33.5 C
Athens
Κυριακή, 3 Αυγούστου, 2025
ΝΕΑΑΜΥΝΑ28 εκατομμύρια ώρες πτήσης για τον κινητήρα F100 της Pratt & Whitney

28 εκατομμύρια ώρες πτήσης για τον κινητήρα F100 της Pratt & Whitney

- Advertisement -

Η Pratt & Whitney, θυγατρική της United Technologies ανακοίνωσε ότι ο κινητήρας F100 της, ο οποίος είναι ένας εκ των δυο βασικών κινητήρων που εξοπλίζουν το F-15 Eagle της Boeing και το F-16 Fighting Falcon της Lockheed Martin συμπλήρωσε τα 28 εκατομμύρια ώρες πτήσης σε όλους τους χρήστες των αεροσκαφών αυτών συνολικά.

Πρόκειται για σημαντικό ορόσημο για τον συγκεκριμένο κινητήρα που αυτή τη στιγμή είναι εγκατεστημένος σε περισσότερα από 2.000 αεροσκάφη σε αεροπορίες δεκάδων χωρών σε όλο τον κόσμο σε ένα χρονικό εύρος υπηρεσίας 40 και πλέον ετών.
Αξίζει να σημειωθεί δε ότι από την είσοδό του σε υπηρεσία με το F-15 το 1972, o κινητήρας F100 έχει ένα ασυναγώνιστο ιστορικό ασφάλειας με τα χαμηλότερα μη ανακτήσιμα συμβάντα αστοχίας κινητήρα κατά την πτήση στην κατηγορία του.
Η τελευταία έκδοση του κινητήρα F100-PW-229, που βρίσκεται σε υπηρεσία για περισσότερα από 25 χρόνια, έχει μηδενικά συμβάντα κατηγορίας Α από την πρώτη στιγμή μέχρι σήμερα.
Οι κινητήρες F100 είναι εγκατεστημένοι και στα 60 + 30 F-16 των προγραμμάτων Peace Xenia III και IV της Πολεμικής Αεροπορίας.

F-16C Block52+ (photo: HAF spokesman)

Η Pratt & Whitney έχει φτάσει σήμερα σε μία κατάσταση ντε φάκτο μονοπωλίου αφού είναι ο μοναδικός κατασκευαστής κινητήρων πέμπτης γενιάς σε όλο τον κόσμο.
Ο κινητήρας F119 για το F-22 Raptor και ο κινητήρας F135 για το F-35 Lightning II είναι και οι δυο σχεδιασμένοι και κατασκευασμένοι από την Pratt & Whitney ενώ η χρήση υλικών, κραμάτων και τεχνολογιών που αναπτύχθηκαν για αυτούς τους δυο κινητήρες και στον F100 θα τον κρατήσει «επίκαιρο» για πολλές δεκαετίες ακόμα.
Ας μην ξεχνάμε ότι αν και πρόκειται για σχεδιάσεις της δεκαετίας του 1970, το F-15 και το F-16 βρίσκονται ακόμα σε παραγωγή, όντας βέβαια πλέον εντελώς διαφορετικά και κάθετα ανώτερα αεροσκάφη σε σχέση με εκείνη την εποχή.

Με λίγα λόγια, τα αεροσκάφη των δυο αυτών τύπου που παράγονται σήμερα είναι που θα επωφεληθούν και από την εισαγωγή τεχνολογίας στον F100.
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι κάποτε, το 2010 προβλεπόταν ότι η παραγωγή του θα τερματιζόταν δυο χρόνια μετά, αφού τα μαχητικά που τον φορούσαν θα σταματούσαν να παράγονται. Φαίνεται όμως ότι οι εξελίξεις είχαν άλλη άποψη.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

O νέος χάρτης “θαλάσσιων πάρκων” της Τουρκίας – σε αναμονή για ελληνική απάντηση

H σημερινή -και αναμενόμενη- εξέλιξη, δηλαδή της δήλωσης από την Τουρκία "πάρκων προστασίας θαλάσσιας ζωής" εντός της δικής της "θαλάσσιας χωροταξικής διαχείρισης", είναι μια...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Το υποβρύχιο “Παπανικολής” μπαίνει για γενική επισκευή στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

21
Το Πολεμικό Ναυτικό υπέγραψε συμβόλαιο με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά για τη γενική επισκευή του υποβρυχίου "Παπανικολής", του πρώτου της κλάσης 214ΗΝ. Το συμβόλαιο, είναι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 3 Αυγούστου 881: Μάχη του Saucourt en Vimeu,...

0
Βίκινγκς επιδρομείς συντρίβονται από τους άρχοντες της Δυτικής Φραγκίας, το βασιλιά Λουδοβίκο τον 3ο και τον αδερφό του (και μελλοντικό βασιλιά) Καρλομάγνο τον 2ο....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Το ΕΛΚΑΚ αναζητά ελληνικό δορυφόρο παρακολούθησης με ραντάρ

Ένα νέο πρόγραμμα εξήγγειλε το ΕΛΚΑΚ με προκήρυξη για έρευνα και ανάπτυξη δορυφόρου ISR (Ιntelligence, Surveillance, Reconnaissance), με φορτίο ραντάρ συνθετικής απεικόνισης (Synthetic Aperture...

Mobile World Congress: ελληνική καινοτομία στον δρόμο προς τη Βαρκελώνη

Μπορεί να βρισκόμαστε ακόμη οκτώ μήνες πριν από το επόμενο Mobile World Congress (MWC), που θα διεξαχθεί τον Μάρτιο του 2026 στη Βαρκελώνη, αλλά...

PODCAST 20: Ελλάδα και Κυβερνοασφάλεια – μιλάμε με τον Ambrose Kam της Lockheed Martin

Σε μια επίκαιρη συνέντευξη, ο Ambrose Kam από τη Lockheed Martin, με εμπειρία 20 ετών στην καινοτομία, εξηγεί στον συντάκτη της ''ΠΤΗΣΗΣ'' Γιάννη Ρέκκα,...