20.9 C
Athens
Κυριακή, 9 Νοεμβρίου, 2025
ΝΕΑΑΜΥΝΑ«Πέφτουν» σήμερα οι υπογραφές για τα νέα περιπολικά του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ

«Πέφτουν» σήμερα οι υπογραφές για τα νέα περιπολικά του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ

- Advertisement -


Υπογράφεται σήμερα η σύμβαση με τα ιταλικά ναυπηγεία Cantiere Navale Vitoria (CNV) SPA για την απόκτηση τριών (3) συνολικά περιπολικών σκαφών για το λιμενικό Σώμα Ελληνική Ακτοφυλακή (ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ). Υπενθυμίζουμε ότι η CNV αναδείχθηκε προσωρινος ανάδοχος του διαγωνισμού της αριθ. 09/2017 Διακήρυξης ΥΝΑΝΠ/ΓΔΟΥ/ΔΙΠΕΑ 20 για την απόκτηση δύο παράκτιων περιπολικών με προαίρεση άλλων δύο (2+2) άνω των 30 μέτρων (και όχι μεγαλύτερο των 45 μέτρων), συνολικής αξίας €55.560.000,00, με αξία ανά σκάφος €13.890.000,00. Το πρόγραμμα τροποποιήθηκε το Δεκέμβριο του 2017 στα 3 +1 αφού η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε τη συγχρηματοδότηση σε ποσοστό 90% ενός ακόμη παράκτιου περιπολικού προϋπολογισθείσας αξίας 15 εκατ. ευρώ και ασκήθηκε το δικαίωμα προάιρεσης. Τον Δεκέμβριο του 2018 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε τη συγχρηματοδότηση σε ποσοστό 90% ενός ακόμη παράκτιου περιπολικού προϋπολογισθείσας αξίας 15 εκατ. ευρώ. Το εναπομείναν δικαίωμα προαίρεσης που προβλέπεται στην από 20/09/2017 υπ’αριθ. 09/2017 διακήρυξη για την προμήθεια 2+2 παράκτιων περιπολικών πλοίων άνω των 30 μ. δεν έχει ασκηθεί ακόμη από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, οπότε με τα τωρινά δεδομένα μόνο για την απόκτηση τριών σκαφών είμαστε βέβαιοι.
Επισημαίνεται ότι, στο πλαίσιο της Ειδικής Δράσης «Εξοπλισμός Οργανισμού FRONTEX» του Ταμείου Εσωτερικής Ασφάλειας (ΤΕΑ), το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ πρόκειται να αποκτήσει συνολικά, με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, 3+1 παράκτια περιπολικά πλοία άνω των 30 μ., 3+2 ταχύπλοα περιπολικά σκάφη 16-19,5 μ. και ένα βαν επιτήρησης εξοπλισμένο με θερμική κάμερα και ραντάρ, συνολικού προϋπολογισμού 73,60 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 66,24 εκατ. ευρώ θα χρηματοδοτηθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Για το λόγο αυτό, τα εν λόγω επιχειρησιακά μέσα θα διατίθενται υποχρεωτικά για τουλάχιστον τέσσερις (04) μήνες ετησίως σε μικτές επιχειρήσεις εκτός Ελλάδος, που συντονίζει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Συνοριοφυλακής και Ακτοφυλακής (FRONTEX).

Όπως πρώτοι είχαμε αναφέρει και επανερχόμαστε με νέα στοιχεία, το νέο σκάφος του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ είναι τροποποιημένη έκδοση του P350 (το 35 υποδηλώνει το μήκος σε μέτρα) που υπηρετεί σε σημαντικούς αριθμούς με τις δυνάμεις ακτοφυλακής της Λιβύης (P350 LAR) και της Τυνησίας (P350 TN). Το ελληνικό σκάφος κωδικοποιείται πλέον ως P355 GR όντας ουσιαστικά ένα νέο μοντέλο και όχι απλώς μια έκδοση του υπάρχοντος P350 όπως θα δούμε παρακάτω. Στην γραφική απεικόνιση που σας παραθέτουμε και έχουμε εξασφαλίσει σε αποκλειστικότητα, μπορεί να δει κάποιος πως θα είναι η διαμόρφωση του P355 GR. Το νέο σκάφος σχεδιασμένο κατά το βέλτιστο δυνατόν για να εκτελεί ένα ευρύ φάσμα αποστολών, θα είναι κατά περίπου 1,5 μέτρο μακρύτερο (σχεδόν 37 μέτρα) προκειμένου να πληρεί τις αυστηρές απαιτήσεις του διαγωνισμού με κυριότερη αυτήν της αυτονομίας και εκτοπίσματος 160 τόνων με πλήρες φόρτο.  Η ταχύτητά του με πλήρη φόρτο θα είναι 37,5 κόμβοι και με μέσο φόρτο θα ξεπερνά τους 40 κόμβους. Η μέγιστη ακτίνα ενέργειας με ταχύτητα 29 κόμβους θα είναι τουλάχιστον 1.000ν.μ.! Στο σκάφος θα υπάρχουν 16 κλίνες όπως είναι η επιχειρησιακή απαίτηση του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ ενώ έχει επίσης τη δυνατότητα  να φιλοξενήσει 20 επιπλέον επιβάτες σε καθίσματα.
Η υπερκατασκευή έχει επανασχεδιαστεί πλήρως. Το υλικό κατασκευής θα είναι αλουμίνιο ενώ τα τοιχώματα και τα παράθυρα της γέφυρας θα φέρουν αντιβαλλιστική προστασία. Το κάθε σκάφος θα είναι εξοπλισμένο με δύο τηλεχειριζόμενους σταθμούς ελαφρού οπλισμού (LRCWS -Light Remotely Controlled Weapon Stations) με δυνατότητα κάλυψης πλοίου 360 μοιρών και τουλάχιστον δύο θέσεις στο κύριο κατάστρωμα για μελλοντική υποδοχή βάσεων στήριξης οπλισμού με προστασία ασπιδίου. Οι σταθμοί οπλισμού θα φέρουν βαρύ πολυβόλο 12,7 χιλ. Στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται δύο ραντάρ επιτήρησης/ναυτιλίας JRC S-band και Χ-band και ζεύγος ηλεκτροοπτικών αισθητήρων τελευταίας τεχνολογίας (3ης γενιάς) τοποθετημένο στον νέο ιστό του πλοίου (ο δεύτερος αισθητήρας δεν απεικονίζεται) με δυνατότητα περιστροφής και πλήρους περιμετρικής κάλυψης.
Όπως προαναφέρθηκε, η CNV προχώρησε σε ριζική τροποποίηση της βασικής σχεδίασης και αντί για επωτίδα (A-Davit) με σύστημα ταχείας άφεσης κι ανάκτησης RHIB θα υπάρχει κεκλιμένο καθέλκυσης ταχυπλόου σκάφους, τη λεγόμενη γλυστρα, για ταχεία άφεση και ανάκτηση ενός MST των 7,5 μέτρων και ταχύτητας που προσεγγίζει τους 40 κόμβους. Θα υπάρχει ελεύθερη περιοχή καταστρώματος 15 τμ  για μελλοντική εγκατάσταση συστημάτων και για χρήση UAV καθώς και δύο περιοχές διασώσεως (ζώνη pick-up από ελικόπτερο, winch areas) μπροστά και πίσω από τη γέφυρα. Επιπλέον το κάθε σκάφος θα φέρει σύστημα υψηλής πίεσης εκτόξευσης θαλάσσιου ύδατος για κατάσβεση πυρκαγιάς τοποθετημένο πάνω στη γέφυρα. Περισσότερα σε επόμενη ανάρτησή μας.
DMitch (

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Khabarovsk, το νέο ρωσικό υποβρύχιο ως επιστροφή στις “παλιές καλές μέρες” των πυρηνικών όπλων γιγατόνων

Την καθέλκυση του πρώτου της κλάσης του, ρωσικού υποβρυχίου Khabarovsk, δημοσιοποίησε η Μόσχα με εικόνες από την σχετική τελετή, στο ναυπηγείο της JSC PO...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: U212 NFS και U212 NFS EVO, η ιταλική εξέλιξη και...

20
Στον πολυδιάστατο χώρο της υποθαλάσσιας μάχης, δηλαδή στο βασίλειο των υποβρυχίων, όπου η ικανότητα stealth, η ενεργειακή αυτονομία και η ακρίβεια των αισθητήρων καθορίζουν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Οκτωβρίου/9 Νοεμβρίου 1912: Η ελληνική σημαία κυματίζει...

1
Η τουρκική φρουρά της Θεσσαλονίκης παραδίδεται επίσημα στον ελληνικό στρατό, που παρελαύνει στους δρόμους της και υψώνει την ελληνική σημαία στο δημαρχείο.https://military-history.gr/1912-11-01-battle-giannitsa/Μετά τη μάχη...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Τα ελληνικά φτερά “χόρεψαν” στο Φλοίσβο – φωτό

Επίδειξη στο Φλοίσβο στο Παλαιό Φάληρο έγινε σήμερα από την Πολεμική Αεροπορία, ως μέρος των εορταστικών εκδηλώσεων για τον προστάτη της Αρχάγγελο Μιχαήλ.Σε αυτή έλαβε...

Ο ΑΓΕΑ περιγράφει τις επόμενες μέρες της Πολεμικής Αεροπορίας, με νέα αεροσκάφη και ραντάρ, Link 16, μη επανδρωμένα

Το Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2025, πραγματοποιήθηκε, παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας, κ. Κωνσταντίνου Τασούλα, στη Σχολή Ικάρων, στην Αεροπορική Βάση Δεκέλειας, στο Τατόι, ο...

Ν. Δένδιας: Η Πολεμική Αεροπορία αλλάζει εποχή με τεράστιες δυνατότητες

Είμαστε σε μια αλλαγή εποχής. Περνάμε στα F-35, περνάμε στα drones, περνάμε σε άλλες δυνατότητες. Ένα πράγμα όμως δεν θα αλλάξει. Η βασική αποστολή...