Οι Ιρανοί γνώριζαν από την αρχή πως το ουκρανικό B737 κατερρίφθη από πύραυλο, υποστηρίζει το Κίεβο, μετά την διαρροή της ραδιοεπικοινωνίας που είχε ο κυβερνήτης ενός ιρανικού επιβατικού που πετούσε στην περιοχή με ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Παρά την πεισματική της άρνηση επί μέρες –στάση που η κυβέρνηση της Τεχεράνης κράτησε έως ότου βρέθηκαν στα συντρίμμια ένοχα ίχνη αναγκάζοντάς την να παραδεχθεί την τραγική αλήθεια– η συνομιλία δείχνει ότι η κατάρριψη του ουκρανικού τζετ λίγο μετά την απογείωσή του στις 8 Ιανουαρίου με 176 επιβάτες και πλήρωμα δεν εξέπληξε ακριβώς όλους.
Το ηχητικό υλικό που δημοσιοποίησε το τηλεοπτικό δίκτυο ‘1+1 TV’ στην Ουκρανία περιγράφει «την λάμψη ενός πυραύλου» εν πτήσει και μετά μια έκρηξη. Ο κυβερνήτης ενός Fokker 100 της ιρανικής Aseman Airlines που ερχόταν στην Τεχεράνη από το Σιράζ, στα νότια της χώρας, ακούγεται να ενημερώνει στα φαρσί τον Έλεγχο Εναέριας Κυκλοφορίας (ΑTC) για «μια σειρά από φώτα στην πορεία μας, σαν… ναι, είναι πύραυλος. Υπάρχει κάτι;»
«Όχι, στα πόσα μίλια; Πού;» ρωτά ο ελεγκτής.
Ο κυβερνήτης αναφέρει ότι εντόπισε την λάμψη κοντά στο αεροδρόμιο Payam, όχι μακριά από την θέση της αντιαεροπορικής πυροβολαρχίας Tor-M1 των Φρουρών της Επανάστασης που κατέρριψε το τζετ. Σημειωτέον ότι το ίχνος πορείας στα ραντάρ του καταχωρημένου από το ATC ως ‘3768’ τζετ της Aseman καταδεικνύει ότι το Fokker 100 ήταν αρκετά κοντά στην Τεχεράνη ώστε να δει το πλήρωμα την έκρηξη.
Ο ελεγκτής λέει πως δεν τού έχει αναφερθεί κάτι αλλά ο πιλότος της Aseman επιμένει.
«Είναι λάμψη από πύραυλο» δηλώνει.
«Δεν βλέπεις κάτι άλλο;» ρωτά ο controller.
«Αγαπητέ μηχανικέ, ήταν έκρηξη. Είδαμε ένα πολύ μεγάλο φως εκεί. Πραγματικά δεν γνωρίζω τί ήταν» έρχεται η απάντηση.
Το ΑΤC προσπαθεί να επικοινωνήσει με το Β737-8ΚV της Ukraine International Airlines χωρίς αποτέλεσμα. Οι 176 άνθρωποι στην Πτήση PS752 της UIA ήταν καταδικασμένοι. Ημέρες ολόκληρες η ιρανική κυβέρνηση υποστήριζε πως δεν γνώριζε ότι οι Φρουροί της Επανάστασης –υπόλογοι μόνο στον Ανώτατο Ηγέτη της χώρας Αγιατολά Αλί Χαμενεΐ– ευθύνονταν για την κατάρριψη.
Παραμένει αδιευκρίνιστο πώς το κανάλι απέκτησε το σχετικό υλικό, με Ουκρανούς αξιωματούχους να μιλούν για προϊόν «δημοσιογραφικής έρευνας» παραπέμποντας όποιον θέλει να μάθει περισσότερα στο… κανάλι. Εντύπωση δε προκαλεί η σφοδρή ενόχληση των ιρανικών αρχών για την διαρροή, χωρίς ωστόσο να διαψεύδεται η αυθεντικότητα της εν λόγω ραδιοεπικοινωνίας. Καταδίκασαν την δημοσιοποίηση του ηχητικού υλικού χαρακτηρίζοντας την ενέργεια «αντιεπαγγελματική» καθώς, όπως λένε, ήταν μέρος εμπιστευτικής έκθεσης.
«Η πράξη αυτή των Ουκρανών μας κάνει να μην θέλουμε να τους δώσουμε άλλα στοιχεία» φέρεται να δήλωσε ο επικεφαλής της ιρανικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων σύμφωνα με το ημιεπίσημο πρακτορείο ειδήσεων Mehr. Η ουκρανική πλευρά πάντως έχει στηλιτεύσει επανειλημμένως την απροθυμία των Ιρανών να μοιραστούν στοιχεία της έρευνας και να δώσουν στο Κίεβο τα «μαύρα κουτιά».
Υπενθυμίζεται ότι η κατάρριψη του ουκρανικού αεροσκάφους συνέβη μετά την δολοφονία από αμερικανικά drones του Αρχηγού των Φρουρών της Επανάστασης, Στρατηγού Κάσεμ Σουλεϊμάνι, στο αεροδρόμιο της Βαγδάτης. Το Ιράν απάντησε με ένα μπαράζ βαλλιστικών πυραύλων κατά δύο αμερικανικών βάσεων στο Ιράκ ως αντίποινα όμως τα γρανάζια της Μοίρας είχαν αρχίσει να κινούνται: Ωρες αργότερα, δυο βλήματα Tor θα τερμάτιζαν απότομα την Πτήση 752.
Αλέξανδρος Θεολόγου
«Το ήξεραν»: Συνομιλία-φωτιά «καίει» την Τεχεράνη για την κατάρριψη του ουκρανικού Β737
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΑΝΑΛΥΣΗ: Ελικόπτερα ΝΗ90, αναζητώντας σύμβαση υποστήριξης και δεσμεύσεις ότι “θα πετάνε”
Η σύμβαση για την προμήθεια των ελικοπτέρων ΝΗ90 από τη χώρα μας μάλλον αποτελεί case study για το πώς "δεν πρέπει να γίνονται συμβάσεις"! ...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 Νοεμβρίου 2012: Επιχείρηση ‘Pillar of Defense’, η...
Αρχίζει η 8ήμερη ισραηλινή επιχείρηση «Pillar of Defense» (Πυλώνας της Άμυνας) στη Γάζα. Η σύγκρουση ξεκίνησε όταν, σύμφωνα με την ισραηλινή πλευρά, η Χαμάς...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023
Αγορά 7.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...