10.2 C
Athens
Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΡΘΡΑTo πρώτο αεροσκάφος με ιοντικό κινητήρα είναι πραγματικότητα

To πρώτο αεροσκάφος με ιοντικό κινητήρα είναι πραγματικότητα

- Advertisement -

Τα παραδοσιακά αεροσκάφη κινούνται με θορυβώδη μηχανικά εξαρτήματα και κινητήρες που παράγουν την απαραίτητη ισχύ που απαιτείται για την πτήση. Ωστόσο για πρώτη φορά, ερευνητές του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Μασαχουσέτης (MIT) ανέπτυξαν ένα αεροσκάφος που μπορεί να πετάξει εντελώς αθόρυβα χρησιμοποιώντας μόνο μπαταρίες ιόντων λιθίου.


Το νέο αεροσκάφος μας παραπέμπει σε ταινίες και σειρές επιστημονικής φαντασίας, όπου οι κινητήρες ιόντων είναι κάτι συνηθισμένο. Ακόμη και στις μέρες μας, οι κινητήρες ιόντων χρησιμοποιούνται με μεγάλη επιτυχία στο κενό του διαστήματος. Ωστόσο για να δουλέψουν εντός της αντίστασης της γήινης ατμόσφαιρας, οι ερευνητές θα έπρεπε να σκεφτούν “out of the box”.
To αεροσκάφος του MIT, παράγει μόνο του τον “αέρα” που χρειάζεται για να πετάξει. Στην προκειμένη περίπτωση, πρόκειται για ιοντικό αέρα, γνωστό και ως ηλεκτροαεροδυναμική ώθηση. Πρόκειται για μια αρχή της Φυσικής που είναι γνωστή εδώ και πολλές δεκαετίες και αφορά την ώθηση που δημιουργείται όταν ηλεκτρικό ρεύμα περάσει μεταξύ ενός λεπτού κι ενός παχύτερου ηλεκτροδίου. Το αποτέλεσμα ήταν ένα σιωπηλό αεροσκάφος που ζυγίζει 2,2 κιλά και έχει άνοιγμα πτερύγων 4,88 μέτρα.
Ο Steven Barrett, αναπληρωτής καθηγητής αεροναυπηγικής και αστροναυτικής στο MIT, αναφέρει λεπτομερώς πώς τα ηλεκτρόδια πετυχαίνουν να δημιουργήσουν ώθηση. Σαράντα χιλιάδες βολτ ηλεκτρισμού κάτω από την πτέρυγα του αεροπλάνου δημιουργούνται από θετικά και αρνητικά φορτισμένα ηλεκτρόδια, ενισχύοντας ένα ηλεκτρικό ρεύμα ιόντων αζώτου. Τα ιόντα συγκρούονται με τα φυσιολογικά μόρια του αέρα, εκπέμποντας ιοντικό άνεμο από το πίσω μέρος του αεροπλάνου και δίνοντάς του ώθηση.

Όπως εξηγεί ο Barrett: “Τα ιόντα πηγαίνουν από το θετικό στο αρνητικό, συγκρούονται με το ουδέτερο μόρια αέρα και δημιουργούν αυτόν τον άνεμο που βγαίνει πίσω από το αεροπλάνο”.
Τα λεπτά καλώδια που φέρουν θετικό φορτίο, έχουν τοποθετηθεί στο εμπρός (και κάτω) μέρος της πτέρυγας, ενώ τα παχύτερα βρίσκονται στο πίσω μέρος της πτέρυγας. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου, φιλοξενούνται στην άτρακτο.

Αν και η επιστήμη πίσω από την πρώτη πτήση του αεροσκάφους είναι ακόμη στα σπάργανα, οι μελλοντικές εφαρμογές μπορεί να είναι πολλές, όπως η δημιουργία αθόρυβων drones και γιατί όχι, αθόρυβων επιβατικών και στρατιωτικών αεροσκαφών στο πιο μακρινό μέλλον
 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Η Ουκρανία στον αστερισμό των πυρηνικών πυραύλων – η στάση της Ελλάδας

Του Ιπποκράτη Δασκαλάκη, Αντιστρατήγου ε.α., διδάκτορος Διεθνών Σχέσεων, διευθυντή μελετών του Ελληνικού Ινστιτούτου Στρατηγικών ΜελετώνΚαι ξαφνικά μετά την πτήση του ρωσικού βαλλιστικού πυραύλου Oreshnik...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Think…ΙnTheBox, καραμπίνες κατά drones – χιλιάδες Έλληνες έτοιμοι για τέτοια δράση

18
Η χρήση των drones στον σύγχρονο πόλεμο έχει γίνει πλέον η νέα σταθερά. Και αντίστοιχα η αντιμετώπιση τους έχει γίνει κορυφαία ανάγκη, όπου προτείνονται...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 26 Νοεμβρίου 1812: Οι Γάλλοι περνούν τον ποταμό...

0
Τα υπολείμματα της άλλοτε πανίσχυρης γαλλικής Μεγάλης Στρατιάς του Ναπολέοντα επιχειρούν να διασχίσουν τον παγωμένο ρωσικό ποταμό Μπερεζινά, κάτω από τα πυρά και την...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Οδηγός επιβίωσης σε περιόδους κρίσεων και πολέμου

Του Δρ. Κωνσταντίνου Π. Μπαλωμένου*Στις 31 Οκτωβρίου 2024, ο Ειδικός Σύμβουλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) και πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας της Φινλανδίας Sauli...

Τραμπ, Ευρώπη και η ειρήνη στην Ουκρανία

του Laurence Norman αρθρογράφου της Wall Street JournalΗ ώθηση του Ντόανλντ Τραμπ για ειρηνευτικές διαπραγματεύσεις μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας βρίσκει ευήκοα ώτα μεταξύ των...

Ανθεκτική Κοινωνία και Επιχειρησιακή Συνέχεια της κυβέρνησης και των κρίσιμων κυβερνητικών υπηρεσιών σε περίοδο Ειρήνης, Κρίσης και Πολέμου

Του Δρ. Κωνσταντίνου Π. Μπαλωμένου, Πολιτικού Επιστήμονα-Διεθνολόγου, πρώην Γενικού Διευθυντή Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Εθνικής Άμυνας και Διεθνών Σχέσεων (ΓΔΠΕΑΔΣ) του υπουργείου Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ)https://flight.com.gr/resilient-society-and-critical-infrastructure-protection-in-peace-crises-and-war/Οι...