Το ινδικό Υπουργείο Άμυνας ενέκρινε χθες στο Ναυτικό να προχωρήσει με την προμήθεια 24 ναυτικών ελικοπτέρων MH-60R της αμερικανικής Sikorsky (θυγατρικής της Lockheed Martin) στα πλαίσια διακυβερνητικής συμφωνίας με τις ΗΠΑ. Η αξία της συμφωνία αναμένεται να φτάσει σε 1,8 δισ. Δολάρια.
Έτσι το ινδικό Ναυτικό θα μπορέσει επιτέλους να πάρει μια ανάσα ανακούφισης, αφού μια κρίσιμη και μακροχρόνια απαίτηση για αντικατάσταση του στόλου των πεπαλαιωμένων ανθυποβρυχιωκών ελικοπτέρων Sea King δρομολογείται οριστικά.
Η κίνηση προηγείται λιγων ημερών πριν οι δυο χώρες ξεκινήσουν έναν κρίσιμο διάλογο «2 + 2» στην ινδική πρωτεύουσα, όπου ο Αμερικανός υπουργός Άμυνας Τζέιμς Μάττις θα συναντηθεί με τον Ινδό ομόλογό του Νιρμάλα Σιταραμάν για μία σειρά θέματα, συμπεριλαμβανομένων στρατιωτικών προμηθειών.
Η προμήθεια των ελικοπτέρων MH-60R ήταν κρίσιμο μέρος των διμερών συζητήσεων για σημαντικό διάστημα τα τελευταία τρία χρόνια.
Πάντως ακόμα κι έτσι η κίνηση αυτή δεν είναι παρά το πρώτο σημαντικό βήμα προς μια μεγαλύτερη απαίτηση του Ναυτικού ήδη από πέρυσι για συνολικά 123 μέσα ελικόπτερα που θα αντικαταστήσουν ελικόπτερα Mk.42B και UH-3H Seaking.
Επιπλέον φεύγει οριστικά από το προσκήνιο το έτερο μέλος της οικογένειας, το S-70B, το οποίο συναγωνίζονταν με το ΝΗ-90 για προμήθεια 18 μονάδων. Τελικά με την εξαγορά της Sikorski από την Lockheed Martin προωθήθηκε το το πιο ικανό MH-60R για αριθμό 24 μονάδων.
Το MH-60R χρησιμοποιεί την ίδια δομή με το S-70B, αλλά με σημαντικές βελτιώσεις στο cockpit και στα ηλεκτρονικά πτήσης, καθώς και αλλαγές στο ουραίο σκέλος προσγείωσης για να διευκολύνει τη χρήση σε κατάστρωμα πλοίου.
Με τη χθεσινή απόφαση λοιπόν, η επίσημη προσεχής απαίτηση του Ναυτικού για τέτοια ελικόπτερα ανέρχεται πλέον στις 147 μονάδες, γενικώς που καθιστά τον συγκεκριμένο διαγωνισμό μία από τις μεγαλύτερες προμήθειες ελικοπτέρων στον κόσμο.
Ωστόσο, με τον κρατικό προϋπολογισμό κι άλλες παραμέτρους να είναι ρευστά, δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για τα 123 μελλοντικά ελικόπτερα, καθώς μεταξύ άλλων υπάρχει κι η απαίτηση για δημιουργία εγχώριας γραμμής παραγωγής των ελικοπτέρων αυτών.
Σύμφωνα με το Livefist που επικαλείται πηγές του Ναυτικού, η απόκτηση των συγκεκριμένων 123 ελικόπτρων θα ξεκινήσει μόνο αφού ξεκινήσει η υλοποίηση του άλλου μεγάλου προγράμματος προμήθειας, για 111 ναυτικά ελικόπτερα γενικής χρήσης. Το ινδικό υπουργείο Άμυνας όμως, κινήθηκε αποφασιστικά κι άνοιξε το έδαφος και για την δεύτερη αυτή προμήθεια.
Στις πρόσφατες πλημμύρες στο νότιο ινδικό κρατίδιο της Κεράλα όπου εκατοντάδες άνθρωποι σκοτώθηκαν και χιλιάδες έχασαν τα σπίτια τους, τα παλιά Sea King του Ναυτικού παρά την ηλικία τους στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων. Ήταν όμως εμφανές ότι έχει φτάσει το τέλος για αυτά.
Ιδανικά, ο διαγωνισμός για τα 123 θα ξεκινήσει το 2019. Όλα αυτά τα ελικόπτερα προορίζονται να εξοπλίσουν τα τρία ινδικά αεροπλανοφόρα (Το INS Vikramaditya, το υπό δοκιμές INS Vikrant και το μελλοντικό INS Vishal), τις τρεις φρεγάτες χαμηλού ίχνους Shivalik, τις επόμενες φρεγάτες P-17A καθώς και όλες τις κλάσεις αντιτορπιλικών, υπάρχουσες και μελλοντικές (Delhi, Kolkata, Visakhapatnam).
Πιθανοί υποψήφιοι στον διαγωνισμό εκτός βέβαια από το MH-60R, θα είναι το NH90 της NHIndustries και τo H225M (EC 725)της Airbus.
Εντύπωση πάντως προκαλεί αφενός μεν ότι στον διαγωνισμό δεν φέρονται να συμμετάσχουν (ακόμα) ρωσικά ελικόπτερα κι αφετέρου ότι η Ινδία προφανώς θα εξαιρεθεί από τη νομοθεσία CAATSA προκειμένου να μπορέσει η πώληση στρατιωτικού υλικού, παρόλο που η Ινδία αγοράζει στρατιωτικό υλικό και από την Ρωσία.
Είναι λοιπόν προφανές (όπως είχαμε άλλωστε αναφέρει και στο παρελθόν) ότι η συγκεκριμένη νομοθεσία δεν είναι πραγματικό πρόβλημα και θα μπορούσε να νομοθετηθεί συγκεκριμένη φωτογραφική εξαίρεση σε περίπτωση που υπήρχε διακυβερνητική συνεννόηση κι εν γένει καλές σχέσεις.
Ακριβώς δηλαδή ό,τι δεν ισχύει με την περίπτωση της Τουρκίας που έχει παραγγείλει το ρωσικό Α/Α σύστημα S-400…
Η Ινδία αγοράζει 24 (από 147 + 111 συνόλο!) ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα MH-60R
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
Το σχέδιο για να “επιστρέψει” η ναυτική ισορροπία μεταξύ Ελλάδας και...
Tου Βασίλη Νέδου, από την ΚαθημερινήΗ μετεωρική άνοδος της τουρκικής ναυτικής ισχύος αποτελεί ένα φαινόμενο που η Αθήνα παρακολουθεί να εξελίσσεται τις τελευταίες δύο δεκαετίες,...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 9 Ιανουαρίου 1941: Το “Τρίτων” τορπιλίζει ιταλικό υποβρύχιο
Το ελληνικό υποβρύχιο «Τρίτων» (Υ5) (κυβερνήτης o πλωτάρχης Διονύσιος Ζέπος) εκτοξεύει δύο τορπίλες από τους πρυμναίους τορπιλοσωλήνες του κατά «ακαθόριστου σκοτεινού όγκου» στη διάρκεια...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...