33.2 C
Athens
Σάββατο, 26 Ιουλίου, 2025
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝΜεγάλες απώλειες της ρωσικής αεροπορικής αποστολής στη Συρία, ένας απολογισμός

Μεγάλες απώλειες της ρωσικής αεροπορικής αποστολής στη Συρία, ένας απολογισμός

- Advertisement -

Τα αεροσκάφη και ελικόπτερα που έχουν χάσει οι Ρώσοι το διάστημα που έχουν εμπλακεί στην σύρραξη στη Συρία προκαλούν εύλογα ερωτηματικά, καθώς αριθμητικά, οι ρωσικές δυνάμεις σε μικρότερο χρόνο και με λιγότερα αερομέσα, έχουν δυσανάλογα μεγάλες απώλειες, ανεξάρτητα από την αιτία (ατύχημα / μηχανική βλάβη / ανθρώπινο λάθος / εχθρική δράση)

Συγκεκριμένα, όπως διαβάζουμε στην έγκυρη βάση δεδομένων του scramble.nl, η Ρωσία μέχρι στιγμή και από τα τέλη του 2015 που ξεκίνησε η επιχειρησιακή ανάπτυξη αεροσκαφών και ελικοπτέρων κάθε τύπου από την ρωσική Αεροπορία αλλά και το ρωσικό Ναυτικό μέσω του αεροπλανοφόρου Kuznetsov, έχει απωλέσει τα εξής:

  • Επτά μη επανδρωμένα αεροχήματα Orlan-10,
  • Δύο μη επανδρωμένα αεροχήματα Forpost,
  • Ένα επιθετικό ελικόπτερο Ka-52,
  • Δυο μεταφορικά ελικόπτερα Mi-8 (το ένα κατά την διάρκεια επιχείρησης CSAR),
  • Πέντε επιθετικά ελικόπτερα Mi-24,
  • Δυο επιθετικά ελικόπτερα Mi-28,
  • Δυο επιθετικά ελικόπτερα Mi-35,
  • Ένα μεταφορικό αεροσκάφος An-26,
  • Δυο βομβαρδιστικά αεροσκάφη Su-24M,
  • Ένα αεροσκάφος εγγύς υποστήριξης Su-25SM,
  • Ένα μαχητικό αεροσκάφος Su-30SM,
  • Ένα μαχητικό αεροσκάφος αεροπλανοφόρου MiG-29K,
  • Ένα μαχητικό αεροσκάφος αεροπλανοφόρου Su-33.


Επιπρόσθετα πολλά αεροσκάφη υπέστησαν ζημιές κατά την διάρκεια επίγειας επίθεσης (!) με βλήματα όλμων προσαρμοσμένα σε αυτοσχέδια drone εμπορικών προδιαγραφών στην αεροπορική βάση όπου φιλοξενούνται, αν και (φυσικά) το γεγονός αυτό διαψεύστηκε μετά βδελυγμίας, μέχρι που διέρευσαν φωτογραφίες των φθορών στα αεροσκάφη και δεν μπορούσε πλέον να κρατηθεί μυστικό.

Οι επίθεσεις με drones στις βάσεις Hmeimim και Tartus που ίσως μένουν στην ιστορία ως οι πρώτες του είδους τους



Από την πλευρά της Δύσης, η αντίστοιχη πολυεθνική επιχείρηση Απόλυτη Αποφασιστικότητα (Operation Inherent Resolve) βρίσκεται σε διαρκή εξέλιξη από το 2014, με απείρως περισσότερα διατιθέμενα αερομέσα, τόσο από συμμαχικά αεροπλανοφόρα όσο και από βάσεις ξηράς. Ωστόσο οι απώλειες είναι πολύ λιγότερες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με δελτίο τύπου μόνο για το διάστημα από τον Αύγουστο του 2014 μέχρι τον Φεβρουάριο του 2015, τα αερομέσα της συμμαχικής δύναμης πραγματοποίησαν 41.089 εξόδους για βομβαρδισμό, εγγύς υποστήριξη κι αναγνώριση.

Οι δυσανάλογα μεγαλύτερες ρωσικές απώλειες βέβαια δεν είναι προφανώς ανεξήγητες και δικαιολογούνται μέχρι κάποιο βαθμό από μία σειρά αιτίες. Ενδεικτικά:

  1. Πρόκειται για την πρώτη μείζονα υπερπόντια επιχειρησιακή ανάπτυξη αεροσκαφών της ρωσικής Αεροπορίας από τον πόλεμο του Αφγανιστάν (τη δεκαετία του ’80).
  2. Τα περισσότερα ρωσικά αερομέσα είναι είτε πρωτότυπα δοκιμών, είτε με πειραματικά συστήματα, είτε δεν έχουν δοκιμαστεί σε μάχη ποτέ και πουθενά.
  3. Οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην Συρία είναι εντελώς διαφορετικές από αυτές που το ιπτάμενο και τεχνικό προσωπικό έχει συνηθίσει στην Ρωσία.
  4. Τα ρωσικά αεροσκάφη πρέπει να πετάνε σε χαμηλότερο ύψος και πλησίον αστικών περιοχών ώστε τελικά εκτίθενται περισσότερο σε εχθρικά πυρά.


Είναι όλα τα παραπάνω αρκετά για να δικαιολογήσουν τις κατά πολύ μεγαλύτερες ρωσικές απώλειες; Ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Υποστήριξη μαχητικών: Ας κάνουμε με τα F-16, ότι κάνουν οι Ουκρανοί με τα δικά τους!

Η Ουκρανία, από την έναρξη της ρωσικής εισβολής το 2022 έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο πρότυπο προσαρμοστικότητας και καινοτομίας υπό συνθήκες πολέμου. Αντιμέτωπη με έναν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΡΕΥΝΑ: ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΗ ΚΡΙΣΗ 2020, 5 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ – μέρος 1ο, Στρατηγός...

0
Για την πολύμηνη και πολυσύνθετη κρίση του 2020, Ελλάδος-Τουρκίας, η οποία εξελίχθηκε σε πολλά επίπεδα, από τον Έβρο το χειμώνα εκείνης της χρονιάς μέχρι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 12/25 Ιουλίου 1913: Mάχη στα στενά της Κρέσνας

0
Ο Ελληνικός Στρατός, κατά το Β' Βαλκανικό πόλεμο, ξεκινά επίθεση με 80 τάγματα κατά των Boυλγάρων για τη διάνοιξη των Στενών της Κρέσνας. Επίθεση...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΕΡΕΥΝΑ: ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΗ ΚΡΙΣΗ 2020, 5 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ – μέρος 1ο, Στρατηγός ε.α. Κωνσταντίνος Φλώρος

Για την πολύμηνη και πολυσύνθετη κρίση του 2020, Ελλάδος-Τουρκίας, η οποία εξελίχθηκε σε πολλά επίπεδα, από τον Έβρο το χειμώνα εκείνης της χρονιάς μέχρι...

Αμερικανική “πατέντα” χρήσης drones για ενεργή κατάσβεση μεγάλων πυρκαγιών

Η Δασική Υπηρεσία των ΗΠΑ, στην Καλιφόρνια δοκιμάζει αυτή την περίοδο μια πρωτοποριακή χρήση drones για την καταπολέμηση πυρκαγιών. Συγκεκριμένα, όπως γράφει το τοπικό...

Νέες επαφές και συμφωνίες ιταλικών αμυντικών εταιρειών με τουρκικές

Στο πλαίσιο της τουρκικής αμυντικής έκθεσης IDEF 2025 είχαμε και νέα για προσέγγιση ιταλικών αμυντικών εταιρειών, με αντίστοιχες τουρκικές. Έτσι φαίνεται να διευρύνεται ο...