17.3 C
Athens
Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου, 2024
ΝΕΑΑΜΥΝΑΘα μπορούσαν τα ολλανδικά ιπτάμενα τάνκερ KDC-10 να έχουν θέση στην Πολεμική...

Θα μπορούσαν τα ολλανδικά ιπτάμενα τάνκερ KDC-10 να έχουν θέση στην Πολεμική Αεροπορία;

- Advertisement -


Η Ολλανδική Αεροπορία προετοιμάζεται να υποδεχθεί το πρώτο καινούριο αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού A330 MRTT τον Μάιο του 2020 και αναμένεται να αποσύρει το πρώτο από τα δύο διαθέσιμα KDC-10 στο τέλος του έτους. Το δεύτερο και τελευταίο αεροσκάφος θα αποσυρθεί το 2021.
 
Γνωρίζουμε ότι το ζήτημα του εναέριου ανεφοδιασμού είναι ένα θέμα που έχει τη δική του θέση στα εξοπλιστικά προγράμματα της Πολεμικής Αεροπορίας, παραμένοντας συχνά σε χαμηλή προτεραιότητα, για οικονομικούς κυρίως λόγους. Επιπλέον, η προμήθεια οποιασδήποτε μεταχειρισμένης επιλογής πρέπει να εξυπηρετεί πρωτίστως τα μαχητικά F-16, με μόνη φθηνή επιλογή την κατάθεση αιτήματος στις ΗΠΑ για τη μεταβίβαση κάποιων KC-135R ή KC-10, τα οποία όμως μετά τα συνεχή προβλήματα στο πρόγραμμα KC-46 δεν δείχνουν διατεθειμένες να παραχωρήσουν. Σε αυτό το πλαίσιο, ειδικά το οικονομικό, θα μπορούσε να εξεταστεί η περίπτωση των δύο ολλανδικών KDC-10, που αποτελούν τα μόνα αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού (μαζί με τα KC-135R της Σιγκαπούρης) τρίτης χώρας που αποσύρονται σχετικά σύντομα και μπορούν να ανεφοδιάσουν τα ελληνικά F-16;
 

Ποια είναι τα ολλανδικά KDC-10
Η Ολλανδία απέκτησε δύο μεταχειρισμένα εμπορικά αεροσκάφη DC-10-30CF από την αεροπορική εταιρεία Martinair το 1992, με κόστος $98,8 εκατομμύρια. Τα ίδια αργότερα τροποποιήθηκαν με τη συνδρομή της Boeing σε ιπτάμενα τάνκερ και έλαβαν την ονομασία KDC-10. Τα αεροσκάφη είναι οικεία στα πληρώματα των ελληνικών F-16, αφού έχουν πάρει σε συνεκπαιδεύσεις εξοικείωσης των Ελλήνων χειριστών στον εναέριο ανεφοδιασμό. Για την αποκλειστική αξιοποίηση των KDC-10 ως ιπτάμενων τάνκερ, η Ολλανδία απέκτησε το 2004 ένα ακόμη DC-10, που αξιοποιήθηκε σαν μεταφορικό αεροσκάφος, αλλά δεν είναι άλλο σε υπηρεσία.
 
Πλεονεκτήματα
Τα οφέλη από την παρουσία αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού στο ελληνικό οπλοστάσιο είναι χιλιοειπωμένα, ενδεικτικά αναφέρουμε:
>Μπορούν να επιτρέψουν την απογείωση μαχητικών F-16 με πλήρη φόρτο μάχης, συμπληρώνοντας το «χαμένο» καύσιμο που καταναλώθηκε κατά την απογείωση ή να χορηγήσουν πολύτιμο καύσιμο κατά την επιστροφή των μαχητικών του τύπου από την αποστολή.
>Μπορούν να επιτρέψουν τη συνεχή παραμονή συγκεκριμένου αριθμού F-16 σε περιπολία (π.χ. καθημερινές αναχαιτίσεις), επιφέροντας εξοικονόμηση αεροσκαφών και προσωπικού, με συνέπεια την απελευθέρωση άλλων μαχητικών σε άλλες εκπαιδευτικές ή πολεμικές αποστολές.
>Μπορούν να επιτρέψουν την αύξηση του χρόνου παρουσίας μαχητικών F-16 σε απομακρυσμένες περιοχές.
>Μπορούν να επιτρέψουν στους σχεδιαστές επιχειρήσεων τον προγραμματισμό αποστολών κρούσης από μη αναμενόμενες κατευθύνσεις.
>Μπορούν να συνδράμουν σε συμμαχικές πολεμικές επιχειρήσεις ή σε αποστολές αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών, με κέρδη για την ελληνική διπλωματία.
 

 
Μειονεκτήματα
Τα δύο KDC-10 θα είναι μία επιλογή με σχετικά περιορισμένο βάθος χρόνου αξιοποίησης. Τα αεροσκάφη έχουν μεγαλύτερο μ.ο. ηλικίας από τα 59 KC-10A της Αμερικανικής Αεροπορίας. Επιπλέον, η είσοδός τους σε ελληνική υπηρεσία θα είναι κάτι καινούριο για την ΠΑ, ιδιαίτερα σε θέματα υποστήριξης και εκπαίδευσης. Τα αεροσκάφη θα αποτέλεσουν, δε, μια πλατφόρμα που θα απαιτεί την προστασία μαχητικών αεροσκαφών, ακόμη και αν τα ίδια πετούν μέσα στη ζώνη κάλυψης των Α/Α συστημάτων Patriot / S-300. Τέλος, δεν είναι γνωστό αν είναι τροποποιημένα να χρησιμοποιούν ατρακτίδια ανεφοδιασμού, περιορίζοντας την επιχειρησιακή τους αξιοποίηση μόνο προς όφελος των F-16.
 
Επίλογος
Παρά την ηλικία του, το KDC-10 υπερέχει του A330 MRTT σε μερικά σημεία. Όπως τονίζουν Ολλανδοί αξιωματούχοι, το αεροσκάφος χορηγεί ταχύτερα καύσιμο και μπορεί να φορτωθεί με ογκωδέστερα φορτία εξαιτίας της μεγάλης πλαϊνής θύρας. Αντίθετα, είναι πιο αντιοικονομικό στην χρήση. Το θέμα είναι αν έχει αλλάξει προσέγγιση η ΠΑ στο θέμα του εναέριου εφοδιασμού καθώς θεωρείται πως λόγω μικρού στρατηγικού βάθους, η χρήση ιπτάμενων τάνκερ είναι επικίνδυνη σε περιόδους επιχειρήσεων.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

37 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
37 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Η Ουκρανία στον αστερισμό των πυρηνικών πυραύλων – η στάση της Ελλάδας

Του Ιπποκράτη Δασκαλάκη, Αντιστρατήγου ε.α., διδάκτορος Διεθνών Σχέσεων, διευθυντή μελετών του Ελληνικού Ινστιτούτου Στρατηγικών ΜελετώνΚαι ξαφνικά μετά την πτήση του ρωσικού βαλλιστικού πυραύλου Oreshnik...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Think…ΙnTheBox, καραμπίνες κατά drones – χιλιάδες Έλληνες έτοιμοι για τέτοια δράση

42
Η χρήση των drones στον σύγχρονο πόλεμο έχει γίνει πλέον η νέα σταθερά. Και αντίστοιχα η αντιμετώπιση τους έχει γίνει κορυφαία ανάγκη, όπου προτείνονται...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 15/28 Νοεμβρίου 1922: Η “δίκη των εξ”,...

5
Η Μικρασιατική καταστροφή είχε αφήσει σε έκρυθμη κατάσταση τα πολιτικά πράγματα της Ελλάδος, τόσο που η παραίτηση της κυβέρνησης Πρωτοπαπαδάκη δεν κατάφερε να τα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η Ν. Κορέα χρησιμοποιεί τα T-80U & BMP-3 για στόχους, στην Κύπρο παραμένουν κρίσιμα

Η Νότια Κορέα, χρησιμοποιεί τα ρωσικά άρματα T-80U και τα τεθωρακισμένα BMP-3 του στρατού της, ως στόχους για την εκπαίδευση χειριστών των μη επανδρωμένων...

Γερμανία: ένα βήμα πιο κοντά στους πρώτους πολλαπλούς εκτοξευτές PULS

Το πρόγραμμα προμήθειας 5 πολλαπλών εκτοξευτών πυραύλων PULS για το Γερμανικό Στρατό, μπαίνει στο τελικό στάδιο απόκτησης. Τα συγκεκριμένα προορίζονται για να αντικαταστήσουν τα...

Εκσυγχρονισμένα F-5 προτείνονται στην Κολομβία

Παράλληλα με την αναζήτηση του νέου μαχητικού η Κολομβία ψάχνει τον διάδοχο των αεροσκαφών A-37.Όπως γράφει το Infodefensa, οι Κολομβιανοί αξιολογούν το M-346FA της...