Συμπληρώνοντας τα όσα έχουμε αναρτήσει ήδη για το χθεσινό περιστατικό στην 117ΠΜ, επειδή πολλά έχουν λεχθεί και γραφεί, επιβεβαιώνονται από τις πληροφορίες που έχουμε ότι το Block 52+ της 343Μ, που μετείχε σε εκπαιδευτική σειρά του ΣΟΤ (Σχολείου Όπλων-Τακτικής) και πετούσε πιλότος της 337, ήταν ο τελευταίος σχηματισμός τετράδας (4 viper και ένα Mirage 2000) στον ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής σειράς χθες.
Κατά την επιστροφή των αεροσκαφών στην Ανδραβίδα οι καιρικές συνθήκες ήταν αντίξοες, με βροχή και τοπικές καταιγίδες στην ευρύτερη περιοχή της βορειοδυτικής Πελοποννήσου. Επικρατούσε επίσης χαμηλή νέφωση με οριακή βάση νεφών. Το F-16 πραγματοποίησε δυο προσπάθειες προσγείωσης, που όμως ματαίωσε, υλοποιώντας go around. Στην τρίτη απόπειρα το αεροπλάνο πάτησε πολύ βαριά στον διάδρομο και σημειώθηκε αστοχία ελαστικού στο αριστερό σκέλος (αναφέρεται κλατάρισμα) με αποτέλεσμα, ενώ κινείτο ακόμη με πολύ μεγάλη ταχύτητα να εκτραπεί της πορείας του (αναφέρεται προς τα δεξιά, ίσως μετά από προσπάθεια διόρθωσης) με κατεύθυνση εξόδου από τον διάδρομο. Αδυνατώντας ο χειριστής να το επαναφέρει σε ελεγχόμενη πορεία, όπως προβλέπεται και προ του κινδύνου κατά την έξοδο το περιστατικό να εξελιχθεί σε ανατροπή του F-16 παγιδεύοντάς τον, ενεργοποίηση το εκτινασσόμενο κάθισμά του, το εγκατέλειψε με επιτυχία και διασώθηκε.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι στο αεροπλάνο, όταν σταμάτησε εκτός διαδρόμου εκδηλώθηκε φωτιά, προκαλώντας ζημιές, πιθανότατα Πέραν Οικονομικής Επισκευής (ΠΟΕ), δηλαδή θα πρέπει να θεωρείται ολική απώλεια, αν και αυτό θα πρέπει να επιβεβαιωθεί.
Να θυμίσουμε ότι στην ΠΑ υπάρχει μια ενδιαφέρουσα προηγούμενη περίπτωση, αυτή του F-16D Block 30 «149» (88-0149) που συνέβη στις 6 Ιουνίου 1995. Τότε και ενώ το αεροσκάφος προετοιμαζόταν για αποστολή, στον τελικό έλεγχο του κινητήρα υπήρξε ακούσια εμπλοκή του μετακαυστήρα, χωρίς δυνατότητα διακοπής της λειτουργίας του. Το F-16 τροχοδρόμησε εκτός ελέγχου και έπεσε σε αποστραγγιστικό χαντάκι, όπου και εκδηλώθηκε φωτιά προκαλώντας πολύ σοβαρές ζημιές. Παρόλα αυτά κρίθηκε τελικά επισκευάσιμο και μεταφέρθηκε στις ΗΠΑ (Hill AFB) όπου ξαναπέταξε το 2001, μετά από τέσσερα και πλέον χρόνια εργασιών. Το «149» έχει τη διάκριση ότι είναι το F-16 το οποίο έχει επανέλθει σε χρήση μετά από τις πιο εκτεταμένες ζημιές που έχει υποστεί μέχρι σήμερα μαχητικό του τύπου. Είναι μάλιστα αξιοσημείωτο ότι για την επισκευή του χρησιμοποιήθηκαν μεγάλα δομικά συγκροτήματα από παροπλισμένο F-16, ενώ άλλα τμήματα και απάρτια έπρεπε να κατασκευαστούν εξ’ αρχής, καθώς δεν υπήρχαν ανταλλακτικά αφού η παραγωγή του Block 30/32 είχε διακοπεί προ πολλού.