Έξι ημέρες μετά την εκδήλωση της ιταλικής επίθεσης κατά της Ελλάδος, οι τύχες του πολέμου έφεραν έναν νεαρό ανθυποσμηναγό της Ελληνικής Βασιλικής Αεροπορίας στο σημείο που ξεχωρίζει τους ήρωες από τους κοινούς θνητούς. Και ο Μαρίνος Μητραλέξης το πέρασε όταν, αφού άδειασε τα πολυβόλα του καταδιωκτικού του εναντίον ενός ιταλικού βομβαρδιστικού χωρίς να το βλάψει καίρια, αρνήθηκε να εγκαταλείψει τον αγώνα και το εμβόλισε αναγκάζοντάς το να καταπέσει.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το 1935, η Ελληνική Αεροπορία ουσιαστικά δεν υπήρχε. Αν και από τους πρωτοπόρους στην εκμετάλλευση του αεροσκάφους για πολεμικούς σκοπούς, η Ελλάδα δεν ανέπτυξε ιδιαίτερα ούτε την αεροπορική της βιομηχανία ούτε στελέχωσε τις νεαρές αεροπορίες Ναυτικού και Στρατού με αρκετά αεροσκάφη. Ελληνικά αεροπλάνα πέταξαν σε πολεμικές αποστολές στους Α΄ και Β΄ Βαλκανικούς Πολέμους και με τη συνδρομή των συμμάχων της παρέταξε πολεμικά αεροπλάνα στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και στην Εκστρατεία στη Μικρά Ασία, σημειώνοντας αξιόλογες επιτυχίες εναντίον στόχων εδάφους, στον αέρα και στη θάλασσα.
Ωστόσο, η πολιτική κατάπτωση και ο μαρασμός της οικονομίας μετά την καταστροφή στη Μικρά Ασία την οδήγησαν στην έκπτωση. Αναρίθμητα στρατιωτικά και πολιτικά κινήματα και αντικινήματα αποδεκάτισαν τις τάξεις των αξιωματικών και “χρωμάτισαν” πολλούς άξιους με πολιτικά φρονήματα που τους απομάκρυναν από τις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων, διαταράσσοντας την ιεραρχία και αποτρέποντας τους Κλάδους από το να καταστήσουν ένα ομαλό περιβάλλον εξέλιξης τη στιγμή που σε άλλες χώρες η Αεροπορία αναπτυσσόταν με άλματα. Το 1935, ο κλάδος των καταδιωκτικών περιλάμβανε μόλις ελάχιστα και παλαιά αεροσκάφη που είχαν δει δράση στο μέτωπο της Μικράς Ασίας και ήταν τεχνολογικά εντελώς ξεπερασμένα.
Η συνέχεια στο Military History