29.8 C
Athens
Τρίτη, 5 Αυγούστου, 2025
ΝΕΑΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙΕπιχειρησιακό το κινέζικο stealth J-20;

Επιχειρησιακό το κινέζικο stealth J-20;

- Advertisement -

 
Σύμφωνα με εκπρόσωπο του Κινεζικού στρατού, το πρώτο stealth μαχητικό της Κίνας, το Chengdu J-20, εισήλθε επισήμως στην υπηρεσία (αρχική επιχειρησιακή ικανότητα ) της Πολεμικής Αεροπορίας του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού. Το J-20, αποκαλύφθηκε στο κοινό το 2011 και είναι μόλις το τρίτο μαχητικό χαμηλής παρατηρησιμότητας που εισέρχεται σε υπηρεσία, έπειτα από το F-22 (2005) και το F-35 (2017).

O εκπρόσωπος του κινεζικού Υπουργείου Άμυνας, συνταγματάρχης Wu Qian, έκανε την ανακοίνωση στις 28 Σεπτεμβρίου στο Πεκίνο. Το αεροσκάφος ήταν γνωστό ως J-20 κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης, αλλά το επιχειρησιακό αεροσκάφος ονομάζεται J-20A. Αυτό αντικατοπτρίζει το δόγμα της ανάπτυξης του F-22 Raptor, το οποίος χαρακτηρίστηκε ως F-22A Raptor όταν τέθηκε σε λειτουργία με την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ το 2005.
Η ανάπτυξη του J-20A ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του 1990, όταν η κυβέρνηση αποφάσισε να εντάξει σε υπηρεσία ένα δικινητήριο stealth μαχητικό. Οι πρώτες διαρροές φωτογραφιών του αεροσκάφους εμφανίστηκαν τον Δεκέμβριο του 2010, και το αεροσκάφος εμφανίστηκε σε βίντεο στις αρχές Ιανουαρίου 2011 στο αεροδρόμιο Huangtianba. Η αμερικανική υπηρεσία πληροφοριών ανέμενε ότι το J-20A θα έμπαινε σε υπηρεσία το 2018.

Το J-20 είχε μια πολύ δημόσια περίοδο ανάπτυξης, με τουλάχιστον επτά πρωτότυπα που εμφανίστηκαν τα τελευταία έξι χρόνια, συχνά με μικρές αλλά σημαντικές βελτιώσεις. Το σχήμα της μύτης, ο θόλος, οι αεραγωγοί και οι θύρες των τροχών άλλαξαν και βελτιώθηκαν. Οι μηχανικοί πρόσθεσαν χρώμα που απορροφά την ακτινοβολία των ραντάρ, για περαιτέρω μείωση του ίχνους. Προστέθηκε ένας αισθητήρας υπέρυθρης αναζήτησης, ο οποίος χρησιμοποιεί υπέρυθρες κάμερες για τον εντοπισμό και την παρακολούθηση εχθρικών στόχων και τελικά την εμπλοκή τους με βλήματα IR.

Μια άλλη προσθήκη ήταν μια σειρά από κάμερες τοποθετημένες στο αεροπλάνο που επιτρέπει στον πιλότο να «βλέπει» προς όλες τις κατευθύνσεις χρησιμοποιώντας μια οθόνη 4K στο πιλοτήριο. Το μοναδικό άλλο μαχητικό με αυτό το χαρακτηριστικό, είναι το F-35.
Ο επίσημος ρόλος του J-20A είναι άγνωστος, αλλά κατά πάσα πιθανότητα θα χρησιμοποιηθεί ως μαχητικό μεγάλων αποστάσεων.Το αεροπλάνο αποθηκεύει όλα τα όπλα του εσωτερικά για να μην «χαλάει» τα stealth χαρακτηριστικά του και τα μεταφέρει σε 3 εσωτερικές αποθήκες. Η μια αποθήκη θα φιλοξενεί έως έξι βλήματα BVR PL-12 και/ή όπλα αέρος-επιφανείας, ενώ οι άλλες δύο θα φιλοξενούν από ένα βλήμα αέρος-αέρος μικρού βεληνεκούς.

Η πιο προφανής αδυναμία σε αυτό το σημείο είναι η έλλειψη κατάλληλου κινητήρα. Η Κίνα αρχικά θέλησε να αγοράσει κινητήρες Saturn AL-41F1S για τον J-20, τον ίδιο κινητήρα του Su-35, αλλά η Ρωσία προτίμησε να πουλήσει ολόκληρα αεροσκάφη, αντί σκέτους κινητήρες. Η Κίνα αντιμετωπίζει προβλήματα με το σχεδιασμό μηχανών αεροσκαφών υψηλής απόδοσης, αλλά έχει δεσμευτεί να αναπτύξει έναν εγχώριο κινητήρα για το J-20.

Ένα μυστήριο σχετικά με την μαχητική αξία και ένταξη σε επιχειρησιακή ικανότητα του J-20, είναι το γεγονός πως οι Κινέζοι συνεχίζουν να αγοράζουν ρωσικά Su-35. Η Κίνα αγόρασε πρόσφατα 24 εκσυγχρονισμένα Su-35 Flanker-E από τη Ρωσία. Η Κίνα μπορεί να το κάνει για να αντιγράψει την τεχνολογία, ιδιαίτερα για τους κινητήρες, τα ραντάρ και τα συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου.
Σημειώνουμε πως το Su-57 αναμενόταν να γίνει το επόμενο επιχειρησιακό μαχητικό 5ης γενιάς, αλλά τελικά η Κίνα φαίνεται να έχει ξεπεράσει την Ρωσία στον τομέα αυτό. Πρόσφατα είχε κυκλοφορήσει μελέτη για το RCS του νέου κινεζικού μαχητικού (η είδηση εδώ).

To αν πραγματικά το J-20 είναι -απόλυτα- επιχειρησιακό θα αργήσουμε να το μάθουμε. Η αλήθεια είναι πως το κινεζικό μαχητικό έκανε “άλματα” εξέλιξης, ειδικά αν συγκρίνουμε την πορεία του με το F-35. Το πλέον πιθανό είναι να έχει μπει σε παραγωγή χαμηλού ρυθμού, με αεροσκάφη που έχουν μειωμένες δυνατότητες σε σχέση με το προσδοκόμενο στο μέλλον αποτέλεσμα. Αυτό συμβαίνει πολλές φορές, και πολλές φορές τα αρχικά μαχητικά “εκσυγχρονίζοντα” στο μέλλον στα τελευταία standards.

https://www.ptisidiastima.com/ioc-for-j20-in-china/
http://www.popularmechanics.com/military/aviation/a28436/chinas-stealth-fighter-is-operational/
Θάνος Σ. Επαχτίτης

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

O νέος χάρτης “θαλάσσιων πάρκων” της Τουρκίας – σε αναμονή για ελληνική απάντηση

H σημερινή -και αναμενόμενη- εξέλιξη, δηλαδή της δήλωσης από την Τουρκία "πάρκων προστασίας θαλάσσιας ζωής" εντός της δικής της "θαλάσσιας χωροταξικής διαχείρισης", είναι μια...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΡΕΥΝΑ: ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΗ ΚΡΙΣΗ 2020, 5 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ – μέρος 2ο, Ναύαρχος...

0
Για την πολύμηνη και πολυσύνθετη κρίση του 2020, Ελλάδος-Τουρκίας, η οποία εξελίχθηκε σε πολλά επίπεδα, από τον Έβρο το χειμώνα εκείνης της χρονιάς μέχρι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 4 Αυγούστου 1936: Η Ελλάδα υπό το καθεστώς...

34
Μέσα σε γενικότερο κλίμα πολιτικής αστάθειας και βίας, ο πρωθυπουργός Ιωάννης Μεταξάς ανακοινώνει την περιστολή άρθρων του Συντάγματος και με την σύμφωνη γνώμη του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Πρώτη δοκιμή του ρουκετοβόλου GMARS – στόχος οι πωλήσεις στην Ευρώπη

Η Rheinmetall και η Lockheed Martin, που από κοινού έχουν αναπτύξει το αυτοκινούμενο ρυκετοβόλο Global Mobile Artillery Rocket System (GMARS), πραγματοποίησαν με επιτυχία τις...

Έκλεισαν οι ιαπωνικές φρεγάτες Mogami για την Αυστραλία – ποιο το κόστος

Όπως γράψαμε χθες, η Αυστραλία αποφάσισε τελικά την επιλογή των ιαπωνικής σχεδίασης φρεγατών Mogami, για το Ναυτικό της, με παραγγελία έως 8 σκαφών. Οπως...

Παραγγελία για 1.400 φορτηγά για το Γερμανικό Στρατό πήρε η Rheinmetall – κόστος 770 εκατ. ευρώ

Νέα παραγγελία έλαβε η Rheinmetall για την προμήθεια οχημάτων μεταφορών στις γερμανικές Ένοπλες δυνάμεις, με συνολική αξία περίπου 770 εκατομμυρίων ευρώ. Αυτή περιλαμβάνει 963...