Το πρόγραμμα του ινδικού εκπαιδευτικού αεριωθουμένου βασικού/μέσου σταδίου IJT (Intermediate Jet Trainer) της Hindustan Aeronautics HJT-36 Sitara δεν μπορεί να χαρακτηριστεί μια επιτυχημένη προσπάθεια. Το αντίθετο μάλιστα, το αεροσκάφος που θα αναβάθμιζε την πολλαπλώς νοσούσα εκπαίδευση της Ινδικής Αεροπορίας έχει να επιδείξει μια προβληματική πορεία τόσο στην εξέλιξη, όσο και στις δοκιμές του. Το 2016, οι τελευταίες διακόπηκαν όταν το αεροπλάνο επέδειξε «κακή συμπεριφορά» στις δοκιμές ανάκτησης από περιδίνηση μετά από είσοδο σε απώλεια στήριξης, ένα από τα κύρια αντικείμενα που θα πρέπει να διδάσκει στους Ινδούς υποψήφιους χειριστές και μαχητές.
Το HJT-36 είχε «εξαφανιστεί» για τρια χρόνια και επανεμφανίστηκε αυτή την εβδομάδα στο Bengaluru όπου και ξεκίνησε και πάλι πτήσεις, μετά από απροσδιόριστες επεμβάσεις που έκανε η HAL σε συνέχεια μελετών σε αεροδυναμή σήραγγα, τις οποίες εφάρμωσε στο πρωτότυπο IJT LSP4.
Το πρόγραμμα όμως απέχει πολύ από το να βρει από την στενωπό, ενώ πολλοί θεωρούν ότι η όλη προσπάθεια είναι ήδη πολύ επιβαρυμένη και απαιτούνται γενναίες αποφάσεις ανασχεδίασης ή και τερματισμού του υπέρ μιας νέας απόπειρας. Το πρόγραμμα είχε ξεκινήσει το 1999 και 15 χρόνια μετά, το 2014 η Ινδική Αεροπορία είχε αρνηθεί να συνεχίσει την δέσμευσή της αναζητώντας τότε αντικαταστάτη. Στη συνέχεια υπήρξαν έντονες πιέσεις και μετά από αλλαγή ηγεσίας η IAF φαίνεται να υποσχέθηκε περισσότερη υπομονή. Η συνολική σχεδίαση πάντως έχει υποστεί έντονη κριτική, περιλαμβανομένου και του ρωσικής προέλευσης κινητήρα NPO Saturn AL-55I. Επιπλέον ο τύπος έχει υποστεί και δυο απώλειες με τη συντριβή πρωτοτύπων το 2007 και το 2008, την πρώτη κατά την διάρκεια της Aero India εκείνης της χρονιάς.
Ινδικό εκπαιδευτικό Sitara, δεύτερη και… ύστατη ευκαιρία;
- Advertisement -
![HJT-36 B](https://flight.com.gr/wp-content/uploads/2019/04/HJT-36-B.jpg)
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
«Ατζέντα 2030» και ένα παιδί μετράει τα άστρα
Του Ιπποκράτη Δασκαλάκη- Αντιστράτηγου ε.α., διδάκτορα Διεθνών Σχέσεων στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Ελληνικού Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών (ΕΛΙΣΜΕ), διαλέκτη στη Σχολή...
- Advertisement -
![Card image](https://d2beuh40lcdzfb.cloudfront.net/products/241511/350x350/Ptisi 052 October 2024 cover.jpg)
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 25 Ιανουαρίου/6 Φεβρουαρίου 1833: Άφιξη του Όθωνα, το...
Ο Όθων ο Α΄ φτάνει στην χώρα μας, ως ο πρώτος βασιλιάς της σύγχρονης Ελλάδας. Αν και δεν ήταν επιλογή των επαναστατών για το...
- Advertisement -
![Card image](https://d2beuh40lcdzfb.cloudfront.net/products/241086/350x350/Ptisi 052 October 2024 cover.jpg)
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
![Card image](https://d2beuh40lcdzfb.cloudfront.net/products/240663/350x350/Ptisi 051 September 2024 cover.jpg)
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...