Η Ουκρανία υπέγραψε με τη Γερμανία συμφωνία για την προμήθεια τουλάχιστον 600 πυραύλων αεράμυνας, σε μια προσπάθεια ενίσχυσης της προστασίας του ουκρανικού εναέριου χώρου απέναντι στις συνεχιζόμενες ρωσικές επιθέσεις. Την αποκάλυψη έκανε ο πρόεδρος της Ουκρανίας, Βολοντίμιρ Ζελένσκι, σε πρόσφατη συνέντευξή του.

Σύμφωνα με τον Ουκρανό πρόεδρο, οι Ηνωμένες Πολιτείες παράγουν σήμερα περίπου 700 πυραύλους ετησίως για τα συστήματα αεράμυνας Patriot. Όπως εξήγησε, η Ουάσιγκτον έχει ήδη παραχωρήσει σχετικές άδειες παραγωγής στη Γερμανία.

«Οι Γερμανοί ξεκίνησαν την παραγωγή πριν από κάποιο διάστημα και έχουμε ήδη υπογράψει μαζί τους ένα σημαντικό συμβόλαιο για 600 πυραύλους. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική συμφωνία. Φυσικά, η υλοποίησή της απαιτεί χρόνο, αλλά είναι ένα ιδιαίτερα θετικό βήμα», δήλωσε ο Ζελένσκι.

Ο πρόεδρος της Ουκρανίας αναφέρθηκε επίσης στις πρόσφατες επαφές του με τον πρόεδρο των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, τονίζοντας ότι για πρώτη φορά έλαβε θετικά μηνύματα σχετικά με το ενδεχόμενο να επιτραπεί στην Ουκρανία η παραγωγή πυραύλων με αμερικανική άδεια.

«Η αμερικανική πλευρά αντέδρασε θετικά στο θέμα της αδειοδότησης. Για πρώτη φορά δεν ακούσαμε απαντήσεις του τύπου “θα το εξετάσουμε” ή “ίσως στο μέλλον”. Αυτή τη φορά μας είπαν ότι βλέπουν λύση στο ζήτημα και ότι θα προχωρήσουν στην εξέτασή του», ανέφερε.

Πρόσφατα, ο πρόεδρος Τραμπ δήλωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να ζητήσει από αμερικανικές αμυντικές εταιρείες να επιτρέψουν την παραγωγή ορισμένων οπλικών συστημάτων με άδεια σε ευρωπαϊκές χώρες και στην Ουκρανία.

Αναλυτές επισημαίνουν ότι ακόμη και αν ληφθεί η πολιτική απόφαση, η δημιουργία γραμμών παραγωγής απαιτεί χρόνο. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Ιαπωνίας, η οποία χρειάστηκε περίπου δύο χρόνια για να αναπτύξει δυνατότητες μερικής παραγωγής πυραύλων για τα συστήματα Patriot.