάφερε σήμερα να εγκρίνει το νέο πακέτο κυρώσεων σε βάρος της Ρωσίας, ανακοίνωσε η επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας Κάγια Κάλας...