Σύμφωνα με ανακοίνωση της Direction générale de l’armement, της Διεύθυνσης Εξοπλισμών του Γαλλικού Υπουργείου Άμυνας, υπεγράφη τελικά η σύμβαση ανάπτυξης του πυραύλου MICA NG, ύψους 1,2 δις ευρώ. Ο νέος πύραυλος θα έχει μεγαλύτερη εμβέλεια από τον MICA, καθώς θα μειωθεί σημαντικά ο όγκος των ηλεκτρονικών, και θα αυξηθεί το ο όγκος του προωθητικού.
Επίσης, η έκδοση EM θα φέρει ραντάρ AESA, κάνοντας έτσι ευκολότερη την εμπλοκή στόχων stealth αλλά και ελικοπτέρων ή UAV που πετούν κοντά στο έδαφος. Κρίσιμες αναβαθμίσεις θα έχει και η έκδοση IR, με νέας γενιάς κορυφαίο αισθητήρα υψηλής ακρίβειας και αντοχής σε decoys (flares etc).
Στο συμβόλαιο περιλαμβάνεται και η υποχρέωση κατασκευής 567 νέων βλημάτων. Το ενδιαφέρον όμως είναι η αναβάθμιση 300 παλαιοτέρων βλημάτων MICA στο επίπεδο του MICA NG. Αν και δεν υπάρχει καμία περαιτέρω πληροφορία, πιθανολογούμε πως θα είναι από τα παλαιότερα βλήματα, που κατά την διάρκεια επαναπιστοποίησης θα αποκτήσουν τους νέους αισθητήρες αλλά και το αυξημένης ποσότητας προωθητικό.
Θυμίζουμε πως οι MICA υπηρετούν με την ΠΑ και στις δυο εκδόσεις, EM/IR, και σύμφωνα με τους Γάλλους τα Mirage 2000-5 και Mirage 2000D θα μπορούν να φέρουν τους νέους χωρίς αλλαγές. Αναμφίβολα, ο MICA NG θα ήταν μια ενδιαφέρουμε επιλογή στην περίπτωση που δεν αγοραστούν ή δεν πιστοποιηθούν οι Meteor στα Mirage 2000-5. Κάποια στιγμή και οι ελληνικοί MICA θα χρειαστούν πιστοποίηση, και πρέπει να εξεταστεί σε συνάρτηση με το κόστος μια αναβάθμισή τους σε επίπεδο NG.
Επίσης, τυχόν έκδοση του MICA NG σε ναυτική έκδοση, θα μπορούσε ίσως να είναι μια εξαιρετική εναλλακτική του Aster 15 και σίγουρα του CAMM-ER. Το ΠΝ βέβαια δεν μπορεί να περιμένει μέχρι το 2026 που θα μπει ο νέος πύραυλος σε υπηρεσία, αλλά τότε θα μπορούσε να είναι μια επιλογή για μικρότερου εκτοπίσματος πλοία που αναμφίβολα έχει ανάγκη. Στο θέμα θα επιστρέψουμε σύντομα.
Η Γαλλία ξεκινά την παραγωγή του MICA NG, θα αναβαθμίσει και 300 παλαιότερους. Ιδανική λύση για Ελλάδα, ΠΑ και ΠΝ;
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
Φρεγάτα Constellation: Ολοκλήρωση σχεδίου το Μάιο του ’25, δεύτερη γραμμή ναυπήγησης...
Οι φρεγάτες κλάσης Constellation σε αμερικανική παραγωγή ίσως και να «βλέπουν» φως στον ορίζοντα μετά τα προβλήματα που κορυφώθηκαν και τον Μάιο του 2024...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 6/19 Δεκεμβρίου 1912: Η πρώτη απελευθέρωση της Κορυτσάς
Ο Ελληνικός στρατός εισέρχεται τις πρώτες πρωϊνές ώρες στην Κορυτσά μετά την εκδίωξη των τουρκικών δυνάμεων κατά τον Α' Βαλκανικό πόλεμο. Η κατάληψη της...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...