Η Κίνα σκοπεύει να υπογράψει συμφωνία με την Ουκρανία για να “αναστήσει” το AN-225, το μεγαλύτερο μεταγωγικό αεροσκάφος όλων των εποχών που είχε σχεδιαστεί στα τέλη της δεκαετίας του ’80 από την εταιρία Antonov.
Με μεταφορική ικανότητα 250 τόνων, το AN-225 είχε σχεδιαστεί ως φορέας του διαστημικού λεωφορείου Buran που ζύγιζε 105 τόνους. Με την κατάρρευση της ΕΣΣΔ και μόλις με ένα αεροσκάφος να έχει κατασκευαστεί, το πρόγραμμα εγκαταλείφθηκε.
Το AN-225 διαθέτει μέγιστο βάρος απογείωσης 640 τόνων. Τροφοδοτείται από 6 θηριώδεις κινητήρες D-18 με ισχύ 229,5 kN έκαστος. Με μήκος 84 και εκπέτασμα πτερύγων 88 μέτρα, μπορεί να μεταφέρει σχεδόν 136 τόνους περισσότερο φορτίο από το C-17.
Η Ουκρανία συμφώνησε το 2016 με το Πεκίνο στην ολοκλήρωση κατασκευής ενός δεύτερου αεροσκάφους που δεν πρόλαβε ποτέ να αποπερατωθεί ένεκα της κατάρρευσης της ΕΣΣΔ, ενώ πρόσφατα συμφωνήθηκε μεταφορά τεχνολογίας των κινητήρων και άδεια κατασκευής τους στη Κίνα. Η Antonov έχει στο παρελθόν παράσχει τεχνολογική υποστήριξη στην κατασκευή του μεταγωγικού Y-20 που παράγει η Κίνα.
Το Πεκίνο φαίνεται διατεθειμένο να επενδύσει πολλά στην αύξηση των δυνατοτήτων στρατηγικής μεταφοράς υλικού και προσωπικού. Η “ανάσταση” του AN-225 θα προσφέρει πρωτόγνωρες δυνατότητες μεταφοράς προσωπικού και εξοπλισμού όπως πυροβολικό, άρματα μάχης κτλ, σε σχεδόν οποιοδήποτε σημείο της υφηλίου. Σε περίπτωση που το αεροσκάφος παραχθεί μαζικά, η Κίνα θα διαθέτει αερομεταφορικές ικανότητες που θα ξεπερνούν κατά πολύ αυτές των ΗΠΑ.
Ροή Ειδήσεων
23/09/2018
10
Η Κίνα σκοπεύει να “αναστήσει” το μεγαλύτερο αεροσκάφος του κόσμου;