17 C
Athens
Τρίτη, 11 Μαρτίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟTHINK OUT OF THE BOXΠικρή αλήθεια #2: Οι ΜΕΚΟ200ΗΝ δεν αξίζει πλέον να εκσυγχρονιστούν, ας αντικατασταθούν...

Πικρή αλήθεια #2: Οι ΜΕΚΟ200ΗΝ δεν αξίζει πλέον να εκσυγχρονιστούν, ας αντικατασταθούν με 4 ελαφριές φρεγάτες

- Advertisement -

Οι φρεγάτες ΜΕΚΟ200ΗΝ ήταν, μέχρι την εποχή τους, το μεγαλύτερο πρόγραμμα ενίσχυσης του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού. Φτιαγμένες στα μέτρα του ΠΝ, στα πλοία έγιναν όλες οι “σωστές” επιλογές, τοποθετήθηκαν αεριοστρόβιλοι και ντίζελ, ενώ οι πρώτες τουρκικές είχαν μόνο ντίζελ (και σέρνονται μέχρι σήμερα, ενώ ακούγονται όταν βγαίνουν από το Ακσάζ, μέχρι τη Σούδα), είχαν Phalanx ενώ οι τουρκικές είχαν κάτι “απίθανα” CIWS Sea Zenith, που κανείς δεν γνωρίζει γιατί τα επέλεξαν οι γείτονες. Ευτυχώς γιαυτούς, δεν χρειάστηκε να τα χρησιμοποιήσουν.

Νέες φρεγάτες και εκσυγχρονισμένες ΜΕΚΟ200ΗΝ πρέπει να έχουν τη μέγιστη δυνατή ομοιοτυπία όπλων και συστημάτων (Δ. Καβουλάκος, NavalDefence Innovation Forum 2021)

Βέβαια, το ΠΝ έκανε μια τελείως “περίεργη” επιλογή στον εκτοξευτή, επιλέγοντας τον Mk48 αντί για τον Mk41. Ένα “λάθος” που το πληρώνει ακόμη και σήμερα το ΠΝ, καθώς ο φόρτος των πλοίων περιορίζεται σε μόλις 16 ESSM, ενώ με το Mk41 θα μπορούσε να είχε 32. Βέβαια ο Mk48 είναι ελαφρύτερος, αλλά δεν έχουμε μάθει ποτέ τους λόγους για τους οποίους πήγε εκεί το ΠΝ κι όχι στον Mk41.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Οι ΗΠΑ προσφέρουν για τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ το COMBATSS-21 (AEGIS), που φέρουν τα Arleigh Burke FlightIII και οι FFG(X)

Οι ελληνικές ΜΕΚΟ200ΗΝ είχαν κι άλλα “προνόμια”, είχαν συρόμενο σόναρ, μπορούσαν να φιλοξενήσουν ελικόπτερο MH-60S (S-70B), είχαν δυο STIR, γενικά όταν μπήκαν σε υπηρεσία, ήταν οι καλύτερα εξοπλισμένες φρεγάτες πολλαπλών ρόλων της εποχής τους. Ξεπεράστηκαν μόνο από τις δυο τελευταίες τουρκικές ΜΕΚΟ200ΤΝ TrackIIΒ, με τους 2 (!) Mk41. Βέβαια, όπως αποκάλυψε ο ναύαρχος Κονιδάρης, η παραλαβή δεν ήταν χωρίς προβλήματα, καθώς το πρώτο πλοίο “έγερνε”, πράγμα πρωτόγνωρο για το ΠΝ μας.

Ο εκσυγχρονισμός των τουρκικών MEKO 200 έρχεται ένα βήμα πιο κοντά!

Τα πλοία μπήκαν σε υπηρεσία από το 1992 (ΥΔΡΑ) μέχρι και το 1999 (ΣΑΛΑΜΙΣ). Αυτό σημαίνει πως το παλαιότερο είναι σήμερα 29 ετών, ενώ το νεότερο είναι 22 ετών. Σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα, οι μόνες αλλαγές που έχουν γίνει αφορούν τη μετατροπή του Mk48 σε Mod5 για υποστήριξη του ESSM BlockI, καθώς και κάποιες άλλες μικροαλλαγές, όπως η αλλαγή της πυξίδας, μικρο-αναβαθμίσεις στο πρωραίο Phalanx κοκ.

Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των MEKO200HN θα κοστίσει 400 εκ. ευρώ, η ραχοκοκαλιά του ΠΝ αναβαθμίζεται σοβαρά πλέον…

To STACOS, CMS του πλοίου, είναι πλέον τόσο παλιό που μόνο το ΠΝ το χρησιμοποιεί και μπορεί και επιχειρεί με υπολογιστές 30 ετών σε ηλικία. Τα DA08 αλλά και το MW08 θεωρούνται πλέον παρωχημένα, και η διατήρησή τους σε λειτουργική κατάσταση είναι ουσιαστικά ανέφικτη. Το ίδιο συμβαίνει και για το sonar των πλοίων, που βρίσκεται σε πολύ κακή κατάσταση στα περισσότερα πλοία, είτε μιλάμε για το σόναρ τρόπιδας, είτε για το συρόμενο. Συνεπώς, ο εκσυγχρονισμός είναι υποχρεωτικός, και με βάση τα διεθνή δεδομένα έπρεπε να είχε γίνει από το 2012, όταν δηλαδή το πρώτο πλοίο…

Η συνέχεια στο Naval Defence

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

186 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
186 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Γιατί η Ευρώπη δεν “καλεί στο τραπέζι” την Ελλάδα με τις τρίτες σε μέγεθος ένοπλες δυνάμεις του ΝΑΤΟ;

Ένα από τα βασικά επιχειρήματα για την αμυντική ισχύ της χώρας μας, είναι ο πράγματι τεράστιος για το μέγεθος μας, αριθμός αρμάτων, τεθωρακισμένων, αυτοκινούμενων...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Leonardo AW249, το ιταλικό μέλλον των επιθετικών ελικοπτέρων

0
Του Dott. Riccardo Niccoli. Πρώτη δημοσίευση «ΠΤΗΣΗ» νο 53, Νοέμβριος 2024. Ορισμένα στοιχεία της εξέλιξης του προγράμματος ήταν ακριβή την εποχή της αρχικής δημοσίευσης, αλλά...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 11 Μαρτίου 1941: Lend-Lease, το οικονομικό σχέδιο που...

12
Ο Πρόεδρος Ρούζβελτ υπογράφει τον νόμο Lend-Lease -μετά την έγκριση του από το Κογκρέσο- επιτρέποντας την «παροχή στρατιωτικού υλικού οποιασδήποτε φύσης, του οποίου η...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Leonardo AW249, το ιταλικό μέλλον των επιθετικών ελικοπτέρων

Του Dott. Riccardo Niccoli. Πρώτη δημοσίευση «ΠΤΗΣΗ» νο 53, Νοέμβριος 2024. Ορισμένα στοιχεία της εξέλιξης του προγράμματος ήταν ακριβή την εποχή της αρχικής δημοσίευσης, αλλά...

Παγκόσμια αγορά όπλων 2020-2024: Κυριαρχούν οι ΗΠΑ σε εξαγωγές, βούλιαξε η Ρωσία, 103% επάνω η Τουρκία

Νέα μελέτη του Ινστιτούτο Ερευνών για την Ειρήνη της Στοκχόλμης (SIPRI) εξετάζει την εξέλιξη των διεθνών πωλήσεων κύριων οπλικών συστημάτων στο διάστημα 2020-2024, δηλαδή...

Πολωνία: Η Embraer προτείνει το μεταγωγικό C-390

Η βραζιλιάνικη Embraer προσφέρει το μεταγωγικό C-390 Millennium στην Πολωνία για κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών της Πολωνικής Αεροπορίας.Η Πολωνία έχει τώρα μεταγωγικά C-130E/H, που...