23 C
Athens
Κυριακή, 1 Σεπτεμβρίου, 2024
MEDIAVIDEOΤρείς πτώσεις ρωσικών ελικοπτέρων σε τρεις εβδομάδες: Ποιά κοινά στοιχεία ενώνουν τα...

Τρείς πτώσεις ρωσικών ελικοπτέρων σε τρεις εβδομάδες: Ποιά κοινά στοιχεία ενώνουν τα ατυχήματα (βίντεο)

- Advertisement -

Η συντριβή ενός Mi-8ΑMTSh-VΑ στην ρωσική Άπω Ανατολή ήλθε να προστεθεί στις πρόσφατες απώλειες ρωσικών στρατιωτικών ελικοπτέρων σε διάστημα μόλις μερικών εβδομάδων που στοίχισαν την ζωή σε οκτώ ανθρώπους και οδήγησαν στον τραυματισμό δύο ακόμη. Το ελικόπτερο που συνετρίβη στις 26 Μαΐου στην βάση Ουγκόλνιε Κόπι, κοντά στο Ανάντιρε, με αποτέλεσμα των θάνατο τεσσάρων ατόμων, ήταν η ειδική έκδοση του Mi-8 ‘Terminator’ για επιχειρήσεις σε αρκτικές συνθήκες και σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες ενδεχομένως υπέστη «τεχνική βλάβη».
Σε βίντεο που κυκλοφόρησε, το ελικόπτερο αρχίζει να περιστρέφεται, παίρνει λίγο ύψος και μετά συντρίβεται σε μια πύρινη σφαίρα. Παρά την άμεση κινητοποίηση των πυροσβεστικών οχημάτων, τίποτα δεν μπορούσε να σώσει το πλήρωμα.

Μια εβδομάδα νωρίτερα, ένα Mi-8AMTSh των Ρωσικών Αεροδιαστημικών Δυνάμεων πραγματοποίησε βαρειά προσγείωση αργά το απόγευμα της 19ης Μαΐου σε ερημική περιοχή, 20 χλμ βορείως της βάσης Κλιν-5 όπου εδρεύει το 344ο Κέντρο Εκπαίδευσης Μάχης. Το τριμελές πλήρωμα, όλοι εκπαιδευτές, τραυματίστηκε θανάσιμα ενώ ρωσικές στρατιωτικές πηγές δεν απέκλειαν το ενδεχόμενο μηχανικής βλάβης.
Το «Κίτρινο 71» εκτελούσε μαζί με ένα άλλο ελικόπτερο εκπαιδευτική πτήση στην περιοχή του χωριού Ζαχάροβα και εθεάθη να πετά σε μικρό ύψος κατευθυνόμενο προς την λίμνη Ουντέλναε. Αυτόπτες μάρτυρες κατέθεσαν ότι το είδαν να πραγματοποιεί χαμηλές διελεύσεις, αιωρήσεις και προσγειώσεις στο δάσος και να κάνει «ακροβατικά» σε ύψος 50-200 μέτρων.
Κάποια στιγμή το πλήρωμα ανέφερε τεχνικό πρόβλημα και επιχείρησε αναγκαστική προσγείωση η οποία όμως είχε καταστροφική κατάληξη. Στις 19:08 μμ (ώρα Μόσχας) η επαφή με το ελικόπτερο στην Εκπαιδευτική Ζώνη ΗΡ6 χάθηκε. Ντόπιοι είπαν πως πετούσε χαμηλά πάνω από το δάσος «περιστρεφόμενο περίπου 10 φορές γύρω από τον άξονά του» πριν πέσει στο έδαφος με το πλευρό, 10 μέτρα από την όχθη της λίμνης.

Οι στρατιωτικές αρχές απαγόρευσαν στους ντόπιους να πλησιάσουν. Την επόμενη ημέρα στον τόπο του ατυχήματος κατέφθασε ένα τεράστιο Mi-26 το οποίο μετέφερε ως εξωτερικό φορτίο το Mi-8 πίσω στην βάση. Δεν ήταν το μόνο ελικόπτερο που απωλέσθη αυτόν τον μήνα.
Υπενθυμίζεται ότι στις 7 Μαΐου, ο πιλότος ενός Mi-35 ανέφερε βλάβη στον κινητήρα και πραγματοποίησε βαρειά προσγείωση 600 μ. πριν τον διάδρομο στο Τζάνκαϋ, στα βόρεια της Χερσονήσου της Κριμαίας. «Έκοβε ταχύτητα και κατέβαινε ήδη πίσω από έναν φράκτη κατά μήκος του δρόμου όταν ξαφνικά άρχισε να πετά με την μούρη κάτω… Το έβλεπα ακόμη και σκέφτηκα ότι δεν θα προλάβαινε να ανακτήσει ύψος.
Τότε (ο πιλότος) το σήκωσε απότομα για να μην χτυπήσει με το ρύγχος και όπως σηκώθηκε η ουρά βρήκε στο έδαφος. Είχα την αίσθηση ότι διπλώθηκε στα δύο. Κατέπεσε με θόρυβο και σκόνη σηκώθηκε στον ουρανό… Αμέσως μετά την συντριβή επικράτησε νεκρική σιγή, ούτε έκρηξη ούτε άνθρωποι να ουρλιάζουν. Κατά μήκος του δρόμου άρχισαν να σταματούν αυτοκίνητα» είναι η μαρτυρία μιας γυναίκας.

Υπήρξαν πολλοί αυτόπτες μάρτυρες του ατυχήματος καθώς δύο ή τρία ελικόπτερα του τύπου εκτελούσαν εκπαιδευτικές πτήσεις στην περιοχή, συμπεριλαμβανομένων και χαμηλών διελεύσεων για την αναβληθείσα τελικά Παρέλαση της Νίκης. Οι τρείς επιβαίνοντες –στην πτήση, άγνωστο γιατί, μετείχε και ένας τεχνικός– τραυματίσθηκαν σοβαρά και διεκομίσθηκαν στο νοσοκομείο, με τον πιλότο σε κρίσιμη κατάσταση. Μια ώρα αργότερα έγινε γνωστό πως υπέκυψε στα τραύματά του.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από ρωσικές πηγές διέρρευσε πως στο Mi-35 σημειώθηκε φωτιά κατά την φάση της προσέγγισης αλλά ο χειριστής αντί να θέσει εκτός τον κινητήρα με το πρόβλημα έσβυσε τον άλλο, την στιγμή που το ελικόπτερο περνούσε πάνω από μια κεραία ραδιοβοηθήματος. Το Mi-35 χτύπησε ένα μικρό κτίσμα από τούβλα και ακινητοποιήθηκε εντός της περιμέτρου της βάσης.
Όλα τα ατυχήματα διερευνώνται από τις αρμόδιες αρχές ωστόσο δεν μπορεί να μην παρατηρήσει κανείς ότι και τα τρία μοιράζονται κοινά σημεία. Στα δύο από αυτά, τα ελικόπτερα εκτελούσαν χαμηλή εκπαιδευτική πτήση ενώ το κύριο στροφείο παρέμεινε άθικτο –στην περίπτωση του Mi-35 επειδή αμφότεροι οι κινητήρες δεν λειτουργούσαν, στο δε Mi-8 οι μαρτυρίες περί περιστροφής του ε/π καταδεικνύουν βλάβη του ουραίου στροφείου. Στο πιο πρόσφατο συμβάν, η χαμηλή πτήση σε συνδυασμό πιθανότατα με μηχανική βλάβη απέβη συνταγή καταστροφής.
Αλέξανδρος Θεολόγου     
 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πολεμικά ελικόπτερα στην Ελλάδα: Ένα σπάνιο χάος πολυτυπίας και σπατάλης

Το έχουμε ξαναγράψει στο site μας για τη μάστιγα της πολυτυπίας στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις με το πιο εμφανές παράδειγμα εκείνο των ελικοπτέρων. Το...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Πυρκαγιές στην Ελλάδα: Αναζητούμε τους ήρωες, απορρίπτουμε τους βολικούς μύθους

63
Του αναγνώστη μας, Μίλτου ΑντωνιάδηΦοβάμαι πώς πολλοί από μας όταν ξεκινάμε να διαβάσουμε κάποιο άρθρο-άποψη πάνω σε εθνικά θέματα όπως οι πυρκαγιές που πλήττουν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 31 Αυγούστου 1939: Επεισόδιο του Gleiwitz, πώς ξεκινάς...

3
Πώς ξεκίνησε ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος; Αν και όλοι γνωρίζουμε -λιγότερο ή περισσότερο- τα μεγάλα γεγονότα αυτής της παγκόσμιας σύρραξης, η σπίθα που άναψε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Πολεμικά ελικόπτερα στην Ελλάδα: Ένα σπάνιο χάος πολυτυπίας και σπατάλης

Το έχουμε ξαναγράψει στο site μας για τη μάστιγα της πολυτυπίας στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις με το πιο εμφανές παράδειγμα εκείνο των ελικοπτέρων. Το...

ΑΝΑΛΥΣΗ: Απώλειες στην Ουκρανία, μετά από 900 μέρες πολέμου

Η πιο τραγική όψη του συνεχιζόμενου πολέμου στην Ουκρανία είναι βέβαια οι ανθρώπινες απώλειες και από τις δύο πλευρές. Τις οποίες όμως παρότι είμαστε...

H Turkish Aerospace με αντιπροσωπεία στην Ινδονησία – για προώθηση του μαχητικού Kaan;

H αμυντική συνεργασία Τουρκίας και Ινδονησίας είναι πολλών ετών και με απτά αποτελέσματα. Η ασιατική χώρα έχει αγοράσει μη επανδρωμένα τύπου Anka, τουρκικές εταιρίες...