H Lockheed Martin έχει προτείνει την κατασκευή μέχρι και τεσσάρων πλοίων τύπου MMSC (η φρεγάτα πολλαπλών ρόλων που έχει αγοράσει η Σαουδική Αραβία και βασίζεται στο LCS Freedom) στην Ελλάδα, σε ελληνικό ναυπηγείο. Η είδηση αυτή, αν θυμούνται οι αναγνώστες μας, είχε γραφτεί από την ΠΤΗΣΗ πριν αρκετό καιρό, και είχε κάνει αίσθηση. Τότε, η πρόταση θα μπορούσε να είχε κάποια σύνδεση με τις αυστραλιανές Adelaide, που φάνταζαν μια εξαιρετική ενδιάμεση λύση μέχρι και την έλευση κάποιων άλλων πλοίων αεράμυνας περιοχής.
H Lockheed Martin προτείνει στο ΠΝ φρεγάτες LCS, με κατασκευή όλων των πλοίων στην Ελλάδα!
Το ΠΝ, που δεν απορρίπτει καμία ιδέα, όπως φαίνεται ξεκίνησε έναν κύκλο διερευνητικών επαφών από τότε, και άρχισε να εξετάζει τα πλοία. Το LCS είναι ένα αρκετά προηγμένο πλοίο, ακόμη και για το USN, καθώς ενσωματώνει αρκετές προηγμένες τεχνολογίες, που ξεκινούν από το σύστημα πρόωσης και την υπερ-υψηλή ταχύτητα και φτάνει μέχρι το ΚΠΜ που τους επιτρέπει να αντιμετωπίζει επιθέσεις κορεσμού ασύμμετρων απειλών (πχ ομάδες ταχυπλόων των Φρουρών της Επανάστασης στον Περσικό Κόλπο). Ταυτόχρονα, είναι ένα απόλυτα ψηφιοποιημένο και αυτοματοποιημένο πλοίο, που απαιτεί ελάχιστο πλήρωμα για την στελέχωσή του.
H πρόταση για 4 αμερικανικές φρεγάτες LCS ήταν στο τραπέζι από το καλοκαίρι και είναι αυτή!
Η Lockheed Martin είχε ξεκινήσει μια προσπάθεια να “πλασάρει” το πλοίο στον διαγωνισμό FFG(X), αλλά τελικά αποσύρθηκε. Θεωρούμε πως αυτό έγινε για δυο λόγους, ο πρώτος είναι πως η εταιρεία θα ανταγωνίζονταν ακόμη και τον εαυτό της, καθώς προσφέρει τα περισσότερα “ηλεκτρονικά” και υποσυστήματα στο πλοίο (ασχέτως αναδόχου), ενώ μάλλον, το LCS σαν σχέδιο δεν μπορεί να μεγαλώσει πολύ περισσότερο, χωρίς μια μείζονα ανασχεδίαση. Έτσι, η πρόταση της MMSC που “αγόρασε” η Σαουδική Αραβία είναι το πάνω “όριο” της αρχικής LCS, χωρίς να γίνει δομικός ανασχεδιασμός. Μην ξεχνάμε πως το USN στην FFGX επέλεξε ένα “συμβατικό” σχέδιο, με προπέλες αντί για water jets.
Δεν λέγονται LCS οι φρεγάτες, αλλά MMSC, δεν είναι από αλουμίνιο αλλά από χάλυβα
H MMSC είναι μια φρεγάτα πολλαπλών ρόλων, με ικανό εκτόπισμα (θα φτάσει τους 4300 με 4400 τόνους), που μπορεί να προσφέρει σε όλους τους ρόλους που ενδιαφέρουν το ΠΝ. Από ότι φαίνεται, η Σαουδική Αραβία έχει επιλέξει μια διαμόρφωση πολύ κοντά στην έκδοση του USN, με ένας 8πλό Mk41, που σημαίνει άμεση διαθεσιμότητα 32 πυραύλων ESSM Block II. Βέβαια, το σχέδιο της MMSC, χωρίς καμία άλλη αλλαγή, μπορεί να λάβει 2 Mk41 των 8 θέσεων, που μεταφράζεται σε 62 ESSM Block II, ή 32 ESSM B2/8 SM-2 ή οποιονδήποτε άλλο συνδυασμό, που θα αφαιρούνται 4 ESSM Block 2 για κάθε έναν SM-2 BlockIIIB. Φυσικά το πλοίο θα συνεχίζει να φέρει τον 21πλό εκτοξευτή RAM. Δεν την λες και φρεγάτα αεράμυνας περιοχής, αλλά δεν την λες και απροστάτευτο πλοίο.
Σε σαουδαραβική υπηρεσία τα πλοία μάλλον δεν θα έχουν πυραύλους SM-2MR Standard, αλλά το πλοίο, ή μάλλον καλύτερα, το ΚΠΜ μπορεί άνετα να κατευθύνει τον πύραυλο. Στην διαμόρφωση που έχει προταθεί στο ΠΝ, στη θέση του πρωραίου Mk41 τοποθετούνται οι Harpoon ή NSM (το όπλο έχει προταθεί από τις ΗΠΑ για το ΠΝ), ενώ εκεί που συνήθως τοποθετούνται οι 2 4πλοί εκτοξευτές για Harpoon/NSM, μάλλον λίγο πιο πίσω, πάνω από το ελικοδρόμιο, θα τοποθετηθούν δυο Mk41. Στο ΠΝ έχουν προσφερθεί και οι δυο διαμορφώσεις, αν προφανώς επιθυμεί μόνο ESSM θα πάρει τα πλοία όπως ακριβώς τα σαουδαραβικά, αν θέλει και SM-2, θα πάρει την διαμόρφωση με τους 2 Χ Mk41 (8cell).
Τώρα, ένα μεγάλο μειονέκτημα του πλοίου είναι η έλλειψη σόναρ τροπίδας, κάτι που το ΠΝ θεωρεί εκ των ων ουκ άνευ. Αντίθετα, η εταιρεία θεωρεί πως το συρόμενο σόναρ είναι πολύ καλύτερο, καθώς δεν επηρεάζεται από τους θορύβους του ίδιου του πλοίου, ενώ μπορεί να διαπερνά τα θερμοκλινή και να εντοπίζει πολύ πιο εύκολα ένα υποβρύχιο. Επίσης, το USN θεωρεί πως η καλύτερη προστασία, και το καλύτερο μέσο εντοπισμού για τα υποβρύχια είναι το οργανικό ελικόπτερο, που με το ποντιζόμενο σόναρ, αλλά ΚΑΙ τους ηχοσημαντήρες θα μπορεί να εντοπίζει και να καταστρέφει τα εχθρικά υποβρύχια. Τώρα, για να προλάβουμε τυχόν σχόλια, αυτό είναι κάτι που θα το αποφασίσει το ΠΝ κι όχι εμείς.
Όπως έχουμε πει, η Lockheed Martin προτείνει το TRS-4D, καθώς είναι πλέον το στάνταρ ραντάρ του USN για τις LCS. Έχει πολύ καλές δυνατότητες, αλλά φυσικά, δεν μπορεί να προσεγγίσει τις επιδόσεις του SeaFire 500 σε εμβέλεια. Το ΠΝ θα πρέπει να αποφασίσει αν επιθυμεί να αγοράσει την φθηνότερη έκδοση TRS-4D Rotator (περιστρεφόμενη) ή την TRS-4D Fixed. Αν επιλέξει τη δεύτερη, το πλοίο θα μπορεί να κατευθύνει παράλληλα μεγάλο αριθμό πυραύλων ESSM και SM-2, ενώ αν επιλέξει το Rotator θα πρέπει να αγοράσει και ένα ή δυο FCS για την κατεύθυνση των πυραύλων. Ο συνδυασμός Rotator/FCS είναι φθηνότερος, αλλά ίσως το ΠΝ θα πρέπει να σκεφτεί τα πλεονεκτήματα του TRS-4D Fixed.
Οι LCS έχουν δεχτεί σκληρή κριτική για το σύστημα πρόωσης και τα προβλήματα που παρουσίασαν τα πλοία, ειδικά το LCS 1 Freedom. Χρειάστηκαν να γίνουν πάρα πολλές αλλαγές και μηχανολογικές παρεμβάσεις προκειμένου να λυθούν τα όποια προβλήματα. Πλέον τα πλοία που πέφτουν στο νερό είναι χωρίς προβλήματα, και παραμένουν από τα ταχύτερα πλοία σε αμερικανική υπηρεσία, και ίσως τα ταχύτερα παγκοσμίως σε αυτό το μέγεθος. Το USN φαίνεται να συμφωνεί με το ΠΝ στο θέμα ταχύτητας, και …..
Διαβάστε τη συνέχεια στο navaldefence.gr