Τελικά τα B-52 εμφανίζονται πολύ σκληρά για να πεθάνουν, ίσως περισσότερο από τα Α-10, όπως αναφέρει δημοσίευμα του AviationWeek! Σε αντίθεση τους αντικαταστάτες του, Β-1Β, αλλά και τους αντικαταστάτες των αντικαταστατών τους, Β-2Α, που θα βγουν στην σύνταξη μόλις μπει σε υπηρεσία το νέο στρατηγικό βομβαρδιστικό Β-21.
Η USAF καταρχάς θεωρεί αντιοικονομικό να διατηρεί περισσότερους από δυο στόλους στρατηγικών βομβαρδιστικών. Τα Β-2Α, με μόλις 20 αεροσκάφη σε υπηρεσία είναι ο πρώτος υποψήφιος για αποχώρηση από το σπίτι της τέως SAC, καθώς η διατήρηση ενός τόσο μικρού στόλου σε υπηρεσία είναι τελείως εκτός οικονομικής πραγματικότητας.
Σε ότι αφορά το Β-1Β, η USAF θεωρεί πως το αεροσκάφος δεν θεωρείται πλέον “διείσδυσης”, καθώς οι ελπίδες να διεισδύσει σε μια σύγχρονη αεράμυνα είναι περιορισμένες. Η διάδοση αντιαεροπορικών όπλων όπως το S-400, αλλά και άλλα συστήματα μέσου βεληνεκούς, με προηγμένες ικανότητες, θα κάνουν πολεμικές αποστολές του Β-1 εναντίον για παράδειγμα της Ρωσίας, αποστολές αυτοκτονίας. Επίσης, το αεροσκάφος δεν μπορεί να φέρει πυρηνικά όπλα, συνεπώς η χρησιμότητά του στον ρόλο της αποτροπής είναι περιορισμένη.
Αντίθετα, το γηραιό Β-52 μοιάζει να είναι το πιο ευέλικτο από όλα, και με τα μικρότερα κόστη χρήσης και συντήρησης. Πρόσφατα τα B-52 που πολεμούν εναντίον του Ισλαμικού Κράτους, απέκτησαν ένα νέο περιστροφικό φορέα όπλων (conventional rotary launcher, CRL) που επιτρέπει την ρίψη 8 επιπλέον έξυπνων βομβών. Επίσης αναμενόταν η αντικατάσταση των TF33-103 turbofan με νέους κινητήρες, αλλά δεν είναι σίγουρο ότι θα προχωρήσει αυτό το σενάριο. Σίγουρα όμως το Β-52 θα λάβει τους νέους Long Range StandOff (LRSO) με πυρηνικό φορτίο, αντικαταστάτες των Boeing AM-86 Air-Launched Cruise Missile (ALCM).
Θεωρητικά η USAF θα αποκτήσει 100 Β-21 για την αντικατάσταση των Β-1 και Β-2, ενώ θα διατηρήσει σε υπηρεσία 75 Β-52. Πρακτικά, έτσι όπως πάει το πράγμα, κάποια στιγμή προς το τέλος του αιώνα θα μπει σε υπηρεσία ο αντικαταστάτης του Β-21, που θα συνεχίσει να υπηρετεί με τα … Β-52!
H USAF θα αποσύρει Β-1Β και Β-2Α, αλλά θα κρατήσει τα Β-52
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΑΝΑΛΥΣΗ: ATACMS, SCALP, Storm Shadow κατά Ρωσίας, στρατηγική ευκαιρία και ρίσκο
Σε μια ανατροπή των στρατιωτικών ισορροπιών στον πόλεμο της Ουκρανίας, οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, ακολουθούμενες από τη Γαλλία και τη Βρετανία, έδωσαν την άδεια...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 18 Νοεμβρίου 1943: «Μάχη του Βερολίνου», η RAF...
Η RAF εξαπολύει τα στρατηγικά βομβαρδιστικά της εναντίον της γερμανικής πρωτεύουσας: Στις 18 Νοεμβρίου 1943, 440 Lancasters και 4 Mosquitos αφήνουν το φορτίο τους...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023
Αγορά 7.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...