Σήμερα έφτασαν στο Λιμεναρχείο Πειραιά, δυο ακόμη σκάφη τύπου Ρ355 του ΛΣ/ΕΛΛΑΚΤ. Όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες, παρά τον κορωνοϊό και την πιστή τήρηση των μέτρων, έτυχαν της κατάλληλης υποδοχής από τα άψογα στην συμπεριφορά και την τήρηση των μέτρων, στελέχη του ΛΣ. Σε λίγο καιρό, το ΛΣ 900 και ΛΣ 910 θα ξεκινήσουν τις αποστολές τους στις ευαίσθητες περιοχής των θαλασσίων συνόρων μας, που είναι και σύνορα της Ευρώπης.Οι φωτογραφίες προέρχονται από τον καλό φίλο της σελίδας μας, Παναγιώτη Ψωμαδέλλη, τον οποίο και ευχαριστούμε που τις μοιράστηκε μαζί μας.
Αντιγράφουμε από τη σελίδα του Λιμενικού Σώματος:
Τα ιταλικής ναυπήγησης σκάφη (Cantiere Navale Victoria SPA) αποτελούν μια τροποποιημένη έκδοση του P350 (το 35 δείχνει το μήκος σε μέτρα). Διαθέτουν εκτόπισμα με πλήρες φορτίο 160 τόνους, μέγιστη ταχύτητα με πλήρες φορτίο 37 κόμβους και αυτονομία 1000νμ με ταχύτητα πλεύσης τους 29 κόμβους. Κάθε σκάφος μπορεί να φέρει τουλάχιστον ένα πνευστό ταχύπλοο περιπολικό σκάφος (RHIB) μήκους 6,5 μ και ταχύτητας 40 κόμβων, σε επωτίδα (A-Davit) με σύστημα ταχείας άφεσης κι ανάκτησης RHIB. Στο σκάφος υπάρχουν 16 κλίνες, ενώ έχει επίσης τη δυνατότητα να φιλοξενήσει 20 επιπλέον επιβάτες σε καθίσματα.
Τα P355 CPV εξοπλίζονται με δύο τηλεχειριζόμενες, σταθεροποιημένες πλατφόρμες οπλισμού (LRCWS) της Elbit Systems. Στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται ραντάρ S-band και Χ-band καθώς και σύστημα ηλεκτροοπτικών αισθητήρων τελευταίας τεχνολογίας (3ης γενιάς) τοποθετημένο στον ιστό του πλοίου με δυνατότητα περιστροφής και πλήρους περιμετρικής κάλυψης. Επιπλέον, το κάθε σκάφος φέρει σύστημα υψηλής πίεσης εκτόξευσης θαλάσσιου ύδατος για κατάσβεση πυρκαγιάς.
Επιπρόσθετα η ισραηλινή εταιρεία εξοπλίζει τα τέσσερα σκάφη με Σύστημα Διαχείρισης Μάχης, Ναυτιλίας, Radar, σταθεροποιημένο ηλεκτρο-οπτικό σύστημα ημέρας/νύκτας, καθώς και αυτόματο σύστημα αναγνώρισής πλοίων Warship Automatic Identification System (W-AIS). Τέλος, υπάρχει ελεύθερη περιοχή καταστρώματος 15 τμ για μελλοντική εγκατάσταση συστημάτων και για χρήση UAV, καθώς και δύο περιοχές διασώσεως (ζώνη pick-up από ελικόπτερο, winch areas) μπροστά και πίσω από τη γέφυρα.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συγχρηματοδοτεί με 90% το πρόγραμμα και για το λόγο αυτό, τα επιχειρησιακά μέσα θα διατίθενται υποχρεωτικά για τουλάχιστον τέσσερις μήνες ετησίως σε μικτές επιχειρήσεις εκτός Ελλάδος, που συντονίζει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Συνοριοφυλακής και Ακτοφυλακής (FRONTEX). Το πρώτο σκάφος φέρει τον όνομα του Λιμενοφύλακα Μαρίνου Ζαμπάτη, ο οποίος σκοτώθηκε την Μεγάλη Παρασκευή 27 Απρ 1997 στην Παγανιά Θεσπρωτίας κατά την διάρκεια καταδίωξης Αλβανών εμπόρων ναρκωτικών