Μιλώντας στο “CNN Turk” ο επικεφαλής της SSB Ισμαήλ Ντεμίρ βρήκε την ευκαιρία να εκθειάσει τις επιδόσεις της τουρκικής πολεμικής βιομηχανίας και να αναφερθεί στις τελευταίες εξελίξεις διαφόρων εξοπλιστικών προγραμμάτων.
Σχετικά με τα εγχώρια προγράμματα, ο Ντεμίρ δήλωσε ότι η κορωνίδα αυτών θα είναι το πρόγραμμα μαχητικού αεροσκάφους. Σχετικά με τον κινητήρα του, τόνισε ότι υπάρχουν διαπραγματεύσεις με τη βρετανική εταιρεία Rolls-Royce, που είναι η κυριότερη υποψηφιότητα. Την ίδια στιγμή, έχει αρχίσει το πρόγραμμα ανάπτυξης εγχώριου κινητήρα.
Το πρώτο τρίμηνο του νέου έτους θα γίνει η τελετή καθέλκυσης του “TCG Anadolu”, ενώ οι διάφορες εργασίες σε αυτό θα συνεχιστούν για ακόμη δύο χρόνια. Το κόστος του πλοίου θα προσεγγίσει τα $650 εκατ. και το ποσοστό εγχώριας συμμετοχής στην κατασκευή του θα φθάσει το 65%.
Το πρώτο εγχώριο εκπαιδευτικό αεροσκάφος Hurkus-B παραδόθηκε στην Τουρκική Αεροπορία και το αεροσκάφος ΕΑΥ Hurkus-C έχει πραγματοποιήσει δοκιμές όπλων και του συστήματος αυτοπροστασίας. Το Hurkus-C προορίζεται να παραδοθεί στον Τουρκικό Στρατό και την Στρατοχωροφυλακή.
Ο Ντεμίρ ανέβασε τον τελικό αριθμό των ΜΕΑ Bayraktar TB2 που θα παραληφθούν συνολικά από τις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις σε περισσότερα από 100. Ο ίδιος ανέφερε επίσης ότι η Τουρκία δεν εξαρτάται πλέον από άλλες χώρες για τον εξοπλισμό των πολεμικών αεροσκαφών με συλλογές ακριβείας, αν και αυτό είναι ακόμη αμφιλεγόμενο.
Σχετικά με τα προγράμματα ελικοπτέρων, ο εγχώριος κινητήρας των ATAK και Gokbey θα είναι έτοιμος σε δύο χρόνια. Ο αντίστοιχος κινητήρας για το άρμα μάχης Altay θα είναι έτοιμος το 2022.
Για το F-35, ο Ντεμίρ υπογράμμισε ότι δεν υπάρχει καθυστέρηση, ενώ η Τουρκία θα διαθέτει το πρώτο διεθνές κέντρο υποστήριξης του κινητήρα του αεροσκάφους. Για το Α/Α σύστημα S-400, τέλος, ο ίδιος δήλωσε ότι δύο συστήματα δεν είναι αρκετά και ότι θα εξεταστεί η επιλογή των Patriot.