Το F-35B πέταξε πάνω από 100 αποστολές κρούσης εναντίον των Ταλιμπάν και του ISIS, ενώ επιχειρούσε από το αμφίβιο δεξαμενόπλοιο USS Essex με το σύνολο των χειριστών να πραγματοποιούν αφέσεις όπλων σε πραγματικές συνθήκες.
Σύμφωνα με τον αντισυνταγματάρχη Κάιλ Σουπ των Πεζοναυτών, «Συνολικά, υποστηρίξαμε περισσότερες από 50 ημέρες πτήσεων για πάνω από 1.200 ώρες πτήσης. Υποστηρίξαμε επιχειρήσεις παροχής πυρών υποστήριξςη τόσο στο Αφγανιστάν, όσο και στην Συρία / Ιράκ. Εργαζόμασταν και στα δύο θέατρα επιχειρήσεων για πολλές μέρες. Κάθε ένας από τους πιλότους μας πραγματοποίησε αφέσεις όπλων, συνεπώς ήμασταν πολύ απασχολημένοι.»
To USS Essex απέπλευσε από το Σαν Ντιέγκο τον Ιούλιο μαζί με μία μοίρα F-35B για την αποστολή αυτή. Στη Συρία, το αεροσκάφος συνείσφερε και στην εκτίμηση των ζημιών μετά τις αποστολές κρούσης σε κακές καιρικές συνθήκες, επειδή το ραντάρ του F-35 είναι πολύ καλύτερο από τους αισθητήρες των F/A-18 Super Hornet του αμερικανικού Ναυτικού.
Ο Σούπ ανέφερε ότι συνολικά, το F-35 ξεπέρασε τις προσδοκίες κατά τη διάρκεια της πρώτης επιχειρησιακής ανάπτυξής του. Η μοίρα ήταν σε θέση να διατηρήσει ένα ποσοστό διαθεσιμότητας 75% των αεροσκαφών της ανά πάσα στιγμή, επιτρέποντάς της να επιχειρεί κατά βούληση.
Εν τω μεταξύ, ούτε η συριακή ούτε η ρωσική αεράμυνα προσπάθησε να εμπλέξει τα F-35B κατά τη διάρκεια των αποστολών εναντίον ISIS με τον Σουπ να δηλώνει: «Θα βλέπαμε αεροσκάφη τόσο ρωσικά όσο και συριακά να σηκώνονται για αναχαιτίσεις, αλλά όλοι διατήρησαν τις γραμμές περιορισμού που είχαν δημιουργηθεί και συμφωνηθεί.»
Η παραπάνω δήλωση βέβαια δημιουργεί κάποια ερωτηματικά. Προφανώς τα αεροσκάφη πετούσαν με πολλαπλασιαστές σήματος για να μην δίνουν εικόνα στα εχθρικά ραντάρ για το πραγματικό ίχνος τους.
Με την συγκεκριμένη επιχειρησιακή ανάπτυξη πάντως, το F-35 και δη η έκδοση -Β αυτού, θεωρείται πλέον «επιβεβαιωμένο στην μάχη» – Combat Proved. Αυτό βέβαια αφορά μόνο αποστολές αέρος εδάφους και σαφώς εναντίον αντίπαλου χωρίς δυνατότητα αντίδρασης.
Παρόλαυτά από μία επιχειρησιακή ανάπτυξη υψηλής έντασης μπορούν να εξαχθούν πολλά συμπεράσματα για την απόδοση του αεροσκάφους και μπορεί να εξελιχθεί περαιτέρω και να γίνουν και διορθώσεις στην επιχειρησιακή του λειτουργία, που θα ήταν αδύνατες σε περίοδο ειρήνης.