35.3 C
Athens
Δευτέρα, 11 Αυγούστου, 2025
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ17-1-2008: το «θαύμα» της Πτήσης BAW038 του 777 της British Airways στο...

17-1-2008: το «θαύμα» της Πτήσης BAW038 του 777 της British Airways στο Χήθροου

- Advertisement -

Στις 17 Ιανουαρίου 2008, το Boeing 777-200 με νηολόγιο «G-YMMM» των Βρετανικών Αερογραμμών εκτελούσε το τακτικό δρομολόγιο από το Πεκίνο στο Λονδίνο στην Πτήση BAW038, που μέχρι τα τρία χιλιόμετρα πριν την προσγείωση ήταν απόλυτα φυσιολογική.

Σε εκείνο το σημείο και σε ύψος 180 μέτρων, το σύστημα διαχείρισης που υλοποιούσε αυτόματα τη διαδικασία προσέγγισης, προσπάθησε να αυξήσει την ώση των δυο κινητήρων για τον τελικό ελιγμό, μια συνηθισμένη εξέλιξη στη συγκεκριμένη φάση της πτήσης.

Εκείνη τη μέρα όμως η επιπλέον ισχύ δεν ήταν τελικά διαθέσιμη και παρά την άμεση παρέμβαση του πληρώματος που μάζεψε τα πτερύγια καμπυλότητας από το «Flaps 30» σε «Flaps 25», το Boeing 777 δεν κατάφερε να φτάσει στο διάδρομο 27L. Η επέμβαση  όμως του κυβερνήτη που «επέκτεινε» την απόσταση που διάνυσε το αεροσκάφος μετά την απώλεια της ώσης, απέτρεψε τη συντριβή εκτός των ορίων του αεροδρομίου. Το 777 έπιασε στο μαλακό έδαφος και σταμάτησε ελάχιστα μέτρα πριν την αρχή του διαδρόμου.

Παρά τις ζημίες που υπέστη με την καταστροφή του συστήματος προσγείωσης, που ένα μέρος του δεξιού σκέλους διαπέρασε την άτρακτο τραυματίζοντας σοβαρά έναν επιβάτη, οι υπόλοιποι 46 τραυματισμοί ήταν ελαφρείς. Το περιστατικό ήταν και η πρώτη απώλεια του τύπου που είχε μπει σε υπηρεσία το 1995.

Η διαδρομή από το Πεκίνο εκείνη τη μέρα διέσχισε την Κίνα, την Μογγολία και την Σκανδιναβία σε ύψη από 38 έως 40 χιλιάδες πόδια σε ασυνήθιστα χαμηλές θερμοκρασίες μέχρι −74 °C. Έτσι οι ελάχιστες  ποσότητες νερού (που βρίσκονται φυσικά) στα καύσιμα πάγωσε και περιόρισε τη ροή τους όταν απαιτήθηκε επιπλέον ισχύ στην τελική φάση της προσγείωσης.

Το σύστημα που φρόντιζε για την προστασία των κινητήρων από τέτοια παγοποίηση  όπως αυτή που δημιουργήθηκε τη μέρα του περιστατικού, αν και επαρκές με βάση τις τότε απαιτήσεις πιστοποίησης, απέτυχε να διασφαλίσει τη ροή καυσίμου.

Με βάση τα ευρήματα του συμβάντος  ο κατασκευαστής βελτίωσε την σχεδίαση της συγκεκριμένης υποδομής αλλά και την εκπαίδευση των χειριστών ώστε να αντιμετωπίζουν ασυνήθιστες  αντιδράσεις της λειτουργείας τους και την καλύτερη παρακολούθηση των παραμέτρων τους κατά τη διάρκεια της πτήσης.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Μετά τα MLRS και τα PULS, στο παιχνίδι των ρουκετοβόλων και τα γερμανικά GMARS

Η απόφαση του Ελληνικού Στρατού (ΕΣ) για την αναβάθμιση ή αντικατάσταση ή συμπλήρωση (!) των υπαρχόντων ρουκετοβόλων M270A0 MLRS, τείνει να μετεξελιχθεί σε μια...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Πως η κατάρριψη του ινδικού Rafale σηματοδοτεί την εξέλιξη της εναέριας...

47
Η κατάρριψη ενός μαχητικού Rafale της Ινδίας από πακιστανικό -κινεζικής κατασκευής- J-10CE που αξιοποίησε τον πύραυλο αέρος-αέρος μεγάλου βεληνεκούς PL-15, αποτελεί ένα γεγονός που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 11 Αυγούστου 1984: “We begin bombing in 5...

6
Σε ομιλία του στο National Public Radio ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ρόναλντ Ρήγκαν, κάνει μια πρωτοφανή δήλωση: «Συμπατριώτες μου Αμερικανοί, είμαι στην ευχάριστη θέση...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 11 Αυγούστου 1984: “We begin bombing in 5 minutes…”

Σε ομιλία του στο National Public Radio ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ρόναλντ Ρήγκαν, κάνει μια πρωτοφανή δήλωση: «Συμπατριώτες μου Αμερικανοί, είμαι στην ευχάριστη θέση...

Οι παραχωρήσεις δεν θα πείσουν τη Ρωσία να σταματήσει την αιματοχυσία, δήλωσε ο Ζελένσκι

Ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι δήλωσε σήμερα ότι οι παραχωρήσεις στη Ρωσία δεν θα την πείσουν να σταματήσει να πολεμά στην Ουκρανία και ότι...

To Βιετνάμ αγοράζει νοτιοκορεατικά πυροβόλα K9 Thunder με διακρατική συμφωνία

Σύμφωνα με πληροφορίες το Βιετνάμ υπέγραψε συμφωνία με τη Νότια Κορέα για την αγορά 20 αυτοκινούμενων πυροβόλων K9 Thunder. Οι πληροφορίες αναφέρουν πως η ...