Δοκιμές εν πλω ξεκινά η φρεγάτα Amiral Ronarc‘h (D660), η πρώτη Belh@rra ή FDI (Frégate de Défense et d’Intervention) για το Γαλλικό Ναυτικό, που δρομολογεί έτσι, μετά από πολλαπλές καθυστερήσεις, την παράδοσή της στο Marine Nationale.
Όπως έχουμε γράψει, η φρεγάτα θα έπρεπε να είχε παραδοθεί, σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα τον Μάιο του 2024, εποχή όμως που μόλις είχε ξεκινήσει κάποιες δοκιμές αν όρμω. Τον Ιούνιο του 2024 το χρονοδιάγραμμα αυτό είχε (χαλαρά) αναθεωρηθεί για κάποια στιγμή μέσα στο καλοκαίρι του 2025, εάν το πλοίο ξεκινούσε δοκιμές εν πλω στις αρχές Σεπτεμβρίου 2024.
Amiral Ronarc’h: η πρώτη γαλλική FDI σε αγώνα δρόμου να «συρρικνώσει» τις καθυστερήσεις
Το γεγονός πάντως των δοκιμών εν πλω, που αναμένεται να έχουν διάρκεια 10 περίπου μηνών, χωρίς να αποκλείεται και η παράτασή τους και πάνω από χρόνο, είναι σημαντικό τόσο για την γαλλική όσο και την ελληνική πλευρά, καθώς σαφώς επηρεάζει την πορεία του ελληνικού προγράμματος.
Πρώτη γαλλική Belh@arra: καθυστερημένη επισήμως ένα χρόνο, πως επηρεάζονται οι ελληνικές;
Για το τελευταίο οι χρόνοι παράδοσης δεν έχουν επισήμως αναθεωρηθεί, για ευνόητους λόγους, αλλά ανεπισήμως φαίνεται πλέον να έχουν διολισθήσει τουλάχιστον ένα εξάμηνο, από τον Μάρτιο και τον Οκτώβριο του 2025, που ήταν αρχικά οι παραδόσεις των δυο πρώτων φρεγατών.
Από την άλλη το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου εξακολουθεί να «αγνοείται». Για το Γαλλικό Ναυτικό, μετά την Amiral Ronarc‘h υπάρχει ένα πολύ μεγάλο «χάσμα» παραδόσεων καθώς το δεύτερο πλοίο, το Amiral Louzeau (D661) μόλις τώρα έχει αρχίσει να παίρνει μορφή στο ναυπηγείο.
Με την καθέλκυση της δεύτερης ελληνικής φρεγάτας ΝΕΑΡΧΟΣ στις 19 Σεπτεμβρίου 2024, η τρίτη ελληνική, η ΦΟΡΜΙΩΝ, που βρισκόταν στο πίσω μέρος της ναυπηγικής δεξαμενής μετακινήθηκε μπροστά, αφήνοντας χώρο πίσω για να ξεκινήσουν να τοποθετούνται τα μεγάλα προκατασκευασμένα τμήματα της Amiral Louzeau.
Δεδομένου αυτού του «χάσματος» με την Amiral Louzeau (D661) να προορίζεται για παράδοση στο τέλος του 2027, στο Marine Nationale οι ανάγκες για την εξέλιξη ενός συστήματος ECM (παρεμβολέων ηλεκτρονικού πολέμου) είναι πολύ λιγότερο πιεστικές από ότι για το ΠΝ.
Έτσι η πρώτη γαλλική φρεγάτα, η Amiral Ronarc‘h θα ενταχθεί σε υπηρεσία χωρίς ECM, που θα τοποθετηθεί στη συνέχεια. Στην Γαλλία, όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν ότι πρόγραμμα νέου ECM δεν χρηματοδοτείται από τον τρέχον πλαίσιο (LPM, Loi de Programmation Militaire) 2019-2025, αλλά από το επόμενο, της περιόδου 2024-2030.
Η Thales από την πλευρά της διακινεί τη διαθεσιμότητα του υπάρχοντος παλαιότερου ECM, μια έκδοση του οποίου προορίζεται για την αναβάθμιση των αντιτορπιλικών αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής κλάσης Horizon του Γαλλικού και Ιταλικού Ναυτικού στο πλαίσιο εφαρμογής Εκσυγχρονισμού Μέσου Ζωής (ΕΜΖ) ύψους 1,5 δις ευρώ.
Το πρόγραμμα έχει ανατεθεί το 2023 στις κοινοπραξίες Naviris και Eurosam, που συνασπίζουν τις Fincantieri και Naval Group και τις MBDA Italia, MBDA France και Thales αντίστοιχα.
Και λέμε διακινεί, διότι πέραν ενημερώσεων της εταιρίας στην ελληνική πλευρά για το σύστημα, δεν είναι γνωστό εάν έχει υπογραφεί συμβόλαιο που θα καλύψει την απουσία προμήθειας τέτοιου συστήματος στην αρχική σύμβαση απόκτησης των τριών FDI-HN το 2021.
Δείτε παρακάτω και ένα νέο βίντεο για την ΚΙΜΩΝ από το Naval News.