9.7 C
Athens
Κυριακή, 24 Νοεμβρίου, 2024
ΝΕΑΑΜΥΝΑΙσραηλινή Αεροπορία: Οι αλλαγές που οδηγούν στην επόμενη γενιά

Ισραηλινή Αεροπορία: Οι αλλαγές που οδηγούν στην επόμενη γενιά

- Advertisement -

Η συγκρότηση μιας επιπλέον Μοίρας με F-35I Adir, μετασταθμεύσεις πολεμικών Μοιρών σε άλλες βάσεις για εξορθολογισμό της συντήρησης αλλά και εξοικονόμηση πιστώσεων και μείωση του χρόνου αεροπορικής εκπαίδευσης κατά έξι μήνες είναι μερικές από τις σημαντικές αλλαγές που θα οδηγήσουν την ισραηλινή Αεροπορία στην «επόμενη γενιά» όπως είπε χαρακτηριστικά ο Αρχηγός της, Πτέραρχος Amikam Norkin.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα ισραηλινών ΜΜΕ, τα σχέδια που ενέκρινε ο Αρχηγός τον Ιούλιο θα υλοποιηθούν εντός της επόμενης πενταετίας. Και όπως δηλώνουν πηγές της Αεροπορίας στην εφημερίδα Jerusalem Post, οι αλλαγές για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και αξιοποίηση των μέσων ήταν απαραίτητες.

Η εκπαίδευση αέρος είναι ένας από τους τομείς που ήδη αλλάζουν. Μετά από μια σημαντική διαδικασία που διήρκεσε τα τελευταία χρόνια, από τον Ιανουάριο οι νέοι χειριστές θα παίρνουν τα «φτερά» τους έξι μήνες νωρίτερα απ’ ότι στο παρελθόν.
Αν και η πτητική εκπαίδευση δεν αλλάζει, οι σπουδαστές της Σχολής θα ολοκληρώνουν το επιχειρησιακό και προκεχωρημένο επιχειρησιακό εκπαιδευτικό στάδιο στο M-346 Lavi στο μισό χρόνο αντί σε 12 μήνες που ίσχυε πριν. Όχι πως τα πράγματα θα είναι πιο εύκολα γι’ αυτούς –η Αεροπορία δεν έχει σκοπό να χαμηλώσει τον πήχη.

Οι μετασταθμεύσεις δύο Μοιρών μαχητικών F-16C Barak είναι επίσης στο πρόγραμμα. Η 101η και η 105η προβλέπεται να μετακινηθούν από το Hatzor στην βάση Ramat David με την επικείμενη διάλυση, τον Οκτώβριο, της παλαιότερης Μοίρας της ισραηλινής Αεροπορίας, της 117ης (The First Jet Squadron) η οποία επιχειρεί σήμερα από εκεί με F-16C/D.
Η απόφαση για την απενεργοποίηση της ιστορικής αυτής Μοίρας, η οποία από το 1953 έχει πετάξει σε όλους τους πολέμους του Ισραήλ καταρρίπτοντας 121 εχθρικά αεροσκάφη, ελήφθη αυστηρώς υπό ορθολογιστικό πρίσμα. Το κόστος του εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών της με ένα πρόγραμμα MLU (Mid-Life Update) θα ήταν μεγαλύτερο από την διάλυσή της και την προμήθεια νέων μέσων –ένα μίγμα F-15I και F-35I.

Μια δύναμη από αυτά τα αεροσκάφη θα είναι «ο συνδυασμός που θα φέρει την νίκη» για την IAF σε μελλοντικούς πολέμους και επιχειρήσεις στην Μέση Ανατολή, εκτιμούν Ισραηλινοί ειδικοί. Γι’ αυτό και η συγκρότηση μιας τρίτης Μοίρας μαχητικών 5ης γενιάς το προσεχές έτος δείχνει σχεδόν αναμενόμενη.
Μέχρι τον Νοέμβριο η ισραηλινή Αεροπορία θα διαθέτει 27 από τα συνολικά 50 μαχητικά stealth που αναμένεται να παραλάβει. Η δημιουργία μιας ακόμη Μοίρας με F-35I θα επιτευχθεί μειώνοντας τον προβλεπόμενο αριθμό ‘Adir’ ανά Μοίρα από 24 σε 18 αεροσκάφη.

Η δεύτερη ισραηλινή Μοίρα με F-35Ι, η 116η (Lions of the South) με βάση το Nevatim στα νότια της χώρας, κατέστη επισήμως επιχειρησιακή νωρίτερα αυτή την εβδομάδα. Εις το εξής θα πετά αποστολές –ενίοτε εκεί όπου καμμία άλλη Αεροπορία δεν έχει τολμήσει να στείλει αεροσκάφη της– μαζί με τα ‘Adir’ της 140ης Μοίρας (Golden Eagle Squadron).
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην παραγωγή και ανάπτυξη του F-35 εμπλέκονται και ισραηλινές αμυντικές βιομηχανίες. Η ΙΑΙ (Israel Aerospace Industries) κατασκευάζει πτέρυγες για τα F-35A της Lockheed Martin ενώ η Elbit Systems παράγει κάσκες πτήσης με ενσωματωμένη τεχνολογία αιχμής που παρέχει στους χειριστές θέα 360ο από το κόκπιτ.

Ισραηλινές πηγές αναφέρουν ότι η Αεροπορία κοιτάζει πάλι προς την προμήθεια μεταφορικών V-22 Osprey παρά τους δημοσιονομικούς περιορισμούς καθώς η ηγεσία πιστεύει πως υπάρχουν επιχειρησιακές ανάγκες που 12-14 αεροσκάφη tiltrotor θα μπορούσαν να καλύψουν. Ανάγκες που και μόνον η αναφορά τους θεωρείται παραβίαση απορρήτου.
Η συγκέντρωση των Μοιρών που επιχειρούν με drones από έξι διαφορετικές αεροπορικές βάσεις σε μια, στο Hatzor, συγκαταλέγεται στις αλλαγές που πρόκειται να γίνουν. Η εν λόγω βάση θα καταστεί κύρια βάση για τις αποστολές των ισραηλινών UAV οι οποίες αντιστοιχούν σήμερα στο 75% των επιχειρησιακών ωρών πτήσης της IAF από βάσεις όπως το Tel Nof και το Palmahim.
Με στόχο την συγκέντρωση της συντήρησης των ελικοπτέρων σε μια βάση, η 193η Μοίρα (Defenders of the West) που επιχειρεί από το Ramat David με ε/π AS565MA Panther (Atalef, «Νυχτερίδα» σε ισραηλινή υπηρεσία) θα μετακινηθεί στην βάση Palmahim. Σημειωτέον ότι από την ίδια βάση πετούν UH-60 Black Hawk ή ‘Yanshuf’ («Κουκουβάγια») όπως είναι γνωστά στα πληρώματα.

Όσον αφορά τα ελικόπτερα της IAF, μια από τις σημαντικότερες αλλαγές ήταν η δημιουργία πρόσφατα της νέας Πτέρυγας Ειδικών Δυνάμεων (7η Πτέρυγα) η οποία συμπεριέλαβε τους κομμάντο της Αεροπορίας (Μονάδα 699 και Shaldag) καθώς και προσωπικό από άλλες μονάδες για αυξημένη επιχειρησιακή ευελιξία, καλύτερη συνεργασία και μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα. Οι Ισραηλινοί θεώρησαν ότι ένα τέτοιο βήμα ήταν αναγκαίο ενώ όσοι υπηρετούν στις μονάδες αυτές θα στελεχώσουν αργότερα επιτελικές θέσεις.
Το πολυετές σχέδιο περιλαμβάνει αλλαγές και στην Αεράμυνα. Τα διάφορα αντιαεροπορικά συστήματα που παρέχουν ευρύ φάσμα προστασίας εναντίον πυραύλων, βλημάτων cruise, μη επανδρωμένα αεροχήματα κ.ά. θα καλύπτουν εις το εξής ευρύτερες περιοχές απ’ ότι προηγουμένως. Ο δε αριθμός των πυροβολαρχιών Patriot θα περιοριστεί σε στρατηγικά σημεία, το αρχηγείο της 137ης Πυροβολαρχίας που επιχειρεί με το σύστημα Iron Dome στο βόρειο Ισραήλ θα κλείσει και η 168η Πτέρυγα θα μεταφερθεί στην βάση Hatzor.
Αλέξανδρος Θεολόγου
 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: 1000 μέρες πολέμου στην Ουκρανία

Η Ουκρανία, μια χώρα με πλούσια ιστορία και πολιτιστική κληρονομιά, έχει βρεθεί στο επίκεντρο μιας από τις πιο δραματικές και καθοριστικές συγκρούσεις του 21ου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Chip με ΑΙ καταλήγουν στη Ρωσία και τους πυραύλους της...

1
Μια πρόσφατη δημοσίευση από τον Μιχαήλ Χοντορκόφσκι, Ρώσου αντικαθεστωτικού, στο X αναδεικνύει την περίπλοκη διαδικασία παρακάμψης των δυτικών κυρώσεων από τη Ρωσία, χρησιμοποιώντας την...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 23 Νοεμβρίου 1985: Αεροπειρατεία στην Αθήνα, λουτρό αίματος...

3
Η πτήση 648 της EgyptAir από Αθήνα προς Κάιρο, καταλαμβάνεται από Παλαιστίνιους αεροπειρατές, που εκτρέπουν το αεροσκάφος από την πορεία του και το αναγκάζουν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ερντογάν: Θαρραλέα απόφαση η έκδοση από το ΔΠΔ ενταλμάτων σύλληψης κατά Νετανιάχου και Γκάλαντ

Ο πρόεδρος της Τουρκίας Ταγίπ Ερντογάν χαρακτηρίζει «θαρραλέα απόφαση» την έκδοση από το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο των ενταλμάτων σύλληψης κατά του Ισραηλινού πρωθυπουργού Μπενιαμίν...

Έτσι “δουλεύουν” οι SBD GBU-39 στην Ουκρανία – βίντεο

Οι GBU-39, γνωστές και ως Small Diameter Bomb (SDB), είναι προηγμένες κατευθυνόμενες βόμβες που προσφέρουν εδώ και περίπου ενάμιση έτος σημαντικές λύσεις στην ουκρανική...

Amazon Prime Air…. εκτός διαδρόμου

Boeing B767-338ER (C-GAZI) της Amazon Prime Air, βγήκε από τον διάδρομο 08L του Διεθνούς Αεροδρομίου του Βανκούβερ (CYVR) στη Βρετανική Κολομβία.Στο περιστατικό, της 19ης...