“Αυτό το αεροπλάνο δεν θα πετάξει ποτέ για τη Luftwaffe”. Τα λόγια αυτά ήταν τα πρώτα που περιέγραψαν την εντύπωση που προκάλεσε η αρχική εικόνα του καταδιωκτικού που έμελλε να συνδεθεί όσο τίποτα με τη Γερμανική Αεροπορία του Β’ Παγκοσμίου.
To Bf 109 δημιουργήθηκε το 1934 μέσα από το διαγωνισμό της Luftwaffe για ένα νέο μαχητικό δίωξης, μικρής ακτίνας. Το μαχητικό θα αντικαθιστούσε τα διπλάνα Arado Ar 64 και Heinkel He 51 και όφειλε να είναι μονοπλάνο, κλειστού πιλοτηρίου, να έχει επιχειρησιακή οροφή 10.000 μέτρα, μέγιστη ταχύτητα 400 μιλίων/ώρα στα 6.000 μέτρα διατηρούμενη για 20 λεπτά τουλάχιστον και αυτονομία 90 λεπτών.
Οι σχεδιαστές Willy Messerschmitt και Robert Lusser δούλεψαν επίμονα βασισμένοι στο σχέδιο ενός τουριστικού αεροσκάφους, κατάλληλα διασκευασμένου για να πετύχει τις επιδόσεις και τη στιβαρότητα του καταδιωκτικού. Η εταιρία Bayerische Flugzeugwerke (Βαυαρική Αεροπορική Βιομηχανία- BFW) για την οποία δούλευαν, έδωσε τα αρχικά της Bf στο αεροσκάφος. Αν και στα κατοπινά χρόνια ο Messerschmitt θα εξαγοράσει τη βιομηχανία δίνοντάς της το όνομά του, το Bf 109 που θα κατασκευαστεί σε 33.984 αντίτυπα (+άλλα 842 “κλώνους” από την τσεχοσλοβακική Avia και την ισπανική Hispano) θα διατηρήσει την αρχική του κωδικοποίηση.
Η συνέχεια στο Military History