ΣΤΟΝ ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΗΤΣΟΠΟΥΛΟ
Συνέντευξη με τον Stephan Stout, Sales Manager Naval, East & South-East Europe της DAMEN SHIPYARDS για την ολλανδική πρόταση νέων φρεγατών προς το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό.
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Η βελτιωμένη πρόταση της Damen για το πρόγραμμα των νέων φρεγατών του ΠΝ!
«Πτήση»: Πείτε μας λίγα λόγια για την όμιλο Damen και τα πλοία του.
Stephan Stout: Η Damen είναι ένας οικογενειακός ολλανδικός ναυπηγίκος όμιλος με κύκλο εργασιών περίπου 2 δις ευρώ/έτος και περίπου 12.000 εργαζόμενους σε 53 ναυπηγεία και επισκευαστικά κέντρα παγκοσμίως, περιλαμβανομένων και όσων είναι συνεργαζόμενα για την κατασκευή πλοίων τοπικά, δηλαδή στη χώρα του πελάτη. Το χαρτοφυλάκιό μας αποτελείται από εμπορικά και στρατιωτικά σχέδια πλοίων. Από το 1969 ο όμιλος έχει κατασκευάσει περισσότερες από 6.500 μονάδες, μεταξύ των οποίων και τις φρεγάτες κλάσης ΕΛΛΗ που υπηρετούν σήμερα στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, εκ των οποίων περισσότερα από 1.000 έχουν κατασκευαστεί σε τοπικά ναυπηγεία που δεν ανήκουν στην Damen.
ΑΠΟΨΗ: Η SIGMA 11515HN είναι ένα ώριμο σχέδιο, τα περί paper project είναι fake news
Η εταιρία έχει ένα ξεχωριστό τμήμα, το Damen Technical Corporation (DTC), υπεύθυνο για τοπικές ναυπηγήσεις και την παροχή «πακέτων» υποστήριξης. Η DTC και η Damen Naval έχουν εκτεταμένο ιστορικό υλοποίησης σύνθετων έργων, τα οποία έχουν ολοκληρωθεί στην χώρα του πελάτη, εντός προϋπολογισμού και χρονοδιαγράμματος (within budget and on time) και που ικανοποίησαν πλήρως την ζητούμενη ποιότητα κατασκευής. Πέρυσι ανατέθηκε στην Damen Naval η σύμβαση για το πρόγραμμα κατασκευής 4 (+2 σε προαίρεση) νέων φρεγατών F126 του Γερμανικού Ομοσπονδιακού Ναυτικού, εκτοπίσματος 9.000 τόνων σε ένα πρόγραμμα αξίας €5,5 δις (για τις τέσσερις προϋπολογισμένες φρεγάτες).
Η DTC κατασκεύασε επίσης 10 κορβέτες και φρεγάτες SIGMA για διεθνείς πελάτες, όλες εντός προϋπολογισμού, εντός χρονοδιαγράμματός και βάσει των προδιαγραφών των συμβάσεων. Όπως προανέφερα, η Damen έχει κατασκευάσει πολλά από τα σχέδιά της σε τοπικά ναυπηγεία τρίτων και μάλιστα στις χώρες του Τελικού Χρήστη, επιδεικνύοντας την ίδια επιτυχία. Σε όλα αυτά τα προγράμματα η κατασκευή προχωρά πάντα παράλληλα με ένα αποτελεσματικό και αποδεδειγμένης αξίας πρόγραμμα μεταφοράς τεχνολογίας.
Μπορείτε να μας αναφέρετε λεπτομέρειες για την βελτιωμένη πρότασή σας στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό και τι ακριβώς τη χαρακτηρίζει; Υπάρχει, για παράδειγμα χώρος για μεταγενέστερη προσθήκη συστημάτων ή οπλισμού, δηλαδή growth potential;
Κατόπιν αιτήματος του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού η Damen έχει αυξήσει τις δυνατότητες των αισθητήρων και του φόρτου της προτεινόμενης φρεγάτας. Το πιο σημαντικό είναι ότι το ραντάρ πολλαπλών εμπλοκών APAR Block 2 θα έχει τώρα τη δυνατότητα να υποστηρίζει τον αντιαεροπορικό πύραυλο (SAM) μέσης/μεγάλης εμβέλειας SM-2, σε συνδυασμό με το ραντάρ έρευνας όγκου NS200 και με την προαίρεση (option) της δυνατότητας αντικατάστασης του τελευταίου από το ακόμη ικανότερο ραντάρ Sea Master (SM) 400.
Πικρές αλήθειες για το πρόγραμμα των φρεγατών του Πολεμικού μας Ναυτικού
Έτσι η φρεγάτα SIGMA 11515ΗΝ έχει τώρα την ικανότητα παροχής αεράμυνας περιοχής. Είναι εξοπλισμένη με δυο (οκταπλά) συστήματα κάθετης εκτόξευσης (VLS) Mk41, δηλαδή συνολικά 16 κελιά (με δυνατότητα τοποθέτησης είτε ενός SM-2, είτε τεσσάρων ESSM ανά κελί), ενώ προσφέρονται προαιρετικά έως και δυο επιπλέον οκταπλά VLS Mk41 που θα διπλασιάσουν τα κελιά πυραύλων, εάν αυτό απαιτηθεί.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ακόμη και με την επέκταση των δυνατοτήτων σε αισθητήρες και όπλα, η SIGMA 11515 προσφέρεται σε πολύ ανταγωνιστική τιμή! Τονίζεται ότι οι προσαρμογές έγιναν κατόπιν απαίτησης του Πολεμικού Ναυτικού και ο επανασχεδιασμός εξακολουθεί να αφήνει σημαντικές προοπτικές επέκτασης (growth potential). Επισημαίνεται ότι η πρόταση εμπεριέχει εξοπλισμό που είτε βρίσκεται ήδη σε υπηρεσία, είτε θα είναι ίδια συστήματα με αυτά των μελλοντικών γερμανικών και βελγο-ολλανδικών φρεγατών, με προφανή πλεονεκτήματα ομοιοτυπίας και επιμερισμού κόστους ανάπτυξης σε περισσότερες μονάδες.
Ποια είναι η γενική διαμόρφωση του πλοίου και τα τεχνικά του χαρακτηριστικά όπως προσφέρεται στο Πολεμικό Ναυτικό;
Η φρεγάτα που προσφέρεται έχει μήκος που πλησιάζει τα 119 μέτρα, με (πλήρες) εκτόπισμα σχεδόν 4.400 τόνους. Το πλοίο παρέχει διαμονή για έως 144 άτομα, συμπεριλαμβανομένων επιτελών, του κλιμακίου του οργανικού ελικοπτέρου ή ομάδα ειδικών δυνάμεων. Τα αποθέματα και εφόδια προσφέρουν αυτονομία 30 ημερών για συνεχείς επιχειρήσεις. Η μέγιστη εμβέλεια ξεπερνά τα 5.000 ν.μ. με οικονομική ταχύτητα 14 κόμβων. Το σύστημα πρόωσης συνδυασμού ντιζελοκινητήρων για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και τη χρήση της σε ηλεκτροκινητήρες με εναλλακτικό αεριοστρόβιλο, δηλαδή διαμόρφωσης CODLOG (Combined Diesel-Electric Οr Gas) παρέχει στο πλοίο ταχύτητα που προσεγγίζει τους 28 κόμβους.
ΑΠΟΨΗ: Ολλανδική SIGMA 11515HN vs γαλλικής FDI-HN, ποια υπερέχει;
Ενσωματώνει…
H συνέχεια στο navaldefence.gr, εδώ