Το 11ο υποβρύχιο της κλάσης Soryu, το SS-511 Oryu, καθελκύστηκε για λογαριασμό του ιαπωνικού Ναυτικού (Ιαπωνικές Ναυτικές Δυνάμεις Αυτοάμυνας) στα ναυπηγεία Mitsubishi Heavy Industries (ΜΗΙ) στο Κόμπε στις 4 Οκτωβρίου.
Το Oryu διαφοροποιείται από τα υπόλοιπα σκάφη της κλάσης όντας μία μια σημαντική αναβάθμιση της: Είναι το πρώτο υποβρύχιο της Ιαπωνίας που λειτουργεί με μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Το SS-511 Oryu είναι το 6ο υποβρύχιο της κλάσης που ναυπηγήθηκε από την MHI, ενώ τα άλλα πέντε ναυπηγήθηκαν από τα ναυπηγεία Kawasaki Shipbuilding Corporation, θυγατρική του ομίλου Kawasaki Heavy Industries (ΚΗΙ).
Η τροπίδα του Oryu τοποθετήθηκε το Νοέμβριο του 2015 και το υποβρύχιο πρόκειται να παραδοθεί στο ιαπωνικό Ναυτικό το Μάρτιο του 2020, όπως αναφέρει το Navyrecognition.
Η τροπίδα για το πρώτο υποβρύχιο της ομώνυμης κλάσης, του Soryu (SS-501), τοποθετήθηκε το Μάρτιο του 2005. Καθελκύστηκε τον Δεκέμβριο του 2007 και τέθηκε σε υπηρεσία τον Μάρτιο του 2009.
Το ιαπωνικό Ναυτικό προγραμματίζεται να παραλάβει δώδεκα υποβρύχια κλάσης Soryu. Το ενδέκατο και το δωδέκατο υποβρύχιο όμως θα διαθέτουν βελτιωμένη ακτίνα δράσης και διάρκεια παραμονής κάτω από το νερό χάρη στις νέες μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Σε σύγκριση με προηγούμενα υποβρύχια της κλάσης Soryu, το Oryu δεν χρησιμοποιεί μπαταρίες μολύβδου-οξέος αλλά λιθίου-ιόντων, σχεδιασμένες από την GS Yuasa.
Αυτές οι μπαταρίες υψηλής απόδοσης λέγεται ότι μπορούν να αποθηκεύσουν διπλάσια ποσότητα ηλεκτρικής ισχύος, ενώ σίγουρα μείωνουν το βάρος του υποβρυχίου κατά πολύ.
Στην ευρύτερη περιοχή επικρατεί ένας άτυπος ανταγωνισμός πάνω και κάτω από το νερό μεταξύ Ιαπωνίας και Νότιας Κορέας. Πριν λίγες μέρες κι η Νότια Κορέα παρέλαβε ένα ακόμα νέο υποβρύχιο, το πρώτο εγχώριας ναυπήγησης.
Τελετή παράδοσης του πρώτου εγχώριου υποβρυχίου της Νότιας Κορέας