Χτες το βράδυ, δημοσιεύσαμε ένα ενδιαφέρον άρθρο του αναγνώστη και φίλου της ιστοσελίδας μας, Odyssey. Ο καλός μας φίλος έγραψε για μια HF2, ή μάλλον για μια άλλη έκδοση της LCS που θα μπορούσε να “περάσει” σαν μια εξαιρετική επιλογή για το Πολεμικό μας Ναυτικό, αλλά και στις “καρδιές” μας (σαν ένα πιο ικανό πλοίο, ικανότερο της “αλουμινότρατας” που θεωρούν πολλοί).
Ένας «αρνητής» υπερασπίζεται τις HF2 αλλά σε άλλη έκδοση τους!
Φυσικά και δεν λογοκρίνουμε τις απόψεις των συντακτών μας, ούτε και τις απόψεις φυσικά των αναγνωστών που γράφουν άρθρα. Η ΠΤΗΣΗ δεν έχει “γραμμή”, κομματική, θρησκευτική, πολιτισμική ή “φρεγατιακή”. Συνεπώς, αν εξαιρέσουμε τα ανυπόγραφα άρθρα, τα υπόλοιπα εκφράζουν τους συντάκτες μας, και τους αναγνώστες μας. Αρκεί βέβαια ένα άρθρο να μην περιέχει χαρακτηρισμούς που δεν ταιριάζουν στην ΠΤΗΣΗ, ή δεν αναφέρεται σε σενάρια επιστημονικής φαντασίας (δεν δημοσιεύουμε και άρθρα που είναι ακατάληπτα, δεν έχουν αρχή, μέση, τέλος και δεν βρίσκουμε το τι λένε). Η ΠΤΗΣΗ δεν έχει πρόβλημα ύλης, δεν είναι μονοπρόσωπη, απλά μέσω του να προσφέρουμε βήμα στους αναγνώστες μας, θεωρούμε πως προάγουμε το διάλογο.
Αυτή τη φορά, αποφασίσαμε να γράψουμε μια “απάντηση” εμείς στον Udyssey σχετικά με όσα γράφει, προκειμένου να μην υπάρχουν παρανοήσεις. Καταρχάς, να τονίσουμε πως ένα τέτοιο πλοίο, θα ήταν πραγματικά πανίσχυρο στο Αιγαίο. Βέβαια θα συνέχιζε η εταιρεία να μην είναι αρεστή σε πολλούς, αλλά ο φίλος Osyssey έφτιαξε, με λογική, δική του, ένα πλοίο που θα βασιζόταν στη σχεδίαση της LCS Freedom, και καλά έκανε. Απλά πρέπει εμείς να πούμε γιατί ένα τέτοιο πλοίο είναι καλό μεν, αδύνατο να γίνει δε, και επίσης, μας δίνει την ευκαιρία να θίξουμε κι άλλο θέμα, σοβαρό.
Φρεγάτες για το ΠΝ: Πως “κατατάσσονται” SIGMA 11515HN, AH140HN, HF2 και FDI, επιμένουν οι Ιταλοί
Καταρχάς, ένα τέτοιο πλοίο είναι κυριολεκτικά αδύνατο να υπάρξει. Η ίδια η εταιρεία, που το είχε προτείνει από την αρχή, αποσύρθηκε από τη διαδικασία. Θεωρούμε πως το σχέδιο, δεν έχει άλλα περιθώρια εξέλιξης. Η LCS Freedom είναι ένα “ειδικό” σκαρί, που η καινοτομία και η μοναδικότητά του είναι κυρίως η υπερυψηλή ταχύτητα. Η τελευταία το κάνει ικανό να αποφεύγει (μέχρι ενός σημείου) τορπιλικές επιθέσεις, ενώ μπορεί να απομακρύνεται από, ή να καταδιώκει στόχους υψηλής ταχύτητας. Αυτό μια LCS125 για να το κάνει θα έπρεπε να επανασχεδιαστεί. Και μάλιστα ριζικά.
LCS: Το Αμερικανικό Ναυτικό εξελίσσει το πακέτο εξοπλισμού ναρκοπολέμου
Όταν λέμε επανασχεδίαση, αυτό δεν σημαίνει πως βάζουμε περισσότερους κινητήρες, μεγαλύτερα waterjets και “καθαρίσαμε”. Η ναυπηγική δεν έχει σχέση με τη μαγειρική, μάλλον με την αεροναυπηγική, επιπλέον ισχύ δεν σημαίνει επιπλέον ταχύτητα. Άρα, επιπλέον εκτόπισμα, δεν σημαίνει υποχρεωτικά και καλύτερες επιδόσεις, αν μπουν επιπλέον κινητήρες (ή ισχυρότεροι). Προσπαθούμε να το γράψουμε πολύ απλά, άλλα σχέδια στο παρελθόν έχουν αποτύχει οικτρά. Σήμερα, οι αποτυχίες προλαμβάνονται χάρη στους υπολογιστές που σχεδιάζουν και κάνουν προσομοιώσεις, αλλά κάποτε δεν γινόταν αυτό.
«Defense News»: Τα LCS έχουν ετήσιο κόστος παραπλήσιο με ένα αντιτορπιλικό Arleigh Burke!
Θα σας βάλουμε κι ένα δύσκολο, ναυτικό Quiz…
Η συνέχεια στο navaldefence.gr, εδώ