20.1 C
Athens
Πέμπτη, 6 Μαρτίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΕ-ΜΠΕΜισθοφόροι που προστατεύουν εμπορικά πλοία από πειρατές στη Σομαλία-Ελληνική ταινία-ντοκιμαντέρ!

Μισθοφόροι που προστατεύουν εμπορικά πλοία από πειρατές στη Σομαλία-Ελληνική ταινία-ντοκιμαντέρ!

- Advertisement -

Ένας νεαρός άντρας, μόλις 18 ετών, θέλει να παρατήσει τα πάντα και να γίνει μισθοφόρος που προστατεύει εμπορικά πλοία από πειρατές στη Σομαλία. Ένας άλλος, γύρω στα 30, ο οποίος κάνει ήδη αυτή τη δουλειά και βρίσκεται στο πλοίο, έχει βαρεθεί τη ρουτίνα. Τέλος, ένας τρίτος, που συμπλήρωσε τα 50 του έτη, αφού κάνει το τελευταίο του ταξίδι, κλείνει αυτό το κεφάλαιο της ζωής του και επιστρέφει στην Αθήνα για να αναζητήσει μία δουλειά σε γραφείο. Οι τρεις αυτές περιπτώσεις, που θα μπορούσαν να αποτελούν την ιστορία ενός ατόμου σε τρεις χρονικές περιόδους της ζωής του, είναι η υπόθεση της ταινίας “Βάρδια” (Dogwatch) του Γρηγόρη Ρέντη, που κάνει την ελληνική της πρεμιέρα σήμερα στο 25ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Ο τρίτος χαρακτήρας ήταν και αυτός που ενέπνευσε μέσα από την ιστορία του τον σκηνοθέτη, αφού πρόκειται για τον θείο του, έναν από τους πρώτους μισθοφόρους που εργάστηκαν στην περιοχή ανοιχτά της Σομαλίας. «Η πειρατεία υπάρχει στην ιστορία σχεδόν από πάντα, από τότε που υπάρχει ναυτιλία. Η πειρατεία της Σομαλίας όμως, είναι μία πολύ ιδιαίτερη κατάσταση η οποία ξεκίνησε το 2007. Οι πρώτοι μισθοφόροι που πήγαν εκεί προκειμένου να προφυλάξουν τα πλοία από τους πειρατές για να μπορέσουν να διασχίσουν την επικίνδυνη υδάτινη ζώνη, στην αρχή είχαν απλώς συμβουλευτικό ρόλο -δεδομένου ότι στα διεθνή ύδατα απαγορεύονται τα όπλα, κάτι που αργότερα άλλαξε για το συγκεκριμένο σημείο. Έτσι λοιπόν άρχισαν να οπλοφορούν και το σημείο ονομαστηκε high risk area (περιοχή υψηλού κινδύνου)», εξηγεί ο κ. Ρέντης.

Η παρουσία των μισθοφόρων στην περιοχή πέτυχε να μειωθουν οι επιθέσεις, οι οποίες όμως είναι αυτές που ορίζουν τη δουλειά αυτών των ανθρώπων. «Βλέπουμε στην ταινία να προετοιμάζονται διαρκώς και να ελπίζουν να έρθουν σε επαφή με τον εχθρό, κάτι που στη διάρκεια του ντοκιμαντέρ δεν συμβαίνει. Οπότε είναι σαν μία διαδρομή προσδοκιών, όπου αυτοί οι άνθρωποι περιμένουν μια μεγάλη στιγμή που δεν έρχεται ποτέ, αλλά υπάρχει διαρκώς δίψα γι’ αυτή και μία αίσθηση αναμονής της δράσης», λέει ο σκηνοθέτης.

«Μέσα από την ταινία θέλω να πω ότι πολλές φορές προσδιορίζουμε τη ζωή μας μέσα από ένα στόχο, από κάτι μεγάλο το οποίο νιώθουμε ότι πρέπει να καταφέρουμε και κυνηγώντας το όνειρο, η ζωή μας προσπερνά», λέει και συμπληρώνει: «Επίσης, μιλάω και για το πρότυπο ανδρισμού με το οποίο μεγάλωσε η γενιά μου, που ορίζει ότι πρέπει να είσαι πιο δυνατός απέναντι στον άλλον και δείχνω πόσο τοξικό είναι αυτό την πραγματικότητα».

Η ταινία έχει τρία μέρη. Το πρώτο είναι γυρισμένο στη Σρι Λάνκα, σε μία πόλη – λιμάνι που λέγεται Γκάλε, όπου ο Γρηγόρης Ρέντης και η ομάδα του παρέμειναν για σχεδόν ένα μήνα στα γυρίσματα με τον πρώτο τους ήρωα. Σε κάποια άλλη χρονική στιγμή ακολούθησαν τον δευτερο χαρακτήρα, ο οποίος επιβιβάστηκε από το Γκάλε και ταξιδεψαν μαζί του μέχρι το Σουέζ, περνώντας από το πιο στενό κομμάτι της Ερυθράς Θάλασσας όπου γίνονται οι περισσοτέρες πειρατικές επιθέσεις, ενώ το τρίτο μέρος γυρίζεται στην Αθήνα.

«Το δεύτερο κομμάτι ήταν κάτι επικίνδυνο για εμάς, γιατί βρισκόμασταν σε ένα σημείο του κόσμου που είναι εκτεθειμένο. Κινδυνεύαμε όχι μόνο από τους πειρατές, αλλά και από την Υεμένη, από όπου -εκείνη την περίοδο, υπήρχε κίνδυνος για τρομοκρατικές επιθέσεις. Όλα αυτά ήταν αστάθμητοι παράγοντες, όμως επρόκειτο για μία διαδρομή που την είχαν κάνει πολλές φορές και επιπλέον, υπάρχει μία στατιστική που λέει ότι κανένα ένοπλο πλοίο δεν έχει απαχθεί, αν και έχουν γίνει επιθέσεις σε αυτό», εξηγεί ο κ. Ρέντης

Για την ολοκλήρωση της «Βάρδιας» απαιτήθηκαν περίπου οκτώ χρόνια, ενώ χρειάστηκαν πολλά χρόνια προσπαθειών για μπορέσει ο σκηνοθέτης να βρει πρόσβαση σε κάποιο πλοίο. «Είχα απευθυνθεί σε πολλές ναυτιλιακές εταιρείες μέχρι να βρω τη συγκεκριμένη, που ήταν κάπως …ανοιχτή, είχε μία αγάπη για το σινεμά και είδε το όφελος του να μείνει κάτι πίσω από όλο αυτό που συμβαίνει εκεί πέρα», λέει. Μάλιστα ο ίδιος και οι συνεργάτες του χρειάστηκε να περάσουν νωρίτερα από μία σχετική εκπαίδευση σε βασικά πράγματα.

Η ταινία προβλήθηκε ήδη στα Φεστιβάλ Visions du Reel, True/False, Θεσσαλονίκης και Raindance αποσπώντας πολύ θετικές κριτικές από το διεθνή τύπο. Στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης εντάσσεται στο Διαγωνιστικό τμήμα Film Forward και προβάλλεται απόψε στις 9 στην Αίθουσα Παύλος Ζάννας και αύριο στις 3 το μεσημέρι στην αίθουσα Τζον Κασσαβέτης στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Βαρβάρα Καζαντζίδου

 

(Φωτογραφία αρχείου)

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

3 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
3 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ευρωπαϊκοί επάνεξοπλισμοί, τα 800 δις της Ούρσουλας που είναι 150 και αν!

Σε πρώτη ανάγνωση η πρόταση ReArm Europe της προέδρου της Κομισιόν, Ούρσουλας Φον Ντερ Λαιεν που ανακοινώθηκε σήμερα, μοιάζει να υπόσχεται ένα πακτωλό δισεκατομμυρίων ευρώ,...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

REARM Europe: η αμηχανία και η τελευταία ευκαιρία για να μην...

Οι παγκόσμιες εξελίξεις στο γεωπολιτικό πεδίο και μάλιστα με τους πρωτοφανείς καταιγιστικούς ρυθμούς που συμβαίνουν, δυστυχώς φαίνεται να αντιμετωπίζονται από την κυβέρνηση με αμηχανία...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 5 Μαρτίου 1936: Spitfire, o θρύλος της Supermarine...

1
Πραγματοποιεί την πρώτη του πτήση το «προηγμένο μονοπλάνο μαχητικό» Spitfire της Supermarine Aviation Works Ltd. (μετέπειτα Vickers) κατά την ανακοίνωση της εποχής.Η σχεδίαση του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Κυρ. Μητσοτάκης: Έχει έρθει η ώρα των μεγάλων αποφάσεων στην ΕΕ για την ευρωπαϊκή άμυνα

Το μήνυμα ότι έχει έλθει η ώρα των μεγάλων αποφάσεων για την Ευρωπαϊκή Ένωση ως προς την ενίσχυση της συλλογικής ευρωπαϊκής άμυνας καθώς και...

Η Ιρλανδία δεν θα συμμετείχε σε δύναμη «αποτροπής» στην Ουκρανία

Ο Ιρλανδός πρωθυπουργός Μίχαλ Μάρτιν τόνισε χθες Τετάρτη πως δεν θα σταλούν Ιρλανδοί στρατιωτικοί να ενταχτούν σε «δύναμη αποτροπής» στην Ουκρανία, ωστόσο διευκρίνισε πως...

Η Λιθουανία εγκαταλείπει τη συνθήκη που απαγορεύει τα πυρομαχικά διασποράς

Η κυβέρνηση της Λιθουανίας αποχώρησε από τη διεθνή σύμβαση που απαγορεύει τα όπλα διασποράς, επικαλούμενη τις ανησυχίες της ως προς την ασφάλεια της, εξαιτίας...