Ανάθεση διερευνητικού προγράμματος από την Τουρκική Διεύθυνση Αμυντικών Βιομηχανιών πήρε η ιδιωτική TİTRA Technology, για να μελετήσει την εξέλιξη αποσυρμένων ελικοπτέρων Huey σε μη επανδρωμένα. Όπως είπε ο επικεφαλής της, Muhammed Selman Dönmez, υπάρχουν προοπτικές για να χρησιμοποιηθούν ελικόπτερα κατασκευασμένα στις δεκαετίες του 1950 και 1960 ως πλατφόρμες μεταφορών.
Η TİTRA έχει ήδη εκτελέσει την μετατροπή ενός επανδρωμένου ελικοπτέρου σε UAV – το CH-7 – ένα ιταλικό μονοθέσιο αεραθλητικό ελικόπτερο τα σχέδια του οποίου απέκτησε και το εξέλιξε ως μοντέλο ALPIN.

Η πρόταση μετατροπής των τουρκικών UH-1 -τα τελευταία από τα οποία αποσύρονται από την τουρκική Αεροπορία Στρατού- σε UAV μεταφορών, θα προσέθετε ένα ατού για την έγχωρια αγορά αλλά και για εξαγωγές, με την εκμετάλλευση εκατοντάδων UH-1 που υπηρετούν ακόμα σε πολλές ασιατικές και αφρικανικές χώρες. Η απουσία πληρώματος θα προσέθετε μεταφορική ικανότητα ενός τόνου ή και περισσότερο. Ο Dönmez έδωσε ορίζοντα ολοκλήρωσης του σχεδίου στους 36 μήνες από σήμερα.
Και ναυτικά μη επανδρωμένα ελικόπτερα στο πρόγραμμα
Ταυτόχρονα, αποκαλύφθηκε πως η εταιρεία εργάζεται πάνω σε μια εξέλιξη του Alpin για επιχειρήσεις από ναυτικές μονάδες. Τα υποσυστήματα του UAV έχουν ανανεωθεί ριζικά ενώ μελέτες γίνονται για την ολοκλήρωση του στις ιδιαίτερες ανάγκες του θαλασσίου περιβάλλοντος. Το σύστημα αποκαλείται ήδη Alpin-2 και θα έχει ωφέλιμο φόρτο 200 κιλών με τα ηλεκτρονικά πτήσης και μηχανισμούς να είναι τουρκικής προέλευσης σε ποσοστό 80-85%.
Ο Dönmez έκανε σύγκριση με τα προϊόντα της εταιρείας Schibel, που θεωρείται κορυφαία σήμερα στον τομέα της και το Camcopter S100 που εξοπλίζει τις ελληνικές φρεγάτες “Κίμων”: “Το προϊόν της Schibel έχει μεταφορική ικανότητα 50 κιλών και αυτονομία 6 ωρών. Το Alpin 2 έχει 200 κιλά και μπορεί να πετά για 9 ώρες”, ενώ αποκάλυψε ότι κάποιες δοκιμές σε ελικοδρόμια πλοίων στο ναύσταθμο του Aksaz έχουν ήδη πραγματοποιηθεί από πέρσι.