Στις 16:55 το απόγευμα της Τρίτης 25ης Ιουλίου 1944, το ξύλινο Mosquito Mk16 MM273 της 544ης Moίρας, απογειώθηκε από την αεροπορική βάση RAF Benson στη Νότια Αγγλία για μια αναγνωριστική αποστολή πάνω από τη Στουτγάρδη και το Μόναχο. Κυβερνήτης του ήταν ο σμηναγός Albert Wall και πλοηγός ο υποσμηναγός Albert Lobban.
Σε ύψος πάνω από 30.000 πόδια άνω από τη Βαυαρία, ένα άγνωστο αεροσκάφος χωρίς έλικες εμφανίστηκε περίπου 400 μέτρα πίσω, άρχισε να τους καταδιώκει. Επρόκειτο για το γερμανικό αεριωθούμενο μαχητικό Me 262, στην πρώτη πολεμική αποστολή του τύπου κατά την οποία συνάντησε τον εχθρό. Ανήκε στην αμιγώς πειραματική μονάδα αξιολόγησης EKdo262, με έδρα το Lechfeld της Βαυαρίας και στα χειριστήρια βρισκόταν ο 21χρονος Alfred “Bubi” Schreiber, ο οποίος, σημειωτέον, επρόκειτο να χαθεί στη μάχη 4 μήνες μετά, στις 26/211/1944.
O ικανότατος Wall αμέσως «γκάζωσε» (full throttle) τους δύο πανίσχυρους RR Μerlin 72 με υπερσυμπιεστή δύο βαθμίδων και δύο ταχυτήτων και παράλληλα έριξε το αεροσκάφος σε μια κλειστή αριστερή στροφή, μια τακτική διαφυγής που σχεδόν πάντα λειτουργούσε απέναντι στα ελικοφόρα μαχητικά της Luftwaffe. Τα επόμενα 15 λεπτά το Mosquito, πετώντας με τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα της τάξης των 660 – 670 χαω, δεν μπόρεσε να απεμπλακεί από το πολύ ταχύτερο, όπως αποδείχθηκε, Me 262.
Πάντως, μολονότι το τζετ πραγματοποίησε τρεις επιθετικές διελεύσεις (passes), ο Βρετανός πιλότος απάντησε κάθε φορά με έξυπνους ελιγμούς διαφυγής και κατάφερε να κρατήσει στον αέρα το αεροπλάνο του. Τελικά, μετά και την τελευταία επίθεση του Γερμανού, το πλήρωμα του Mosquito σκέφτηκε να το εγκαταλείψει, αλλά διαπίστωσε πως ολόκληρο το συγκρότημα της κοιλιακής καταπακτής είχε παραμορφωθεί από τα μεγάλα φορτία g που προκλήθηκαν λόγω των ακραίων ελιγμών! Σε κάθε περίπτωση, το αεροσκάφος της RAF, έχοντας στο μεταξύ κατέλθει αρκετά, βρήκε ασφαλές καταφύγιο στα σύννεφα στις 16.000 πόδια πάνω από το Τιρόλο και ο Γερμανός εγκατέλειψε την καταδίωξη, καθώς η αυτονομία μάχης του τζετ ήταν σχετικά περιορισμένη.
Το «Κουνούπι» κατάφερε τελικά, στις 20:25 τοπική ώρα, να προσγειωθεί με ελαφρές ζημιές στη βάση Fermo της Ιταλίας, η οποία ήταν ευθύς εξαρχής ο προορισμός της αποστολής. Το MM273 με το ίδιο πλήρωμα επέστρεψε στη βάση RAF Benson την αμέσως επομένη ημέρα, 26/7/1944, η οποία κακώς αναγράφεται από τις περισσότερες πηγές ως η ημερομηνία του επεισοδίου πάνω από τη Βαυαρία. Ένα νέο κεφάλαιο είχε ανοίξει στην Αεροπορική Ιστορία με την πρώτη καταγεγραμμένη πολεμική αναμέτρηση η οποία ενέπλεξε αεροσκάφος τύπου τζετ, αν και οι πρώτες «καθαρόαιμες» αερομαχίες τζετ εναντίον τζετ έλαβαν χώρα μόλις το 1950, στη μακρινή Κορέα…