27.2 C
Athens
Κυριακή, 23 Ιουνίου, 2024
ΝΕΑΙΣΤΟΡΙΑ30 Ιουλίου 1994: Υπογράφεται η Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας

30 Ιουλίου 1994: Υπογράφεται η Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας

- Advertisement -

Υπογράφεται πάνω από 150 χώρες η Διεθνής Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας, των Ηνωμένων Εθνών (UNCLOS).

Μεταξύ των υπογραφόντων κρατών βρίσκεται η Ελλάδα αλλά όχι η Τουρκία. Ο λόγος είναι πως η Σύμβαση του 1994, που αντικατέστησε τέσσερις παλαιότερες και θα τεθεί σε εφαρμογή λίγους μήνες μετά (Νοέμβριος του 1994), εξέφρασε τις νέες διεθνείς αντιλήψεις όχι μόνο για τα παράκτια ύδατα, τα χωρικά και την υφαλοκρηπίδα αλλά και για την Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ).

Βάσει της Σύμβασης ήταν δυνατόν σε ένα κράτος να αυξήσει τα χωρικά ύδατά στα 12 ν.μ. εάν το επιθυμούσε  ενώ αποκτούσε και δικαιώματα εκμετάλλευσης των αλιευμάτων και ορυκτών που υπήρχαν στο υπέδαφος του πυθμένα μέχρι 200 ν.μ. από τις ακτές της. Η Σύμβαση προέβλεπε την ίδρυση Διεθνούς Οργάνου για την οργάνωση της εκμετάλλευσης του πυθμένα των θαλασσών (ISA), που όμως -λόγω διαφωνιών, κυρίως από τις ΗΠΑ- ποτέ δεν πραγματοποιήθηκε.

Η Τουρκία αντέδρασε άμεσα ανακοινώνοντας τον Νοέμβριο του 1994, πως πιθανή επέκταση των ελληνικών χωρικών υδάτων από τα 6 στα 12 ν.μ. θα αποτελούσε αιτία πολέμου (casus belli) εφόσον το Αιγαίο ήταν “ειδική περίπτωση” και πως θα διατηρούσε τα ίδια όρια και η ίδια. Φυσικά, αυτό δεν την εμπόδισε να επεκτείνει τα δικά της χωρικά ύδατα στα 12 ν.μ. στη Μαύρη Θάλασσα και στην Ανατολική Μεσόγειο. Η Άγκυρα διατηρεί την απειλή της μέχρι σήμερα, αρνείται ότι το Καστελόριζο έχει δικαίωμα σε υφαλοκρηπίδα και ΑΟΖ, το ίδιο λέει για για τα περισσότερα ελληνικά νησιά του Αιγαίου.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

11 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
11 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΘΕΜΑ: Γιατί δεν αγοράσαμε τελικά τα αμφίβια AAV-7RAM/RS για τους Πεζοναύτες μας;

Το 2020 ήταν αναμφίβολα μια χρονιά με πολύ ειδικό βάρος στις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Η Ελλάδα αντιμετώπισε τότε, επιτυχώς εκ τους αποτελέσματος, υβριδικές απειλές σε...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΚΤΑΚΤΟ: Ο Ελληνικός Στρατός επέλεξε 62+102 τεθωρακισμένα M2A2 ODS-SA

168
Ο Ελληνικός Στρατός επέλεξε 164 συνολικά M2A2 ODS-SA, και ετοιμάζεται να μπει δυναμικά  στον «αστερισμό των Bradley»! Έλληνες αξιωματικοί, με τη συνοδεία στελεχών της...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 23 Ιουνίου 1942: Ένα Focke-Wulf 190A-3 προσγειώνεται...

2
Έχετε κάνει ποτέ ένα μεγάλο σφάλμα που να το μετανιώνετε όλη σας τη ζωή; Στις 23 Ιουνίου 1942, ο Γερμανός υποσμηναγός (Oberleutnant) Αρμίν Φάμπερ...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 23 Ιουνίου 1942: Ένα Focke-Wulf 190A-3 προσγειώνεται σε λάθος αεροδρόμιο…

Έχετε κάνει ποτέ ένα μεγάλο σφάλμα που να το μετανιώνετε όλη σας τη ζωή; Στις 23 Ιουνίου 1942, ο Γερμανός υποσμηναγός (Oberleutnant) Αρμίν Φάμπερ...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 23 Ιουνίου 1565: Μια κανονιά σώζει τη Μάλτα σκοτώνοντας τον Τουργκούτ Ρεΐς

Πεθαίνει ο Οθωμανός ναύαρχος Τουρκούτ Ρεΐς, γνωστός και ως Ντραγκούτ, μετά από τραυματισμό του στην πολιορκία της Μάλτας. O Τουρκούτ ή Ντραγκούτ επιθεωρούσε την...

Ο πυργίσκος του υποβρυχίου “Γλαύκος” τοποθετήθηκε στο Πολεμικό Μουσείο Χαλκίδος

Μικτά συναισθήματα προκαλεί η ολοκλήρωση -πριν λίγες μέρες- της μεταφοράς του πυργίσκου του υποβρυχίου "Γλάυκος" (S110), από το Ναύσταθμο Σαλαμίνας στο Πολεμικό Μουσείο Χαλκίδας,...