Το σοβιετικό Tupolev Tu-144, εισέρχεται σε υπηρεσία, ως το πρώτο εμπορικό αεροσκάφος υπερηχητικής πτήσης. Θα ακολουθήσει το Γαλλο-Βρετανικό Concorde το επόμενο έτος. Και τα δύο αεροσκάφη, παρά τις εντυπωσιακές τους επιδόσεις, θα αποσυρθούν πολύ σύντομα αφήνοντας, όμως, ένα βαρύ αποτύπωμα στην ιστορία της αεροπορίας.
Η σχεδίαση του Tu-144 εκκίνησε στη δεκαετία του 1960, όταν τέθηκαν οι απαιτήσεις για ένα αεροσκάφος που θα μπορούσε να πετάξει άνετα σε υψηλές υπερηχητικές ταχύτητες, με ικανότητα μεταφοράς επιβατών και φορτίου. Αν και ο ανταγωνισμός εντυπώσεων και διεθνούς κύρους με το Concorde είναι κάτι που δεν μπορεί να μείνει ασχολίαστος, με τις ομοιότητες των δύο αεροσκαφών να είναι οφθαλμοφανείς, βασικός λόγος της ανάπτυξής του παρέμενε η απόφαση της ΕΣΣΔ να πυκνώσει το δίκτυο των εναεριών μεταφορών μεταξύ των αχανών εκτάσεων στο εσωτερικό της, αλλά και να βελτιώσει την επικοινωνία με το εξωτερικό.
Η ομοιότητα των σχεδίων του Tu-144 και του Concorde έδωσε λαβή για σχόλια περί βιομηχανικής κατασκοπείας με τον Τύπο να αποκαλεί το αεροσκάφος της Tupolev, “Concordski”, αλλά κάτι τέτοιο δεν αποδείχθηκε ποτέ. Τα δύο αεροσκάφη είχαν μια εξαιρετικά μικρής διατομής άτρακτο, ευμεγέθεις πτέρυγες “δέλτα” και το χαρακτηριστικό ριναίο κώνο, που σε χαμηλές ταχύτητες μπορούσε να λάβει κλίση, επιτρέποντας καλύτερη ορατότητα κατά τις φάσεις απογείωσης-προσγείωσης και τροχοδρόμησης. Ένα χαρακτηριστικό που ξεχωρίζει τα δύο αεροσκάφη είναι τα πτερύγια canard του σοβιετικού μοντέλου.
Η συνέχεια στο Military History