14.8 C
Athens
Τετάρτη, 2 Απριλίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΕ-ΜΠΕΣτην «καρδιά» του ελληνικού συστήματος μεταφοράς φυσικού αερίου (video)

Στην «καρδιά» του ελληνικού συστήματος μεταφοράς φυσικού αερίου (video)

- Advertisement -

Πολυδαίδαλος αλλά με αρκετές δικλείδες ασφαλείας είναι ο τρόπος με τον οποίο μεταφέρεται στην Ελλάδα το φυσικό αέριο και διανέμεται στον οικιστικό και βιομηχανικό ιστό. Το ΑΠΕ-ΜΠΕ μπήκε στον χώρο όπου γίνεται το μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας συντήρησης και λειτουργίας του συστήματος μεταφοράς φυσικού αερίου που μέσω των συστημάτων διανομής προωθείται στους καταναλωτές.

Ο Βασίλης Πετρόπουλος, επικεφαλής του Κέντρου Λειτουργίας και Συντήρησης Νότιας Ελλάδας του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, εξηγεί πως φτάνει το αέριο στις εγκαταστάσεις αλλά και ποιες είναι οι διαδικασίες που ακολουθούνται μέχρι να φτάσει στον παραλήπτη του.

«Ο ρόλος του συστήματος μεταφοράς είναι να παραλαμβάνει το αέριο από τα σημεία εισόδου σε αέρια κατάσταση, σε υψηλή πίεση και να το παραδίδει στα σημεία εξόδου. Στην παρούσα φάση έχουμε τέσσερα σημεία εισόδου στη χώρα. Στο Σιδηρόκαστρο στις Σέρρες, συνδεδεμένο με το βουλγαρικό σύστημα, στα ελληνοτουρκικά σύνορα συνδεδεμένο με το τουρκικό σύστημα, στη Θεσσαλονίκη και φυσικά στη Ρεβυθούσα». Ιδιαίτερης σημασίας όπως ανέφερε ο κ. Πετρόπουλος είναι το σημείο εισόδου στο Σιδηρόκαστρο Σερρών γιατί, όπως εξήγησε, έχει αμφίδρομη ικανότητα, αποτελεί δηλαδή σημείο εισόδου και εξόδου ενώ «τους τελευταίους μήνες χρησιμοποιείται προκειμένου να εξυπηρετήσει ένα μέρος των βουλγαρικών αναγκών».

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΙΤΣΑΡΑΣ

Σύμφωνα με τον Βασίλη Πετρόπουλο, «οι υποδομές που χρησιμοποιεί το σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου είναι κατά κύριο λόγο ο αγωγός μεταφοράς, ο οποίος είναι χαλύβδινος, υπόγειος, με το μήκος του να φτάνει αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα τα 1466 χιλιόμετρα. Οδεύει από τα ελληνοτουρκικά σύνορα και καταλήγει μέχρι τη Μεγαλόπολη, ουσιαστικά διασχίζοντας την ανατολική πλευρά της χώρας. Αποτελείται κατά μήκος από τα βανοστάσια για τη φραγή και τη διακλάδωση της υποδομής καθώς και από μετρητικούς και ρυθμιστικούς σταθμούς οι οποίοι τοποθετούνται στα σημεία διασύνδεσης, σημεία εισόδου, σημεία εξόδου, προκειμένου να μετριέται η παρεχόμενη ποσότητα, η σύσταση, η ποιότητα δηλαδή του φυσικού αερίου και εκτελείται ο υποβιβασμός της πίεσης ή η ρύθμιση της ροής όπου αυτό είναι απαραίτητο». Σημαντικός όμως εξοπλισμός του συστήματος μεταφοράς φυσικού αερίου αποτελούν οι συμπιεστές φυσικού αερίου. Αυτή τη στιγμή υπάρχει ένας συμπιεστής φυσικού αερίου εγκατεστημένος στη Θεσσαλονίκη, ενώ ο δεύτερος που είναι υπό κατασκευή βρίσκεται στα Φάρσαλα.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΙΤΣΑΡΑΣ

Το σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου, τροφοδοτεί τα σημεία εξόδου, κατά κύριο λόγο πολύ μεγάλες μονάδες ηλεκτροπαραγωγής οι οποίες απαιτούν υψηλή πίεση και μεγάλες ποσότητες φυσικού αερίου και κατά δεύτερο λόγο τα συστήματα διανομής φυσικού αερίου τα οποία αναλαμβάνουν τη μεταφορά του φυσικού αερίου στον οικιστικό ιστό και στις βιομηχανικές περιοχές της χώρας.

«Για την εξυπηρέτηση των αναγκών λειτουργίας και συντήρησης έχουμε χωρίσει το σύστημα μεταφοράς σε 6 γεωγραφικούς τομείς που τα ονομάζουμε κέντρα λειτουργίας και συντήρησης. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στο Κέντρο Λειτουργίας και Συντήρησης της νότιας Ελλάδας με έδρα το Πάτημα Ελευσίνας. Η περιοχή ευθύνης του κέντρου λειτουργίας κα συντήρησης ξεκινά περίπου από το Κάστρο Βοιωτίας και καταλήγει μέχρι το Λαύριο και τη Μάνδρα. Στην ευθύνη μας είναι περίπου 380 χιλιόμετρα και 20 μετρικοί, ρυθμιστικοί σταθμοί που αποτελούν άλλα σημεία εξόδου. Σημεία εισόδου στον δικό μας τομέα δεν έχουμε. Η ιδιαιτερότητα του συστήματος μεταφοράς είναι ότι καλούμαστε να διαχειριστούμε γραμμικές εγκαταστάσεις και αυτό σημαίνει ότι οι εγκαταστάσεις μας δεν είναι σε ένα σημείο συγκεντρωμένες, αλλά εκτείνονται σε όλη την επικράτεια της περιοχής ευθύνης μας, οπότε το τεχνικό προσωπικό και οι μηχανικοί μας, ουσιαστικά δουλεύουν καθημερινά μακριά από τη βάση η οποία βρίσκεται στην Ελευσίνα» εξηγεί ο επικεφαλής του Κέντρου Λειτουργίας και Συντήρησης Νότιας Ελλάδας του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου.

Φ ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΙΤΣΑΡΑΣ

Σημαντικός κρίκος αυτής της διαδικασίας, είναι το κέντρο ελέγχου και κατανομής φορτίου της εταιρίας για όλη την χώρα, που εδρεύσει στο Κέντρο Λειτουργίας και Συντήρησης στο Πάτημα Ελευσίνας. «Επιτηρεί το σύστημα 24 ώρες το 24ωρο, μεριμνά για την ομαλή ροή και διαχείριση των ποσοτήτων που παραλαμβάνονται και παραδίδονται στο σύστημα, επιτηρεί και διασφαλίζει την ισορροπία του δικτύου και το κυριότερο είναι η απομακρυσμένη παρακολούθηση, δηλαδή ο τηλεέλεγχος και ο τηλεχειρισμός των εγκαταστάσεων όπου λόγω της απόστασης και των διαφορετικών τοποθεσιών είναι πολύ σημαντική παράμετρος για την εύρυθμη λειτουργία της εγκατάστασης. Αυτή τη στιγμή το κέντρο ελέγχου αναβαθμίζεται και ως προς τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό αλλά και στους χώρους», επισημαίνει ο κ. Πετρόπουλος.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΙΤΣΑΡΑΣ

Αυτό μάλιστα που διευκρίνισε είναι πως στις μη εργάσιμες μέρες και ώρες υπάρχει πάντοτε προσωπικό επιφυλακής με δυνατότητα άμεσης επέμβασης σε περιπτώσεις μη κανονικής λειτουργίας ή ακόμη και έκτακτης ανάγκης. Για να προλαμβάνονται δηλαδή, τυχόν προβλήματα στην διαδικασία.

Βίκυ Παπατζίκου

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Αναγκαία η ελληνική επένδυση σε περισσότερα Rafale με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση

Η Πολεμική Αεροπορία  βρίσκεται -ξανά- σε μια κρίσιμη καμπή, καθώς καλείται να εξασφαλίσει την αεροπορική υπεροχή της στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο σε...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Φρεγάτες Bergamini, ας μην προστεθούν στις άλλες “ιταλικές ευκαιρίες” που...

53
H σημερινή επίσκεψη του υπουργού Άμυνας Νίκου Δένδια στην ιταλική φρεγάτα F592 Carlo Margottini, συνοδευόμενου από τον Α/ΓΕΕΘΑ και τον Α/ΓΕΝ, αλλά και παρουσία...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 1 Απριλίου 1955: Έναρξη του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα της...

2
Αρχίζει, με προκήρυξη του στρατηγού Γεωργίου Γρίβα, ο αγώνας της ΕΟΚΑ για την απελευθέρωση της Κύπρου από τη Βρετανική αποικιοκρατία.https://youtu.be/Jb7DG-XlDbo?si=eBaD0BGOuOjXqlfyΗ Κύπρος ήταν υπό βρετανική...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

UH-60M Black Hawk, μπορούμε να τα υποστήριξουμε στην Ελλάδα; Podcast teaser

Το νέο podcast της ''ΠΤΗΣΗΣ'' για τα ελικόπτερα Black Hawk που έχει παραγγείλει η χώρα μας, είναι έτοιμο και θα δημοσιευτεί το Σάββατο 5...

Τι προγραμματίζει το ΕΛΚΑΚ για το 2025, από περιφερόμενα πυρομαχικά μέχρι σχεδίαση κανονιοφόρου

Το Ελληνικό Κέντρο Αμυντικής Καινοτομίας (ΕΛΚΑΚ) ανακοίνωσε χθες και τον προγραμματισμό του για τα έργα έρευνας και ανάπτυξης που θα υλοποιηθεί κατά τη διάρκεια...

Η Ελλάδα “χτίζει” συμμαχίες για να ξαναρχίσει η έρευνα στην Κάσο – ποιοι θα κοντράρουν την Τουρκία

Του Βασίλη Νέδου από την "Καθημερινή"Θέμα ημερών είναι η επανεκκίνηση των ερευνών για την πόντιση του καλωδίου ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ...