9.7 C
Athens
Πέμπτη, 26 Δεκεμβρίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Το ΥΠΕΘΑ προσανατολίζεται για τη μετατροπή αριθμού T-6A Texan σε κυνηγούς...

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Το ΥΠΕΘΑ προσανατολίζεται για τη μετατροπή αριθμού T-6A Texan σε κυνηγούς UAV/UCAV (κι όχι μόνο), θα βρουν τα TB2 Bayraktar το δάσκαλό τους;

- Advertisement -

 

Αποκλειστικές δημοσιογραφικές πληροφορίες της ΠΤΗΣΗΣ, αναφέρουν πως το ΓΕΕΘΑ και το ΥΠΕΘΑ σε συνεργασία με το ΓΕΑ, σχεδιάζει την αξιοποίση ενός αριθμού από τα Τ-6Α που βρίσκονται στην Καλαμάτα, σε αεροσκάφη CAS/BAI.

Η Elbit, το διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο στην Καλαμάτα, η υποστήριξη των T-6 και η Στρατηγική Σημασία όλων αυτών

Υπενθυμίζουμε πως οι αποστολές close air support (CAS), αλλά και battlefield air interdiction (ΒΑΙ) εκτελούνται σήμερα από αεροσκάφη F-16C/D, καθώς τα Α-7Η έχουν αποσυρθεί, ενώ ο ρόλος των Τ-2C/E είναι πλέον μάλλον αμελητέος, καθώς ελάχιστα από τα αεροσκάφη παραμένουν σε υπηρεσία και εξυπηρετούν αποκλειστικά τις ανάγκες της εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα η ΠΑ στερείται κάποιο αεροσκάφος σχετικά χαμηλού κόστους χρήσης για την αναχαίτιση, αλλά και την εξουδετέρωση σε καιρό πολέμου των εχθρικών UAV/UCAV. Η εξουτέρωση με πολύτιμους πυραύλους αέρος-αέρος είναι πανάκριβη, κι όχι πάντα εύκολη, καθώς τα UAV εκτός του πολύ μικρού τους θερμικού ίχνους, έχουν και μικρή διατομή στα ραντάρ. Αντίθετα, ένα Τ-6Α με πολυβόλα μπορεί να το βγάλει εκτός μάχης με ελάχιστες σφαίρες

H ΠΑ παλαιότερα είχε προβλέψει τις ανάγκες για αποστολές CAS/BAI, και είχε “σπάσει” την πραγματικά τεράστια παραγγελία των 45 Τ-6Α Texan σε 25 “απλά” εκπαιδευτικά, και 20 Τ-6Α ΝΤΑ με δυνατότητες μεταφοράς ατρακτιδίων με πολυβόλα, βομβών αλλά και καλάθων ρουκετών. Τα αεροσκάφη μάλιστα πρόλαβαν να δουν “δράση” κατά την διάρκεια των Αγώνων της Αθήνας το 2004, πετώντας σε αποστολές αναχαίτισης πολύ αργά κινούμενων στόχων, αν φυσικά υπήρχε κάποια τέτοια ανάγκη.

Μετά τα T-2, ξεκινά διαγωνισμός επισκευής 15 κινητήρων για T-6A Texan II με κόστος 16,5 εκ. ευρώ

Οι αποστολές θεωρητικά των 20 Τ-6Α ΝΤΑ θα ήταν CAS/BAI, στα νησιά του Αιγαίου και του Έβρου. Άλλωστε, η επένδυση σε ένα μεγάλο αριθμό Τ-6Α επέτρεπε την διατήρηση μεγάλου αριθμού διαθεσίμων Τ-6Α ΝΤΑ σε αποστολές που απαιτούν όπλα. Όλα αυτά βέβαια μέχρι κάποια στιγμή, καθώς τα Τ-6, μαζί με άλλα αεροσκάφη της ΠΑ (Mirage 2000, C-130, C-27J κοκ) πήραν το δρόμο της απαξίωσης, μένοντας χωρίς FOS για πολλά χρόνια. Δεν θα αναφέρουμε νούμερα, αλλά η κατάσταση στην Καλαμάτα είναι πολύ δύσκολη, με μεγάλο αριθμό Τ-6Α να βρίσκονται σε φάση χρόνιας ακινησίας.

O μεγάλος «νικητής» του διαγωνισμού ελαφρού επιθετικού αεροσκάφους: To AT-6B Wolverine. Αλλά ΚΑΙ το A-29B Super Tucano!

Το πρόβλημα θεωρητικά θα λύσει η δημιουργία ενός Νέου Διεθνούς Κέντρου Εκπαίδευσης, όπου ο ανάδοχος ανάμεσα στις άλλες υποχρεώσεις του θα πρέπει να φέρει σε πτητική κατάσταση τα περισσότερα Τ-6Α (όχι τα ΝΤΑ). Άλλωστε, ακόμη και 25 Τ-6 είναι υπεράρκετα για τις εκπαιδευτικές ανάγκες όχι μόνο της ΠΑ, αλλά πιθανών άλλων πελατών του Εκπαιδευτικού Κέντρου. Συνεπώς, αριθμός Τ-6Α ΝΤΑ μένουν προς ικανοποίηση πιεστικών αναγκών της ΠΑ, που μέχρι σήμερα, αναγκάζεται να σηκώνει τα υπερπολύτιμα F-16C/D για να αναχαιτίσει ακόμη και τα TB2 Bayraktar.

12 T-6C Texan II για την Τυνησία, «έλεγχος τιμών»

Το πρόγραμμα δείχνει να έχει πιεστικό χαρακτήρα, και δεν είναι απίθανο να υπάρξει εμπλοκή εταιρειών του Ισραήλ. Τα αεροσκάφη θα αναλάβουν επίσης και αποστολές CAS που μέχρι σήμερα ήταν στην ευθύνη των γερασμένων T-2C/E, είτε με βόμβες, είτε με καλάθους ρουκετών.

Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας απαντά για τη διαθεσιμότητα των T-2 και T-6

Και μόνο οι κινήσεις για την ενεργοποίηση ενός τέτοιου σημαντικού προγράμματος δείχνει το πόσο σοβαρά έχει πάρει η ΠΑ και το ΥΠΕΘΑ την αποστολή της αξιοποίησης όλων των ιπτάμενων μέσων που έχουν μείνει σε αχρηστία την περασμένη δεκατία. Η Ελλάδα πλήρωσε πανάκριβα για να οπλίσει τις Ένοπλες Δυνάμεις τις, και οι κυβερνήσεις της περασμένης δεκαετίας εγκατέλειψαν το υλικό στην τύχη του, απαξιώνοντας επενδύσεις δις ευρώ.

Έκλεψε τις εντυπώσεις το T-6A Texan II Demo Team «ΔΑΙΔΑΛΟΣ» στο Royal Navy International Air Day 2019 (Βίντεο)

Το ΥΠΕΘΑ σκέφτεται την ενεργοποίηση όσο το δυνατόν περισσότερων Τ-6Α ΝΤΑ σε ρόλους CAS/BAI, ενώ δεν αποκλείεται να διατεθούν και αεροσκάφη σε προωθημένες βάσεις στα νησιά. Από την στιγμή που το Τ-6 θα παραμείνει για πολλές δεκαετίες σε υπηρεσία με την USAF, είτε σαν απλό εκπαιδευτικό, είτε σαν ΑΤ-6, είναι απίστετη σπατάλη πόρων για την Ελλάδα η απαξίωση 20 Τ-6Α ΝΤΑ, με ελάχιστες ώρες πτήσης, με ατελείωτες δυνατότητες και άπειρες ανάγκες. Τελικά, η λογική φαίνεται να έχει επιστρέψει στη Λεωφόρο Μεσογείων.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

134 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
134 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Με τουρκοσυριακό σύμφωνο για ΑΟΖ απειλεί η Άγκυρα – ποιά μπορεί να είναι η ελληνοκυπριακή απάντηση;

Όπως δήλωσε σήμερα ο Τούρκος υπουργός Μεταφορών, Abdulkadir Uraloglu, η χώρα του θέλει να συνάψει ένα σύμφωνο "θαλάσσιας οριοθέτησης" με την Συρία, όταν εκεί...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Χρόνια Πολλά – καλά Χριστούγεννα!

9
Η ομάδα της "ΠΤΗΣΗΣ" και οι συνεργάτες της σας εύχονται κάθε χαρά! Φωτογραφία: Απόλλων Λεονταρίτης
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 25 Δεκεμβρίου 1941: Η πτώση του Χονγκ Κονγκ,...

1
Δύο εβδομάδες μετά την έναρξη της εισβολής των Ιαπώνων, η βρετανική αποικία του Χονγκ Κονγκ παραδίδεται. Οι Ιάπωνες εισέβαλαν στο συγκεκριμένο στρατηγικό σύμπλεγμα νήσων...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ακόμη 2 κορβέτες θέλει η Ουκρανία – πιθανά και αυτές τουρκικής κατασκευής

Στο Πρόγραμμα Στρατηγικής Θαλάσσιας Ασφαλείας που ενέκρινε η κυβέρνηση της Ουκρανίας, με προγραμματισμό για τα επόμενα έτη, περιλαμβάνεται και πρόβλεψη για απόκτηση ακόμη 2...

ΔΩΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΤΗΣΗΣ: ΜΙΑ ΡΕΠΛΙΚΑ ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΟΥ F-35 KAI 5 ΜΠΡΕΛΟΚ ΜΕ ΤΟΥ F-16

Σε συνεργασία με την ελληνική εταιρεία 2Κ Aviation Creations, η οποία παράγει υψηλής λεπτομέρειας ρέπλικες χειριστηρίων των πιο διάσημων αεροσκαφών, η ΠΤΗΣΗ προσφέρει στους...

Η Ιαπωνική Αεροπορία επιλέγει T-6JP Texan II για εκπαιδευτικό

Η Ιαπωνική Αεροπορική Δύναμη Αυτοάμυνας-JASDF (Japanese Air Self-Defense Force) ανακοίνωσε την επιλογή του T-6 Texan II ως το επόμενο εκπαιδευτικό αρχικού σταδίου αντικαθιστώντας τα...