11.5 C
Athens
Δευτέρα, 7 Απριλίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΜετα τον εκσυγχρονισμό των F-16C/D σε F-16V, τι; Ποιο είναι το επόμενο...

Μετα τον εκσυγχρονισμό των F-16C/D σε F-16V, τι; Ποιο είναι το επόμενο βήμα για την ΠΑ;

- Advertisement -

 
Οι παλιοί μας αναγνώστες θα θυμούνται τα “άγχη” του 2016, 2017 και 2018. Η Τουρκία έστελνε πιλότους στις ΗΠΑ για να εκπαιδευτούν στα F-35A, αποφάσιζε τον εκσυγχρονισμό των F-16C/D Block 30, ενώ ξεκινούσε και την σχεδίαση του TF-X. Φυσικά το πλέον επίφοβο πρόγραμμα ήταν το F-35A, που ακόμη και στα επίπεδα της αρχικής παραγγελίας, των 30 αεροσκαφών, θα προκαλούσε αρκετά προβλήματα στην Άμυνα της Χώρας μας.
Ποια ήταν η απάντηση της Ελλάδας της εποχή εκείνη; ευτυχώς είχαμε ξεπεράσει παλαιότερες αυταπάτες, και το ΓΕΕΘΑ είχε ζητήσει τον εκσυγχρονισμό των F-16C/D σε βάρος κάθε άλλου προγράμματος. Αν είχαμε αρκετά χρήματα, θα έπρεπε να εκσυγχρονίσουμε και τα 123 F-16C/D Block 50/52+/52+Adv σε F-16V, δημιουργώντας μια τεραστίων διαστάσεων ομοιογενή (πλην κινητήρων) δύναμη μαχητικών 4,5 γενιάς. Και με τον προσπορισμό ανταλλακτικών θα έπρεπε να βρούμε λύση για τα Block 30.


Αν είχαμε ξεκινήσει νωρίτερα, κάπου το 2015 τέλη ή και 2016, πριν δηλαδή ή και μαζί με την Ταϊβάν, σήμερα θα είχαμε αρκετά F-16V με ότι σήμαινε αυτό για την ισορροπία δυνάμεων στο Αιγαίο. Δυστυχώς, μετά τις παλινωδίες της πολιτικής ηγεσίας μεταξύ των … F-15, και άλλα ρηξικέλευθων λύσεων, η ΠΑ μπήκε στον “αστερισμό” των F-16V. Όλοι μας αναπνεύσαμε ανακουφισμένοι, κάλλιο αργά παρά ποτέ. 84 μαχητικά F-16V, με ένα ικανότατο ραντάρ AESA, συνδεδεμένα μεταξύ τους, αλλά και με το σύστημα αεράμυνας και τα ιπτάμενα ραντάρ, με Link 16. Κι όλα αυτά, με πραγματικό κόστος κοντά στο 1 δις δολάρια. Not bad!


Βέβαια υπήρξαν πολλοί που διαφωνούσαν με αυτή την επιλογή, και ίσως διαφωνούν ακόμη. Το σίγουρο είναι πως οι Τούρκοι πρέπει να βρουν λύσεις να αντιμετωπίσουν τα δικά μας μαχητικά F-16V, όχι εμείς τα δικά τους F-35A. Θα πρέπει κανείς να διαβάσει στις τουρκικές ιστοσελίδες, τα περιοδικά τους, για να καταλάβει το “άγχος” απέναντι για τον ελληνικό εκσυγχρονισμό. Εντάξει, δεν είναι αντίστοιχος με τον δικό μας, στην περίπτωση που οι Τούρκοι παραλάμβαναν τελικά τα F-35A, αλλά σίγουρα δεν λένε “τους έχουμε τους Έλληνες και με τα δικά μας CCIP”…
Τώρα, η επένδυση στα F-16V έχουμε γράψει πως δεν θα μείνει απλά στον εκσυγχρονισμό. Η ΠΑ έχει σχεδιάσει να προσθέσει σύγχρονα όπλα (από ΗΠΑ ή/και Ισραήλ), σύγχρονα ατρακτίδια (SNIPER XT ή αντίστοιχο), ενώ η LM έχει προτείνει τεχνική λύση για το ASPIS II. Η τεχνική λύση, όπως έχουμε γράψει, θα δοκιμαστεί στο πρωτότυπο, όταν αυτό πετάξει στις ΗΠΑ και μπει σε ειδικό ανηχοϊκό θάλαμο. Μετά από τα αποτελέσματα των δοκιμών, θα ξέρουμε ΑΝ θα υπάρχει κάποια μείωση της απόδοσης, ή κάποιοι περιορισμοί. Όσα γράφονται πριν από αυτό είναι τελείως ανυπόστατα. Ούτε “τινάζεται στον αέρα το πρόγραμμα”, ούτε “η LM θέλει να μας πάρει τα λεφτά”.


Τώρα, το θέμα μας είναι, “μετά τα F-16V, τι;”. Πριν πουν κάποιοι “F-35A, τι άλλο;” θα πρέπει να δούμε το θέμα λίγο πιο “σφαιρικά”. Η ΠΑ δεν θέλει απλά ένα “υπερόπλο” που θα είναι το μαγικό “κλειδί” για όλα τα προβλήματα. Θέλει να συνεχίσει να υπάρχει και στις επόμενες δεκαετίες, και να μην “την πατήσει” όπως το ΠΝ, που έχει μείνει με παλαιά πλοία και δεν μπορεί πλέον να τα αντικαταστήσει, ενώ σε λίγα χρόνια δεν θα μπορεί να βγάζει και τις αποστολές που πρέπει. Όπως έχουμε ξαναγράψει, η αγορά μιας Μοίρας F-35A από την Ελλάδα σήμερα, θα θέσει σε κίνδυνο το μέλλον της ΠΑ, καθώς θα εγκαταλειφθούν άλλα καίρια προγράμματα. Ποια θα ήταν αυτά;

H ΠΑ εξετάζει την επέκταση του εκσυγχρονισμού των F-16V και στα Block 50!


Καταρχάς, το πρώτο πρόγραμμα που θα πρέπει να τρέξει, κι από όσο ξέρουμε, θα τρέξει, είναι ο εκσυγχρονισμός των F-16C/D Block 50 σε Block 70. Η ΠΑ έχει στο σχεδιασμό της τον εκσυγχρονισμό των Block 50 σε Block 50+Adv, αλλά τελικά μάλλον προκρίνεται ένα σενάριο μετατροπής σε Block 70 αλλά χωρίς κάποια ακριβά υποσυστήματα για αρχή (όπως για παράδειγμα το ραντάρ AESA). Αλλά στον σχεδιασμό της είναι η μετατροπή των αεροσκαφών σε F-16V.
Τα Block 30, έτσι όπως το βλέπουμε εμείς, μάλλον θα τελειώσουν την καριέρα τους στην ΠΑ, καθώς θεωρούμε δύσκολη την εκποίησή τους σε συμμαχική αεροπορία. Τα αεροσκάφη, αν και έχουν βγάλει ατελείωτες αναχαιτίσεις πάνω από το Αιγαίο, είναι σε εξαιρετική κατάσταση χάρη στις ικανότατες Μοίρες Συντήρησης. Τα αεροσκάφη, αν και έχουν δεχτεί ελάχιστες “βελτιώσεις”, παραμένουν ικανότατα. Έχουμε γράψει για το ενδεχόμενο περαιτέρω αξιοποίησής τους με χρήση απαρτίων που θα προέλθουν από τα F-16C/D Block 50/52+/52+Adv, αλλά όλα θα εξαρτηθούν από το τι θα γίνει με τα Block 50.

F-16 Block 52M και ατρακτίδια DB-110 στη μάχη της επιτήρησης των συνόρων


Σε κάθε περίπτωση, η δεκαετία που διανύουμε είναι καθοριστική για την ΠΑ. Τα F-16V θα μπαίνουν σταδιακά σε υπηρεσία μέχρι και το 2027, ενώ θα πρέπει να ξεκινήσει άμεσα η ΠΑ να πιέζει και για τα Block 50. Θεωρούμε πως θα ήταν μια μεγάλη “σπατάλη” ο μη εκσυγχρονισμός και των Block 50 σε F-16V, καθώς η ΠΑ θα είχε έτσι 122 F-16V. Βέβαια, για να μην τα θεωρούμε όλα “εύκολα”, θα πρέπει να πούμε πως τα Block 50 είναι πιθανόν να χρειάζονται δομικές ανακατασκευές, καθώς και περισσότερα χρήματα για την αναβάθμισή τους. Όλα αυτά πρέπει να συνυπολογιστούν.
Τα Mirage 2000 είναι δυστυχώς μια “πονεμένη” ιστορία. Η υπόθεση της σύμβασης FOS τραυμάτισε τον τύπο, ενώ η ΠΑ, εγκλωβισμένη από την πολυετή οικονομική κρίση της χώρας, δεν κατάφερε να εκσυγχρονίσει και τα υπολειπόμενα Mirage 2000EGM/BGM σε Mirage 2000-5Mk3. Αν σήμερα, οι Γάλλοι “λογικευτούν” στις απαιτήσεις τους, και προσφέρουν έναν “εφικτό” εκσυγχρονισμό, τότε δεν πρέπει να ξεχνάμε πως θα πρέπει να εκσυγχρονιστούν και τα Mirage 2000-5Mk2, έστω για βασικούς λόγους ομοιοτυπίας. Το θέμα είναι πως τα Mirage φέρουν όπλα που προσφέρουν μοναδικές ικανότητες στην ΠΑ. Κι αν θέλετε την άποψή  μας, υποκειμενικά, θεωρούμε πως η ΠΑ δεν πρέπει να “πετάξει” την επένδυση 45 ετών σε Mirage, και να συνεχίσει να “ακουμπά” τον τύπο…

Η Ταϊβάν αγοράζει 66 μαχητικά F-16C/D Block 70 για $8 δις! – «Έλεγχος τιμών»


Αναγνωρίζουμε το ενδιαφέρον που έχει δείξει η ΠΑ για το F-35. Αλλά πρέπει να αναγνωρίσουμε και το γεγονός ότι το F-35 εκτός του ότι απαιτεί μια τεράστια επένδυση, είναι ακριβό στη χρήση, ενώ δεν μπορεί επ’ουδενί να καλύψει τις απαιτούμενες “οροφές”. Εκτός βέβαια, αν το “παίξουμε” Τουρκία, που και καλά θα αγόραζε 100 μαχητικά F-35A και άλλα 16 F-35B. Σε κάθε περίπτωση, πριν την αγορά F-35A η ΠΑ πρέπει να καλύψει άλλες ανάγκες. Ποιες είναι αυτές;

Globaleye, μια λύση ενάντια στα F-35; Μήπως αξίζει να δούμε το τι έχουν σκεφτεί τα ΗΑΕ για την αεράμυνά τους


Καταρχάς, πρέπει να στηρίξει την επένδυσή της στα EMB-145AEW και να προχωρήσει σε εκσυγχρονισμό των αεροσκαφών. Το EriEye ήταν για την εποχή του ένα εξαιρετικά προηγμένο αεροσκάφος, αλλά το GlobalEye είναι σήμερα το σημείο αναφοράς. Δεν γνωρίζουμε τι μπορεί να προσφέρει η Saab σε ότι αφορά τις δυνατότητες αναβάθμισης του EriEye, ούτε κάποιο πιθανό κόστος, αλλά η ΠΑ πρέπει να κρατήσει την πρωτοπορία στον τομέα. Ο συνδυασμός EMB-145AEW μαζί με F-16V θα είναι ο απόλυτος κυρίαρχος πάνω από το Αιγαίο, ειδικά με τα αναβαθμισμένα συστήματα Link 16 των τελευταίων, και μια συζήτηση με την Saab για το θέμα είναι, πιστεύουμε επιβεβλημένη.

ΑΠΟΨΗ: Μήπως αντί για τα F-16C/D Block 30, να πουλήσουμε το σύνολο των Mirage 2000EGM/BGM/-5Mk2 και να εκσυγχρονίσουμε όλα τα F-16 σε F-16V;


O τομέας των μεταγωγικών είναι επίσης παραμελημένος. Η ΠΑ έχει δυστυχώς “απομείνει” με τα παλιά C-130H/B, τα οποία προσπαθούν να ολοκληρώσουν έναν εκσυγχρονισμό πιλοτηρίου. Οι εικόνες των εγκαταλελειμένων C-130 στην Τανάγρα, στις επισκέψεις μας για το Athens Flying Week δυστυχώς έχουν “στοιχιώσει” πολλούς φίλους της Αεροπορίας. Καθημερινά δίνεται μια μάχη για να πετάξουν όσο το δυνατόν περισσότερα C-130, και άλλοτε η μάχη αυτή έχει σαν αποτέλεσμα την ισοπαλία, είτε την … ήττα. Λογικά η ΠΑ θα έπρεπε να ψάχνει μεταχειρισμένα C-130J από διάφορες πηγές. Τα βρετανικά C-130J που κατέληξαν στο… Μπαγκλαντές, θα ήταν μια πολύ καλή λύση.

ΑΝΑΛΥΣΗ: Έτσι μπορούν να εκσυγχρονιστούν τα EMB-145H της ΠΑ


Τώρα, για τα C-27J, δεν γνωρίζουμε τι πρέπει να γράψουμε. Η FOS, που κάποτε θα μετέτρεπε τα C-27J σε MC-27J Gunship (ναι, ακόμη γελάμε), δεν έχει ακόμη κάποιον να την υπογράψει γιατί η ΠΑ δεν έκανε αποδεκτή την πρόταση της Leonardo πριν λίγες μέρες. Αναγνωρίζουμε το πρόβλημα που υπάρχει με τον νόμο περί προμηθειών, αλλά, τι επιλογή να κάνεις όταν υπάρχει ο εξής ένας ανάδοχος; Το πρόβλημα όμως με τα C-27J παραμένει, και η ΠΑ πλέον είναι σε μια δύσκολη κατάσταση. Υπενθυμίζουμε πως η ΠΑ έχει ακόμη την υποχρέωση να κάνει διακομιδές ασθενών από νησιά του Αιγαίου.

MC-27J: To υπερόπλο που αγόρασε χτες το ΚΥΣΕΑ (γελάμε για να μην κλαίμε)


Πολλές φορές έχουμε θίξει το θέμα των εναέρων tankers. Η ΠΑ διαχρονικά ήταν όχι κσι τόσο υπέρ στην αγορά ή έστω ακόμη και δωρεάν παραχώρηση  KC-135R από τα αμερικανικά αποθέματα. Αντίθετα, προτίμησε την αγορά F-16C/D με CFTs, που τους επιτρέπουν να φτάνουν τις εσχατιές του Αιγαίου, την Κύπρο, ή όπου αλλού χρειαστεί (το εννοούμε αυτό). Επίσης, αγόρασε SCALP-EG για τα Mirage 2000-5Mk2, συνεπώς οι περισσότεροι στόχοι μπορούν να βληθούν χωρίς τα αεροσκάφη να αφήσουν τον εναέριο χώρο του Αιγαίου.
Επίσης, η ΠΑ έχει πολλά και ποικίλα σχέδια για την εξαϋλωση των τουρκικών KC-135, κυριολεκτικά, και αυτός είναι ο λόγος που σε μια σύγκρουση οι Τούρκοι δύσκολα θα τους επιτρέψουν να πετάξουν δυτικότερα της Άγκυρας. Αν και τα τουρκικά αεροσκάφη αγοράστηκαν προκειμένου να υποστηρίζονται οι μεταφορές αεροσκαφών από την Ανατολική Τουρκία στη Δυτική, σε καιρό επιχειρήσεων, σε καιρό ειρήνης ουσιαστικά σηκώνουν το βάρος των… αναχαιτίσεων στο Αιγαίο! Δηλαδή, ανεφοδιάζουν διαρκώς τα λιγοστά F-16C/D της ΤΗΚ που σηκώνει η τελευταία, και έτσι μπορούν να κάνουν πολλαπλές παραβιάσεις. Αντίθετα, η ΠΑ πρέπει να σηκώνει συνεχώς αεροσκάφη, για να αντιμετωπίσει εισβολείς που είχαν εισβάλει σε άλλο σημείο, 30 λεπτά πριν.

Μήπως η Ελλάδα να εξετάσει την αγορά των προς πώληση ισπανικών KC-130 με ικανότητα εναέριου ανεφοδιασμού των Mirage 2000/-5;


Σήμερα, με τους βελτιωμένους AIM-120C, η απειλή για τα αεροσκάφη ενάεριου εφοδιασμού είναι μεγαλύτερη. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως έχουν και μια υψηλή αξία για περιόδους ειρήνης (καθώς θα μπορούν να ανεφοδιάζουν τα αναχαιτιστικά μας), ενώ θα μπορούν να υποστηρίζουν τις μεταβάσεις αεροσκαφών από και προς την Κύπρο. Βέβαια, η ΠΑ έχει τρέξει χιλιάδες “σενάρια” και ξέρει ακριβώς τι χρειάζεται και τι όχι. Εμείς απλά θα τονίσουμε πως υπάρχουν διάφορες “ευκαιρίες” στην αγορά, από τη συμμετοχή μας στο ευρωπαϊκό A330MMRT μέχρι τα μεταχειρισμένα KC-130 της Ισπανίας.
Σε ότι αφορά τα όπλα, που μιλήσαμε και παραπάνω, οι ανάγκες είναι τεράστιες. Οι Τούρκοι έχουν καλύψει τις ανάγκες τους με τουρκικής κατασκευής όπλα. Το πλέον επίφοβο όπλο είναι η οικογένεια πυραύλων cruise SOM. Οι τελευταίοι εξελίσσονται συνεχώς, και πλέον, στην έκδοση -J έχουν δυνατότητα τερματικής καθοδήγησης όπως και SCALP-EG. Η διαφορά όμως είναι πως η Τουρκία έχει δυνατότητα απεριόριστης προμήθειας τέτοιων όπλων, ενώ η Ελλάδα διαθέτει μόλις 90. Πιστεύουμε πως είναι μονόδρομος η αγορά αντίστοιχων όπλων για τα ελληνικά F-16V.


Τώρα, για πολλούς και διάφορους λόγους θεωρούμε πως θα υπάρξει ΝΜΑ για την ΠΑ. Η επιλογή που θα γίνει θα είναι ανάμεσα στο F-35A και στο Rafale F.4. Πριν όμως από αυτό, η ΠΑ θα πρέπει να εκσυγχρονίσει όλα της τα F-16C/D, μιλάμε για τα Block 50 αλλά και τα Block 30. Η μετατροπή Block 30 σε  Block 70 δεν είναι προφανώς δόκιμη, ούτε ίσως καν εφικτή, αλλά τα Block 50, θα πρέπει να μετατραπούν σε F-16V πριν την οποιαδήποτε αγορά ΝΜΑ. Επίσης, πρέπει να βρεθεί μια “λύση” για τα Mirage 2000. Αν και πολύ προδικάζουν μια ΠΑ χωρίς γαλλικά μαχητικά, θα άξιζε τον κόπο να δούμε μια λύση “πακέτο” που θα περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό των Mirage 2000-5Mk2, Mirage 2000EGM/BGM αλλά ΚΑΙ κάποιων Mirage 2000-5F σε ένα κοινό, αναβαθμισμένο πρότυπο, με ή χωρίς κάποιο AESA, Link 16 και πλήρεις δυνατότητες κρούσης με SCALP EG.

ΑΠΟΨΗ: Απόκτηση F-35B και αλλαγή δόγματος η καλύτερη λύση για την Πολεμική Αεροπορία;


To F-35 είναι πιστεύουμε μονόδρομος για την ΠΑ, ειδικά μετά την τουρκική επένδυση σε S-400 αλλά και άλλων, πολυάριθμων εγνώρων Α/Α συστημάτων. Θα συνεχίσουμε όμως να λέμε πως η καλύτερη έκδοση του αεροσκάφους για την Ελλάδα είναι το F-35B, το οποίο, αν και υποδεέστερων επιδόσεων από το F-35A, εντούτοις έχει μοναδικές ικανότητες στον κόσμο, και μια ικανότητα, που ακόμη κι αν χάσει το “stealth”, θα έχει το STOVL. Ξαναλέμε πως η RAF δεν είναι “ανόητη” που έκανε μια τέτοια επιλογή. Και ο συνδυασμός F-35B με JSM είναι πρακτικά ανίκητος. Ας τον σκεφτούμε τώρα να μπορεί να έχει προκεχωρημένες βάσεις στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου…

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

138 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
138 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Mageiras

Rafale…

WilliamIV

Την αναβάθμιση του ΣΑΕ ξεχάσατε η οποία είναι αναγκαία και ικανή συνθήκη για όλα τα υπόλοιπα.
Διαβάστε εδώ ένα εξαιρετικό άρθρο του πάντα απολαυστικού Σμηνάρχου Κ.Ζηκίδη:
https://www.armyvoice.gr/2018/07/prosomiosi-ellinika-f-16-viper-enantion-tourkikon-f-35/

Last edited 4 years ago by pedroherrick6
Digenis

Μετα τα F16 ενα είναι το επόμενο βήμα , Το F35 + όπλα μακράς εμβέλειας για ολη την αεροπορια + και νεα τεχνολογία αισθητήρων ατρακιδια …
Ευρωπαϊκός υποψήφιος ειναι μόνο ένας ,το Γαλλογερμανικο project αλλα μάλλον θα αργήσει .
Επίσης δεν εχουμε κανενα νεο απο τα Neuron !!!

blackpeteg

Εκτός από το μονολεκτικό του  Mageiras, χρειαζόμαστε οπωσδήποτε εγχώρια παραγωγή προηγμένων όπλων και ΜΕΑ (και ο συνδυασμός αυτών…) για την αποδέσμευση από τις ξένες εφοδιαστικές αλυσίδες και βιομηχανίες στο μέγιστο δυνατό βαθμό.

Vassilis13

Το μόνο σίγουρο είναι οτι πρεπει να πάμε σε απόκτηση Φ35 λόγο στεαλθ…θα τα έχουν οι απέναντι καλό είναι να τα έχουμε κ εμεις.
Σε dogfight όμως υπερτερούν τα μιραζ των φ16… οπότε αν οχι κ ραφαλε τότες προτείνω τα gripen Ε. Θα είχαμε μεγάλη υπέροχη με αυτόν τον τρόπο κ ειναι εν σύγκριση με άλλα αρκετά ποιό οικονομικά για να πετούν απο το Αιγαίο κ να κάνουν τις αναχαιτίσεις.
Οποτε Φ35 κ grιpenΕ

photographix

Aμην οι γαλλοι μεσω αντισταθμιστικων να προσφερουν εφικτο οικονομικα πακετο ομογενοποιησης ολων των Μ2000 της ΠΑ.
Aμην τα αγαπημενα και ηρωικα 30αρια να συνεχισουν αναβαθμισμενα να υπηρετουν μεχρι να … λιωσουν.
Αμην τα 50αρια να καταληξουν φουλ 70.
Αμην να αποκατασταθουν οι διαθεσιμοτητες spartan & hercules δια παντως.
Αμην να γινει η αναβαθμιση σε Global Eye.

Last edited 4 years ago by aliahmed061
flatspin

Η επομένη μέρα μετα τα F16V θα πρεπει να περιλαμβάνει:
1) την αναβάθμιση και των υπολοιπων F16 σε V
2) την προμήθεια συγχρονων οπλων αλλιώς δεν εχει νοημα η ολη προσπάθεια (Harpoon, NSM, Spice, κλπ κλπ)
3) την επαυξηση του αριθμού των Mirage 2000-5 (μεταχειρισμένα) και την ενεργοποιηση δυνατοτητας τους βολής Exocet
4) την αποκτηση 40-50 F35 καθώς και περίπου 60+ Rafale F4. Απιθανο σενάριο τα δεύτερα, οι αριθμοι όμως ειναι υπαρκτη αναγκη που θα βρουμε μπροστα μας μια η αλλη. Θα μπορουσαμε σαν αντάλλαγμα να ζητήσουμε και κανα μτχ F16 τουλάχιστον για συμπληρωση απωλειών.
5) Εκσυγχρονισμός των ERIEYE… δεν χωρα και πολυ συζητηση
6) Απόκτηση 30-40 Fighter/Trainer αεροσκαφων (Μ346 κανεις?) μαζί με τον οπλισμό τους.
7) Απαίτηση για παραχώρηση 2χ KC-10 Extender σαν αντάλλαγμα για την παραχώρηση βάσης
8) Διερευνηση για παραχώρηση/αποκτηση σε φιλικη τιμή 5χ C130J μεταχειρα παντα (πως τα χασαμε τα βρετανικα ενας θεος το ξερει)
Γενικά οι ανάγκες ειναι πολυ μεγάλες και παρα μα παρα πολυ ακριβές. Θα πρέπει ομως να σπάσουμε αυγά και να κάνουμε ομελετα. Η αεροπορία έχει ανάγκη απο τουλάχιστον 5δις και πρεπει να γινουν τώρα για να αποδώσουν σε 4-6 χρόνια.

grammkostas

Επιτέλους ΠΤΗΣΗ ένα άρθρο που βάζει τα πράγματα στη θέση τους. Καλό το νέο μαχητικό αεροσκάφος το οποίο θα αποτελεί την αιχμή του δόρατος για την ΠΑ δεν παύει όμως να χρειάζεται και το << κοντάρι>> το οποίο θα αποτελούν τα F-16V,MIRAGE2000,F-16 BLOCK 50+ για την υπεράσπιση του εναέριου χώρου . Επιπλέον θα τολμήσω να προσθέσω και την αναβάθμιση των PATRIOT η οποία σε συνδυασμό με τα αναβαθμισμένα ΑΣΕΠΕ θα αποτελούν θανάσιμη απειλή για τους γείτονες . Τέλος θα αναφέρω και τη προτίμηση μου στο RAFALE έναντι του F-35 για μια σειρά από λόγους (κόστος απόκτησης και χρήσης, συνδυασμό EXOCET/SCALP τα οποία υπηρετούν ήδη στη ΠΑ κ.α)

Pyriflegethwn

Αν νικήσουν οι πολιτικές λυκοφιλίες και μείνουμε μόνο με αμερικάνικα αεροσκάφη, προσωπικά θεωρώ ότι θα είναι μεγαλύτερο λάθος και από τον εκσυγχρονισμό των P-3! Όσο για τα F-35, κατά τη γνώμη μου είναι ένα εξωπραγματικά ακριβό μαχητικό (απαραίτητες υποδομές+α/φος καθεαυτό+συντήρηση) και ως εκ τούτου όσο καλό και να είναι δεν μπορεί να υποστηριχτεί από τη χώρα μας. Να τολμήσω να προσθέσω και μη δοκιμασμένο επαρκώς, με παιδικές ασθένειες να βγαίνουν συνεχώς στη φόρα.. Η Ελλάδα θέλει τα πιο δοκιμασμένα Rafale τελευταίας έκδοσης που θα κάνουν μια χαρά τη δουλειά μέχρι να καθιερωθούν ικανά μη επανδρωμένα μαχητικά ή κάτι άλλο σε καμιά 40αριά χρόνια..

Lefteris

Η άμεση λύση που πρέπει η κυβέρνηση να κάνει προχθές είναι μετεγκατάσταση 24 Mirage 2000-5F και D μαζί με τα όπλα τους.
Δεν έχουμε χρόνο.
Ο ερντογάν κάνει πράξη ότι υποσχέθηκε:
1) Αγία Σοφία τζαμί (έγινε)
2) Κατάκτηση της Γαλάζιας Πατρίδας. Ήδη έχει γίνει εν μέρει με τον εποικισμό των νησιών μας. Οι νησιώτες αδελφοί μας θα έχουν δύσκολο έργο και διπλό μέτωπο.
Η πρόταση σας είναι μονόδρομος για ομοιογενοποίηση F16, M2000 και απόκτηση Rafale ως ενδιάμεση λύση για αντικατάσταση του στόλου (πρώτα τα M2000) με το FCAS (στο οποίο μπορούμε να πάρουμε συμμετοχή).
Έχουμε πόλεμο. Δεν μπορούμε να ασχολούμαστε με όσους από ιδεοληπτικές αγκυλώσεις και με εντεταλμένη υπηρεσία προσπαθούν να μας αποκοιμίσουν.

Marines575

Πολύ ωραίο αρθρο που θετει το θεμα Π.Α του κοντινου μελλοντος σε σωστη βαση. Τη δε φωτογραφια με τα 2 δελταπτερυγα μακαρι να την δουμε στο μελλον…Όταν θα αποσυρονται τα mirage να τα συνοδευουν rafale με ελληνικο εθνόσημο.

stepa

Αν εξαιρεσουμε τις παγιες ελλειψεις σε θεματα εκπαιδευσης, υποστηριξης, οπλων, συστηματων υποστηριξης αποστολων, αναβαθμισης ΣΕΠ, κλπ, στο ζητημα αμιγως της επιλογης νεου μαχητικου ειναι πολυ πρωιμη ακομα οποιαδηποτε σκεψη.Αυτο θα εξαρτηθει και απο τις εξελιξεις στο ζητημα των Τουρκικων F 35, μια υποθεση που δεν εχει κλεισει οριστικα οπως πιστευουν πολλοι.Σε καθε περιπτωση το Rafale, ιδιως στην πολλα υποσχομενη εκδοση F 4, μοιαζει μια ιδανικη επιλογη, συνδυαζοντας και την συνεχεια της Γαλλικης οδου προμηθειας αεροπορικου υλικου, πραγμα απαραιτητο, αν και κοστοβορο, για την επαρκεια μεσων ακομα και σε περιπτωσεις οπου υπαρχουν δυσκολιες σε επιπεδο διακρατικων σχεσεων, για να το πω πιο κομψα.

Mitsos_Mantzos

Έτσι οπός λέτε πρέπει να γίνει η πολεμική αεροπορία του μέλλοντος.
Αλά αυτό το απόλυτο σενάριο δεν νομίζω ποτέ να επιτευχθεί.
Το πρόβλημα είναι ότι η ΠΑ δεν αντέχει έναν τόσο μεγάλο στόλο με 4 διαφορετικούς τύπους κάποιος είναι ο αδύναμος κρίκος, η όλα τα μιραζ θα αποσυρθούν η δεν θα αγοράσουμε το F35, το ραφαλ είναι το μέλλον,
Και το πιο λογικό σενάριο είναι F16v με ραφαλ γιατί τα μιραζ έχουν έτσι κ αλλιώς απαξιωθει και το F35 είναι πανάκριβο στην χρήση.
Εγώ πιστεύω ότι θα μείνουμε κάποια στιγμή μόνο με τα 80 F16V και έπειτα θα αγοράσουμε μεταχειρισμένα ραφαλ.

CKfurious

Σιγά μην μείνει Euro για την Αεροπορία
2 Be -des  - 3 billion και τελειώσαμε
Τα ξαναλέμε κατά το 2030!!

Mageiras

Θα με πει κανείς γαλλομανη… Τα πράγματα ωστόσο είναι απλά.
Σουπερ ντουπερ το F-35 ωραία παμε να το παρουμε!
Ξεκινάμε:
Θα το πληρωσουμε όσο και οι Αμερικανοί? Κι αν ναι θα έχει το ίδιο στελθ με αυτούς ή πρόκειται για εξαγωγιμη έκδοση? 1ο φάουλ
Θα είναι πληρως λειτουργικό ανεξάρτητα από την συγκατάθεση των ΗΠΑ για να το χρησιμοποιήσουμε? 2ο φάουλ
Θα έχουμε όλα τα όπλα αποδεσμευσιμα για αγορά και κυρίως:θα έχουμε τα μελλοντικά? 3 φάουλ
Είναι ώριμο τεχνολογικά το μαχητικό ή θα πρεπει με το που το παρουμε να προβουμε σε αναβαθμίσεις? 4 φαουλ

Stratilatis

΄Με δεδομένο ότι σε 10 με 15 χρόνια από σήμερα θα πετάν 6thG Air Dominance Fighters νομίζω ότι η αγορά των F35 είναι άσκοπη και άκαιρη.
Θεωρώ ότι αυτά τα χρήματα θα έπρεπε να δωθούν για την είσοδο σε κάποιο consortium Μαχητικού 6ης Γενεάς με option αγοράς τουλάχιστο 100 σε πρώτη δόση.
Τώρα τα block 30 μπορεί να γίνει ένας μινι εγχώριος εκσυγχρονισμός έστω και με την βοήθεια της LM για την τοποθέτηση σύμμορφων δεξαμενών και των απαρτιών του ρανταρ των block 52 και ενός IRST. (Pirate πχ)
Ομοίως τα Μ2000 θα έπρεπε να γίνει ένας μίνι εγχώριος εκσυγχρονισμός με τις σύμμορφες δεξαμενές του Rafale ( είχαν αρχικά σχεδιαστεί για το Μ2000), IRST, EOTS και ίσως την αλλαγή των οθονών του πιλοτηρίου ή ΗΜD και Link 16.
Για όλα τα αεροσκάφη δεν θα στοιχίσει περισότερο από 2 εκατομμύρια ανά αεροσκάφος και θα μας βοηθήσει να κρατήσουμε τους Ουρανούς δικούς μας μέχρι να έρθει το 6ης Γενεάς Αεροσκάφος.

Last edited 4 years ago by lorenzo4532
Fingolfin

Αναβάθμιση 122 F-16V, αναβάθμιση Mirage σε ένα κοινό πρότυπο, αναβάθμιση Erieye, αναβάθμιση Patriot και φυσικά αγορά επιπλέον όπλων και ατρακτιδίων για τα F-16V.
Για το ΝΜΑ το F-35 έχει το πλεονέκτημα αλλά αν δεν έρθει με τα κατάλληλα όπλα τότε το Rafale F4 (με Meteor και όχι μόνο) θα κερδίσει το στοίχημα. Ειδικά αν η Safran προχωρήσει τα σχέδια της στην Ελλάδα -και άλλες γαλλικές εταιρείες ακολουθήσουν- τότε το Rfale F4 θα κερδίσει στα σημεία.
https://www.kathimerini.gr/1075551/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/synthrhsh-kinhthrwn-aeroskafwn-sthn-ellada

Bridger

Αν το Rafale άνοιγε πόρτα για συμμετοχή μας στο FCAS θα ήταν διπλά επωφελής επιλογή. Ωστόσο, δεν βλέπω να αποφεύγεται το F35 ως NMA, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, τόσο για πολιτικούς λόγους όσο και του μονοπωλίου του stealth. Εκτός και αν οι Γάλλοι έκαναν κάποια εντυπωσιακή κίνηση, όπως π.χ. παραχώρηση με leasing μιας μοίρας μεταχειρισμένων Rafale, για αντικατάσταση των Μ2000-EBGΜ.
Σε κάθε περίπτωση, το παράτημα των τελευταίων προκαλεί πραγματικά θλίψη, ειδικά αν συνυπολογιστεί ότι πρόκειται για αεροσκάφη σε άριστη δομική κατάσταση. Είναι κρίμα που οι Γάλλοι δεν προτείνουν κάποια έκδοση των RDY-2/3 με κεραία AESA. Αν όμως δεν προσφερθεί κάποια λύση χαμηλού κόστους ούτε με τα RDY-3, δεν βλέπω τρόπο να διασωθούν από την πρόωρη (και άδοξη) απόσυρση. Βέβαια δεν κρύβω ότι κατά καιρούς φαντασιώνομαι πως θα ήταν αν υπήρχε στην αγορά ένα πακέτο εκσυγχρονισμού, με τα Μ2000 να φορούν π.χ. το Selex Raven ES-05 των Gripen-E, αλλά είπαμε, όνειρα!..
Όπως έχουν τα πράγματα, η πιο βατή (και οικονομικά ανεκτή) λύση για εμάς θα ήταν μια πρόταση στα HAE για αγορά 20-24 Μ2000-9 και η τοποθέτηση link-16 σε όλα. Έτσι θα καλυφθεί τουλάχιστον η έλλειψη AESA μέσω της συνεργασίας με τα Vipers και τα ΑΣΕΠΕ. Και προφανώς, επαναπιστοποίηση/αναβάθμιση των AM39 και των Μica σε -ng.

Marines575

Πιστεύω τα στελέχη της Π.Α. μπορούν και πρέπει να εκπονήσουν τις οικονομοτεχνικές μελέτες που χρειάζονται ώστε η Π.Α. να είναι φόβητρο και στο μέλλον και να μπορεί να κράτα τα κόστη χρήσης σε ανεκτά για την οικονομία της χώρας επίπεδα.
Εγω παντως παραθετω καποιες σκεψεις επι του θεματος “μετα τα f-16v τι;”:
Αμεσα λοιπον θελουμε:

  • Ατρακτιδια sniper-Νεα Οπλα για τα viper και FOS(αντι-ρανταρ,αντι-πλοικα,stand off)
  • εκτέλεση της σύμβασης FOS των διλιτρων. Λίγους scalp και exocet ακόμα και επαναπιστοποιησης των παλιών

Δεδομένου όμως ότι σύντομα η ΠΑ θα στέλνει στο εργοστάσιο ένα σεβαστό αριθμό από 16αρια για αναβάθμιση σε Viper, πρέπει να βρεθεί μια λύση και για αυτό είτε από την Αμερική είτε από τη Γαλλια.
Εγώ θα ήθελα να μπορούσαμε να περνάμε 30 Rafale στη θέση των fantom, και σε συνδυασμό με τη διαφαινόμενη αγορά των belhara, οι γαλλοι να μας παραχωρούσαν έναν ικανό αριθμό mirage από τα αποθέματα τους.Τα δε egm/bgm με τους exocet να πηγαίνανε στην Κύπρο μόνιμα με έξοδα της Μεγαλονησου.
Εναλλακτικά το F-35B+JSM είναι μεγάλο δέλεαρ για το Αιγαίο .Θα αντικαθιστουσαμε τα F-4 με 2 ντουζινες F-35B και να ζητάγαμε απο τους Αμερικανούς μεταχειρισμενα f-16 άμεσα ή έστω την ανταλλαγή των F-16 block 30 με πιο σύγχρονα block (μτχf16 θα ήταν ένα καλό αντάλλαγμα για τη Σούδα)
Επίσης αίτημα για παραχώρηση μιας μοίρας PATRIOT, εκσυγχρονισμό των υπαρχοντων και απόσυρση των i-HAWK.
Τέλος απαιτείται μια διακλαδική δικτυοκεντρική διασύνδεση όλων των οπλικών συστημάτων που μπορούν να ενσωματώσουν link-16 καθώς αξιοποίηση των ucav και αγορά νέων(γιατί όχι και εγχώριων)

christos_choris_a

Η προμήθεια ενός αριθμού F-35 έστω και ο ελάχιστος αριθμός των 12 αεροσκαφών αποτελεί μια αναγκαιότητα για την Π.Α.. Οι S-400 περιορίζουν τις δυνατότητες του συνόλου των αεροσκαφών της Π.Α. ανεξάρτητα του τι ραντάρ θα φοράνε ή τι κινητήρα θα έχουν. Αποτελούν ένα φράγμα που αποκλείει ολόκληρη περιοχή. Η αποδέσμευση ενός αριθμού AGM-88E μαζί με τα F-35 θα μας έδινε το “φιλί της ζωής”. Το να λέμε οτι δεν χρειαζόμαστε άμεσα τα F-35 είναι σαν να στρουθοκαμηλίζουμε.

My_name_is_Nobody

Rafale f4 για μεθαύριο
m2000-5F για αύριο
FOS για σήμερα

Ares

Αναβάθμιση όλων των f-16 σε επίπεδο v πλην των b30. Ατεακτιδια και νέα όπλα για όλα. Πρόταση συνολική στην Γαλλία για 60 rafale σε f3r και f4 έκδοση πακέτο με τις belharra και τις xl versions, ομογενοποίηση των mirage σε ίδιο επίπεδο και να μπορούν να ρίξουν όλα scalp αλλά και am39 Exocet, επαναπιστοποιηση όλων των γαλλικών όπλων και αίτημα να μπούμε τόσο στο ευρωπαϊκό άρμα μάχης όσο και στο fcas. Δεν ξέρω αν στο παραπάνω πακέτο θα μπορούσε να μπει ακόμη και η πιστοποίηση και αγορά τορπιλών f 21 με πιθανή παραγγελία γαλλικών υποβρυχίων. Έτσι γίνονται οι σοβαρές συζητήσεις, και θα παρακαλέσω να μην μου πείτε κάποιοι πως δεν έχουμε λεφτά διότι με το παραπάνω πρόγραμμα και πιο πολλες οικονομίες κλίμακας θα πετύχουμε και θα κάνουν τεράστια προσπάθεια να μας δώσουν χρηματοδότηση. Και ναι αναφέρομαι σε τουλάχιστον 10 belharra 5 υποβρύχια, 60 rafale και όπλα και fos για όλα τα παραπάνω. Επίσης για να προλάβω τα περί αμυντικής διπλωματίας ναι ισχύει και αυτό σε ένα βαθμό είτε μας ενοχλεί είτε όχι. Αλλά τον κυριότερο είναι τι συμφέρον μας. Καθαρά αυτό. Και μιας και είναι της παρούσης, ας ψάξουν όσοι δεν το γνωρίζουν ήδη για την πρόσβαση στον δορυφόρο Helios. Έχει πολύ ενδιαφέρον ο συνδιασμός των παραπάνω πλατφορμών και υποστρατηγικων όπλων με αυτό.
Όλα γίνονται δίχως γκρίνια, με δουλειά και ομόνοια και φυσικά όταν όλοι προσπαθήσουμε για αυτό.
Με εκτίμηση.

bill971

Καλησπέρα!
Σενάριο:
Τα F-35 πετάνε χωρίς να έχουν εντοπιστεί προς το στόχο τους. Ο οποίος είναι οι συστοιχίες S-400.
Αφού φτάσουν εντός βεληνεκούς των πυραύλων που φέρουν, ανοίγουν οι θυρίδες για να τους εξαπολύσουν.
Τότε εντοπίζονται από τα εχθρικά ραντάρ. Λόγω των θυρίδων.
Ερώτηση 1:
Τα βλήματα αναχαιτίζονται από τα S-400;
Ερώτηση 2:
Αφού εντοπίστηκαν τα αεροσκάφη, μπορούν να καταριφθούν;
Ευχαριστώ!

SAAB

Καταρχάς, θα πρέπει να ξεπεράσουμε το σύνδρομο του τζαμπατζή εάν θέλουμε να κάνουμε δουλειά. Με π… δεν βάφονται αυγά.
Χρειαζόμαστε πυρομαχικά και συντήρηση εξασφαλισμένα εφ’ όρου ζωής. Και να πουλήσεις αεροσκάφη, μαζί με το πακέτο συντήρησης θα “πιάσουν” περισσότερα χρήματα.
Χρειαζόμαστε αεροσκάφη ηλεκτρονικού πολέμου. Μου ήρθε στο μυαλό η μία μοίρα Rafale ηλεκτρονικού πολέμου που είχε ως πρόταση ο Wolf. Ίσως πρέπει να σκεφτούμε αντικατάσταση των F-16 που δεν θα γίνουν Viper με Rafale.
Όσον αφορά τα Μιράζ τέσσερις λύσεις βλέπω: 1. Πιστοποίηση πυραύλων Cruise στα F-16 ή/και Rafale και τα ξεχνάμε. 2. Αναβάθμιση από Γάλλους ή Ισραηλινούς (;). 3. Αντικατάσταση με Gripen. 4. Να περιμένουμε και άλλες χώρες να κατασκευάσουν stealth strike fighter και να παίξουμε με τον ανταγωνισμό τις τιμές. Εάν τότε το F-35 είναι πιο φθηνό να το πάρουμε.

npo

Να προσθέσω κάποια πραγματάκια πριν αρχίσουμε να μιλάμε για ΝΜΑ.
Αναβάθμιση του ΣΑΕ. Υπάρχουν μερικά πολύ καλά εποχούμενα ρανταράκια στην πιάτσα, πρέπει οπωσδήποτε να προμηθευτούμε έναν αριθμό.
ΑΑ άμυνα. Ίσως η αναβάθμιση των Πάτριοτ είναι επιβεβλημένη ωστε να καλύπτουν 360 μοίρες. Ιδανικά χρειάζεται ενίσχυση και η αεράμυνα μέσου βεληνεκούς, αλλά και μικρού βεληνεκούς για τους τουρκικούς δρόνους..
Εκπαιδευτικά αεροσκάφη. Οι πιλότοι μας αξίζουν την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση, και αυτή την στιγμή είμαστε σε μαύρα χάλια.
Ατρακίδια και διάφορα όπλα. Αυτονόητο.
Συστήματα συλλογής σημάτων/πληροφοριών και ηλεκτρονικού πολέμου. Αυτό είναι κάτι που θα άξιζε να το αναπτύσσαμε εγχωρίως. Αρχίζεις ταπεινά, αλλά αν έχεις μακροπρόθεσμο πρόγραμμα με εξασφαλισμένο και πλήρως κοινοποιημένο πλάνο[*] χρηματοδότησης ο ιδιωτικός τομέας μπορεί να κάνει θαύματα σε σύντομο σχετικά χρόνο.
[*] απαραίτητο για να ξέρουν οι εταιρίες που, πόσο και πότε να επενδύσουν. Συνεπώς θα πρέπει και να σχεδιαστεί μαζί τους.

Last edited 4 years ago by carmausher4
npo

Πλάκα πλάκα, πολύ σύντομα τα 34 F4 θα μας πούν “έχετε γειά”.
Θα μας πούν γειά τα 32 F16 Block 30, κι όπως πάει πολύ σύντομα θα μας πουν “έχετε γειά” και τα 42 M2000, ή τουλάχιστον τα 19 Μ2000 EGM/BGM
Μιλάμε για 80 εως 100 δυσαναπλήρωτα αεροσκάφη. Ίσως – λέω ίσως – δλδ ονειρεύομαι – δυό μοιρούλες Ραφάλ να μπορούσαν να αναλάβουν όλες τις αποστολές που εκτελούσαν αυτά τα άφοι. Και σίγουρα μπορούν να φέρουν τα όπλα των M2000, αρκεί να τα επαναπιστοποιήσουμε.

Last edited 4 years ago by carmausher4
Paliouras

Αν θελουν να μας βοηθησουν οι “συμμαχοι” Αμερικανοι, ας μας δωσουν την αδεια και την βοηθεια να “σαρωσουμε” καμμια 50αρια+ Χορνετ που σταδιακα αποσυρονται απο διαφορες χωρες. (βεβαια, αυτα δεν ειναι Λοκχιντ Μαρτιν, οποτε προβλημα).
Το Φ-35 δεν το χριαζομαστε, οσο δεν το εχουν και οι απενεντι.
Αριθμους χρειαζομαστε, και δικινητηρια.
Μεταχειρισμενα Ραφαλ επισης θα βοηθουσαν εξισου

epampapas

Eκσυγχρονισμός Mirage και NMA Rafale.
Εξοπλιστική ευθυγράμμιση με τη Γαλλία. Είναι η μόνη μας σύμμαχος πλέον.Έχει τα δικαιώματα εξόρυξης σε Κύπρο και Ελλάδα. Είναι ενάντια στην Τουρκία ανοικτά.
Οι ΗΠΑ έδωσαν μαζί με τη Γερμανία δώρο στον Ερντογάν την Αγ.Σοφιά για τη βρώμικη δουλειά που τους έκανε στη Λιβύη. Που στέρησε τις ανταγωνιστικές βιομηχανίες της Γαλλίας και Ιταλίας το φθηνό Λιβυκό αέριο (και ίσως το Αιγυπτιακό και από τα ΗΑΕ στο μέλλον).
Για την αγαθοεργία αυτή έδωσαν στον Ερντογάν σαν αντάλλαγμα αυτό που πάντα ήθελε, τώρα στη δύση της καριέρας του. Την Αγ.Σοφιά. Το έκανε τώρα ο Ερντογάν γιατί τώρα έχει τη μέγιστη στήριξη από τις ΗΠΑ (δεν ειναι τυχαίο που οι αμερικάνοι σιωπούν και δεν θα αντιδράσουν παρόλο που και το Πατριαρχείο τους έχει στηρίξει απόλυτα).
Το θέμα της Λιβύης θίγει την ελληνική κυριαρχία, την ΑΟΖ μας. Επίσης μια τουρκική αεροπορική βάση ανοίγει μέτωπο στα νώτα της αεράμυνας μας. Θα θέλουμε νέα ραντάρ, νέες περιοχές που πρέπει να ελέγχουμε κτλ Επιπρόσθετα μια ναυτική βάση δε συνδυασμό με το Anadolu ας μην σκεφτούμε τι κινδύνους μπορεί να κρύβει. Ίσως να βάλουμε και φρουρές στα Κύθηρα…
Υπό αυτές τις συνθήκες είναι λάθος να αγοράσουμε όπλα από τις ΗΠΑ, όχι F-16, F-35 και φρεγάτες σίγουρα. Οι Αιγύπτιοι το μετάνιωσαν και ψωνίζουν από αλλού εσπευσμένα. Όχι τυχαία από Γαλλία και εκείνοι. Εμείς πρέπει να έχουμε όπλα συμβατά και με μεγαλύτερο interoperability με την Κύπρο που επίσης εξοπλίζεται σε μεγάλο βαθμό από τη Γαλλία, και με τους ίδιους τους Γάλλους αν χρειαστεί να επιδείξουμε από κοινού ισχύ στα Ελλαδικά και Κυπριακά οικόπεδα και με τους Αιγυπτίους αν χρειαστεί έμπρακτα να αμφισβητήσουμε την τουρκική κυριαρχία νότια της Κρήτης.
Τα χρήματα από τους υδρογονάνθρακες ίσως μας σώσουν γεωπολιτικά και οικονομικά. Οπότε πρέπει να τα επενδύσουμε πίσω σε αυτόν που τολμάει να επενδύσει σε εμάς.

NikosP

Δεν ξέρω τι και πώς θα αναβαθμίσουμε και τι θα αγοράσουμε αλλά
1) εν αρχή είναι η πληροφορία και ο διαμοιρασμός της . Η γνώση του τί γίνεται στο “σπίτι” σου , στην “αυλή” και “γειτονιά” σου είναι εκ των ων ούκ άνευ. Το να καθοδηγείς τις πλατφόρμες σου και τα όπλα τους απομυζώντας το 110% των δυνατοτήτων τους (έστω κι αν αμφότερα δεν είναι τα πιο σύγχρονα-ακριβά ) είναι καθοριστικό της επικράτησης.
2) Βοηθάει (!!! ) το να ξέρεις και υποστηρίζεις κάποιο δόγμα (για παράδειγμα μόνο άρνηση περιοχής ή και κυριαρχία -και ως πού ) εξοπλιζόμενος-διατασσόμενος-εκπαιδευόμενος κατάλληλα.
3) Τα “λεφτόδενδρα” δεν θα ευδοκιμήσουν σύντομα στην Ελλάδα άρα από την μια θέλουμε λελογισμένες κινήσεις( ξεζούμισμα όσων έχουμε και στοχευμένα καινούρια) και από την άλλη να μένει και ένα διαρκώς αυξανόμενο ποσοστό των δαπανών στην χώρα μας-με ταυτόχρονη εφοδιαστική ασφάλεια
Κι αν τα παραπάνω ακούγονται πολύ γενικόλογα και “μπλα-μπλα” , να καταθέσω μια μόνο πρόταση …. γιατί να μην γίνουν τα παλιά F-16 και διχίλιαρα τα “μουλάρια” των σούπερ-ντούπερ αδελφών τους με link-16 ή όποιο άλλο και μια μετριοπαθή αναβάθμιση μικρότερου κόστους από αυτήν σε -V- ή -MK- ; Ή , γιατί να μην σκεφτούμε (το έχει ήδη γράψει η “ΠΤΗΣΗ” ) την λύση των μαχητικών ως τροφοδότες καυσίμων σε επιχειρήσεις , αντί των τεράστιων στόχων KC ;

simos

Εκτος απο τα φ35 και τους εκσυγχρονισμους ειναι πολυ σημαντικο να αναβαθμιστει η Αεραμυνα και το ΣΑΕ,θα πρεπει να μπορουμε να δωσουμε πειστικες απαντησεις οσον αφορα την αντιμετωπιση των βαλιστικων πυραυλων και των αλλων εναεριων απειλων που προερχονται απο τη γειτονα..

christos_choris_a

Αφού από την αναβάθμιση των F-16 σε επίπεδο V προκύπτουν 84 συλλογές απαρτίων F-16 block 52/block 52 adv. ποιός ο λόγος να μην αναβαθμιστούν και τα block-30 ( που έχουν ήδη αναβαθμιστεί με F-110GE-129 ίδιο με των block-50 ) σε κάτι μεταξύ block-50 και block-52 ;

photographix

Αν δεν αναζωπυρωθει η προοπτικη των τουρκικων F35, δεν το βλεπω το ΝΜΑ οσο ειμαστε εν ζωη πολλοι απο εμας εδω.
Επισης όσο δεν υφιστανται τουρκικα F35, με σουλουπωμα, ολοκληρωση, υποστηριξη και εκσυγχρονισμο ολων των υπαρχοντων μεσων συν σοβαρη επενδυση σε φερομενα συστηματα και οπλα παιρνουμε το προβαδισμα ισχυος που χρειαζομαστε ανετα. Χωρις ΝΜΑ.
Δεν βγαινουν τα οικονομικα ετσι και αλλιως, ακομα και βαθια μακροπροθεσμα, ουτε θα υπαρξει ποτε ηγεσια που θα εχει τετοιες προτεραιοτητες.
Στη απιθανη περιπτωση ΝΜΑ, θεωρω οτι θα εχουν βγει σιγουρα εκτος υπηρεσιας ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟ τα egm και τα 30αρια …

JetFuel

Πολύ πιθανόν να μην χρειαστει να αγοράσουμε νέου τυπου μαχητικά αεροσκάφη για την επόμενη δεκαετία. Κονδύλια δεν υπάρχουν για τόσο ακριβή αγορά μαχητικών.
Το πρόβλημα μας δεν ειναι απαραιτήτως να αντιπαραθέσουμε κάτι εναντίον των τουρκικών Φ-35 διότι δεν θα υπάρξουν τουρκικά Φ-35 για τα επόμενα χρόνια (εαν οχι και ποτέ).
Το πρόβλημα μας ειναι αντιπαρατάξουμε επαρκή αριθμό απο ΚΑΛΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΕΝΑ F-16V και Mirage εναντίον των Φ-16 της τουρκίας. Οπότε το καλύτερο σχέδιο για τα διαφαινόμενα κονδύλια το είπε ο Φιγκολφιν
«Αναβάθμιση 122 F-16V, αναβάθμιση Mirage σε ένα κοινό πρότυπο, αναβάθμιση Erieye, αναβάθμιση Patriot και φυσικά αγορά επιπλέον όπλων και ατρακτιδίων για τα F-16V».
Εγω προσθέτω οτι αυτες τις αναβαθμίσεις να τις συμπληρώσουμε με αγορά επιπλέον 24-36 F-16V συν ισχυρότερα όπλα. Με επιπλέον €1,5 Δισ για 24-36 F-16V θα μπορούμε να αντιπαρατάξουμε πολυαριθμότερο μεγαλύτερων δυνατοτήτων και ισχυρότερα εξοπλισμένο αεροπορικό στόλο απο οτι η τουρκια.
Στο μεταξύ μπορουμε να συζητάμε για το Φ-35, για το Ραφάλ Φ4 ή και για το μελοντικο Ευρωμαχητικό 6ης Γενεάς, αλλά όλα αυτα για μετα απο μια δεκαετία, διότι στο μεσοδιάστημα με αυτην την προτεινόμενη συνθεση θα τους ελέγχουμε πλήρως.
Ναι, στο μέλλον θα αγοράσουμε πολύ πιο εξελιγμένου τυπου Μαχητικό Αεροσκάφος, αλλά δεν ειναι απαραίτητο να το επισπεύσουμε όσο η Τουρκία αδυνατεί να αγοράσει Φ-35 ή άλλο νέο μαχητικό. Στο μεταξύ κερδίζουμε χρόνο βελτιώνοντας τα οικονομικά μας και καλύπτωντας άλλες αδυναμίες μας ταυτοχρόνως ελέγχωντάς τους πλήρως.

Raptor001

Με την αναβάθμιση των F-16 και έπαθαν παροξυσμό… Για φανταστείτε να παίρναμε F-35 τι κατάθλιψη θα τους έπιανε.. Είναι ιστορικής σημασίας η ποιοτική αναβάθμιση που θα μας δώσουν τα F-35. Η αγορά Rafale κρίνεται σκόπιμη σε περίπτωση επιλογής SU-35, πράγμα που για να γίνει θα σημαίνει ότι η Τουρκία έφυγε από το ΝΑΤΟ. Αντικειμενικά τα Rafale δεν έχουν να προσφέρουν κάτι ουσιαστικό, Είναι εξίσου ακριβά με τα F-35, Εξίσου ακριβά στην χρήση (δικινητήρια), Μελλοντική αναβάθμιση με εγγυημένα τρομακτικό κόστος, και τέλος θα αποτελεί τροφή για τους S-400.
Μην ξεχνάτε τα κολητάρια τους το Κατάρ… που μπορούν να μάθουν ότι θέλουν για το Rafale… και να είστε σίγουροι θα το μάθουν όταν και αν χρειαστεί…

Thomas

Αν δοθούν χρήματα για όλα τα προγράμματα που αναφέρει το άρθρο (και σωστά τα αναφέρει γιατί είναι απαραίτητα) δεν θα μείνει φράγκο όχι για F-35 αλλά ούτε για Belh@rra!
Η χώρα δεν έχει τα χρήματα που απαιτούνται για τέτοιου είδους επενδύσεις. Aρα ή θα κόψει από κάπου αλλού (εύκολο να το λες δύσκολο να το κάνεις) ή θα χρειαστεί να αυξήσει τα έσοδα της (ανάπτυξη, αύξηση φορολογικής βάσης, μεταρρυθμίσεις, επενδύσεις κλπ). Τα δανεικά έχουν τελειώσει για τα επόμενα 10 τουλάχιστον χρόνια. Το ξέρω ότι ακούγομαι σαν τον CK με τα καράβια αλλά όσο πιο γρήγορα το συνειδητοποιήσουμε τόσο πιο γρήγορα θα μπορέσουμε να ανακάμψουμε.

Evanos

Το ερώτημα ειναι όχι μετά αλλα ΠΡΙΝ τον εκσυγχρονισμό των f 16 σε V τι κάνουμε..
Οι εξελίξεις με την Τουρκία είναι τόσο ραγδαίες που ειναι απίθανο για μια 5 ετία που χρειαζόμαστε για να έχουμε κάποιους ικανούς αριθμούς Vipers να την έχουμε βγαλει καθαρή.
Ακόμη και μια παραγγελία της ακριβής και πολύπλοκης τεχνικά μοίρας των f 35 χρονικά δεν αλλάζει πολλά στο κενό διάστημα μέχρι το 2025.
αλλα και
Α- δεν είμαστε σιγουρα αν οι Αμερικανοί θα αποδέσμευαν ένα ισχυρό πακέτο όπλων για το f 35 αλλά και αν θα μας έδιναν ψηφιακή αυτονομία και εθνικό έλεγχο των κρίσιμων προγραμμάτων του.
Β- πιθανή απόκτηση του f 35 απο την Ελλάδα θα έσπρωχνε δραστικά εντος των ΗΠΑ το ρεύμα που υπιστειρζει την άμεση επανεισδοχή της Τουρκίας στο προγραμμα με πρόφαση την στρατηγική ισορροπία
Συνεπώς ως μόνη πιθανή λυση και στο πλαίσια της όλο και πιο μεγάλης ταυτισης οπτικής και συμφερόντων στην περιοχή μεταξύ της χώρας μας και της Γαλλίας
το μόνο που μένει ειναι η Γαλλική λύση.
Με την υπογραφή των belhara αλλά και την εμφάνιση στο προσκήνιο των belhara ( XL) HN -ίσως του ικανότερου πλοίου στον κόσμο στο εκτόπισμα του- που φωτογραφίζει σύντομη επέκταση της παραγγελίας..
..δεν θα ήτανε αφύσικο να ακούσουμε για ενα συνολικότερο εξοπλιστικό πακέτο
που να περιλαμβάνει και μοίρα Rafale F4 κα στο βάθος συμμετοχή της Ελλάδας στο FCAS..
Όμως το σημαντικότερο αντιστάθμισμα για την Ελλάδα μιας τέτοιας διεύρυνσης της παραγγελίας θε πρέπει να ειναι η ΑΜΕΣΗ ΜΙΣΘΩΣΗ σε χαμηλό τίμημα μεταχειρισμενων Γαλλικών Rafale που θα προσγειωνόταν στην Τανάγρα μεσα σε λίγους μήνες αλλάζοντας δραστικά τις ισορροπίες στο Αιγαίο.
Παράλληλα και με την στρατηγική εγγύηση της Γαλλίας η Κύπρος θα μπορούσε να αποκτησει Π.Α. μέσω αγοράς μέρους των Ελληνικών Μιrage 2000 αλλά και Γαλλικών οταν αυτα αρχίσουν να αποσύρονται.
Έτσι δημιουργείται ΑΜΕΣΑ και δραστικά ενα ικανό αεροπορικό αμυντικό πλέγμα σε Ελλάδα και Κύπρο που θα κάνει τους Τούρκους να το σκεφτούν τριπλά πριν επιχειρήσουν το οτιδήποτε.

George

Υπάρχει το wishful thinking και υπάρχει και η πραγματικότητα
Πιο ρεαλιστικά εγώ θα έβλεπα την αναβάθμιση των 30/50 με απάρτια από όσα γίνονται Viper τουλάχιστον ως πρώτο σκαλοπάτι αναβάθμισης για τα 50άρια
Την αγορά νέων όπλων για τα Viper
Την αγορά (ανταλλαγή με Spartan?) μιας ντουζίνας MB-339CD (και άλλων για ανταλλακτικά) για αντικατάσταση των T-2 σε συνδυασμό με θανατική ποινή για όποιον αποπροσανατολίζει με συζήτηση για διεθνές κέντρο εκπαίδευσης και άλλα τέτοια φολκλορικάΤην μετατροπή 34 Τ-6 σε ΑΤ-6 για αντιμετώπιση ασύμμετρων απειλών/βορειοδυτικά σύνορα σε περίπτωση σύρραξης με Τουρκία αλλά και χρησιμοποίηση τους όπου έχει εξασφαλιστεί εναέρια υπεροχή
Την επαναφορά των υπολοίπων για την εκπαίδευση
Τον παροπλισμό των F-4 και την πώληση των Spartan
Εναν μίνι εκσυγχρονισμό με νέο ραντάρ των 17(?) M-2000 και την ευθυγράμμιση των dash five με το νέο πρότυπο των ΗΑΕ
Την ένταξη των Hawk στην ΠΑ σε συνδυασμό με τους Patriot και την αναβάθμιση του ΣΕΑ και των Erieye
Την πώληση των S-300 στην Κύπρο (χωρίς τυμπανοκρουσίες όπως δηλαδή έγινε με τα Buk) με αφορμή μελλοντική αγορά 24 F-35 και την αγορά ενός ακόμη Patriot αλλά και τον εκσυγχρονισμό τους
Την ανταλλαγή των Crotale με τα Skyguard της Κύπρου για ομοιοτυπία
(σε αυτή τη περίπτωση η Κύπρος θα έχει Γαλλική λύση για πολύ μικρό και μικρό α/α βεληνεκές και Ρώσικη για μεσαίο/μεγάλο
Την σύσταση ενιαίου φορέα πολιτικής προστασίας και την παραχώρηση εκεί των πυροσβεστικών α/ε/ & 109 με αντίστοιχη παραχώρηση στην ΠΑ όλων των Puma

sotbak

Λογικό και ισορροπημένο άρθρο που ιεραρχεί σωστά τις προτεραιότητες λαμβάνοντας υπόψη τις οικονομικές μας δυνατότητες. Ούτως ή άλλως η λατρευτή στην Ελλάδα LM μας προϋπολογίζει για τη δεκαετία του 2030 για αγορά των Φ-35Α, ενώ με αναβάθμιση όλων των Φ-16 50 σε V + όπλα μακρού πλήγματος + ΣΑΕ + ΑΣΕΠΕ + κάποια αναβάθμιση όλων των Μ2000 (ΑΕΣΑ-link16-ατρακτίδια κλπ.) θεωρώ ότι μπορούμε να ανταποκριθούμε στην άμυνα του Αιγαίου. Βέβαια θέλουμε και Α/Φ εναέριου ανεφοδιασμού (μεγάλη παράλειψη).

DemetrisK

Καλημέρα,
Σιγά -σιγά, δεν θα έπρεπε να μετακινούμαστε και προς οπλισμένα UAV; Εάν έχουν σήμερα τις γνωστές ικανότητες, που θα έχουν φτάσει μετά από 15 χρόνια; Θα μπορούσαν να αναλάβουν μεγάλο μέρος αποστολών ground & surface attack, ξαλαφρώνοντας τα μαχητικά.
Κάτι παρόμοιο θα ισχύει, υποθέτω,  και για τα ιπτάμενα πυρομαχικά & βαλλιστικούς πυραύλους (εδώ θα πρέπει να γίνει κάποια σύμπραξη με καμιά ασιατική χώρα που φτιάχνει πυραύλους, για να βαφτίζονται «Ελληνικοί» και να ξεπερνούμε τον περιορισμό των 300 χλμ).
Για την καταστροφή των S400, τι επιλογές υπάρχουν;
Ευχαριστώ

Thanos74

Παιδια ας σοβαρευτουμε δεν ειναι δυνατον να συγκρινουμε ενα μαχητικο που εχει περασει την μεση ηλικια του (Rafale)με to F35 που ειναι οτι ποιο νεο και προηγμενο υπαρχει αυτη την στιγμη.
Μια μοιρα F35 με 20-25 κομματια κανει τεραστια διαφορα σε συνδιασμο με τα F16V.
Απλα αλλαζει το παιχνιδι γιατι μπορει να χτυπησει οτιδηποτε οπουδηποτε χωρις οεριθωρια αντιδρασης,ΑΝ τα ειχεις τωρα δεν θα σχολουσουν καν με τα τουρκολυβικα συμφωνα και αλλες σαχλαμαρες αφου ολοι θα ξεραμε και εμεις και αυτοι οτι αν και εφοσον χρειαζοταν η απαντηση θα ηταν σιγουροι ηττα.
Ουτε στολος ουτε αεροπορια ουτε τιποα δεν θα εμενε.
Οσο για την αποδεσμεση των οπλων του ας μην σαχλαμαριζουμε αν αγορασεις το αεροσκαφος ολα θα στα δωσουν

fotis

Η απάντηση στο ερώτημα αυτό είναι απλή.
Όταν φεύγεις από ένα μαχητικό 4ης γενιάς, τότε κάνεις την υπέρβαση και πας σε ένα μαχητικό 5ης γενιάς. Δεν ξαναγυρίζεις στην 4η γενιά μαχητικών και ούτε πας στην 4,5.
Το μέλλον της πολεμικής αεροπορίας είναι το F-35.

Em.Ti

Επείγει η λύση των μεταγωγικών. Πρέπει άμεσα να δωθεί λύση στο πρόβλημα των C-27J και πρέπει να ξεκινήσει σοβαρά η μελέτη για την σταδιακή αντικατάσταση των C-130.
Τα EriEye θα πρέπει να εκσυγχρονιστούν ώστε να έχει νόημα να μιλάμε για ολοκλήρωση με το (οποιοδήποτε) NMA και τα F-16V, χώρια την ανάγκη για βελτίωση της ικανότητας ηλ.αναγνώρισης και ανθεκτικότητας έναντι στις παρεμβολές.
Έπειτα, τα HAWK θα πρέπει να αντικατασταθούν με κάποιο νεώτερο σύστημα ενώ καλό θα ήταν να δούμε και το θέμα του εκσυγχρονισμού των PATRIOT. ΟΚ, τα HAWK ανήκουν στον ΕΣ, αλλά καταλαβαίνετε. Επιπλέον, τα SkyGuard χρειάζονται επίσης εκσυγχρονισμό.
Το πρόγραμμα των UAV θα πρέπει να εκκινηθεί σοβαρά. Ευτυχώς, υπάρχει κινητικότητα μέσω PESCO, αλλά είναι άγνωστο το πότε θα μπορεί το πρόγραμμα να αποδώσει καρπούς.
Τέλος, όσον αφορά το ΝΜΑ ρεαλιστικά, είναι δύο οι δρόμοι:

  1. Πάμε στο F-35
  2. Πάμε στο Rafale

Η πρώτη λύση φαντάζει η καλύτερη για άμεση αξιοποίηση της επένδυσης στο F-16V. Επιπλέον, παρά τα προβλήματά του, το F-35 παραμένει (απ’ότι φαίνεται) μια εξαιρετική πλατφόρμα αισθητήρων, ενώ η τιμή του πέφτει και οι τιμές διαθεσιμότητας ανεβαίνουν. Πέραν αυτών, συνυπολογίζουμε και τις ευκολίες πληρωμής που έχουμε από τις ΗΠΑ και τις εξαιρετικές σχέσεις μεταξύ μας (το οποίο μάλλον σημαίνει ότι θα μπορούμε να αγοράσουμε ό,τι θέλουμε από όπλα). Τέλος (και εδώ θα μπορούσε να σταματήσει και η συζήτηση) το F-35 είναι απ’ότι φαίνεται αυτό που προτιμά και η Π.Α. για ΝΜΑ.
Ο δεύτερος δρόμος θα μπορούσε δυνητικά να αποτελεί το δέλεαρ για λύση-πακέτο με εκσυγχρονισμό των M2000 στο πρότυπο “-5Mk3” ενδεχομένως με ταυτόχρονη παραχώρηση μεταχειρισμένων “-5F”. Να πούμε εδώ πάντως ότι ιστορικά οι Γάλλοι δεν παραχωρούν τόσο εύκολα μεταχειρισμένο υλικό. Επίσης (και εδώ είναι το σημαντικότερο) θα μπορούσε να αποτελεί και τo εισιτήριό μας στο πρόγραμμα FCAS. Παρ’όλα αυτά, η λύση αυτή είναι ίσως ακριβότερη της (1) και μιλάμε για την αγορά των Rafale μόνο μαζί με τον ανάλογο οπλισμό/εξοπλισμό.
Επειδή όμως δεν έχουμε απεριόριστους πόρους και ήδη αναφέρθηκαν άλλα προγράμματα καθοριστικής σημασίας ενώ και οι άλλοι 2 κλάδοι “καίγονται” αντίστοιχα, υπάρχει και τρίτος δρόμος: η μετάθεση απόκτησης ΝΜΑ για το ’35 και μετά και εκτός αυτού να αποκτηθούν δύο Μοίρες από F-16V (40 α/φη τουλάχιστον) νέας κατασκευής. Με αυτόν τον τρόπο η Π.Α. ενισχύεται με φρέσκα α/φη, πετυχαίνει αξιομνημόνευτη ομοιοτυπία και δίνει τη δυνατότητα για την αντικατάσταση των F-4E AUP.

manan

Ερώτηση για όποιον γνωρίζει
Έχω διαβάσει πώς όλα τα τουρκικά F16 αν δε κάνω λάθος έχουν αναβαθμιστεί με Link16 και σκοπευτικό κράνους
αυτό θεωρητικά τα φέρνει σε ανώτερη θέση σε σχέση με τα περισσότερα δικά μας που δεν έχουν αυτές τις δυνατότητες.
Πόσο επίφοβο είναι σε μία πραγματική σύρραξη το σενάριο να μας αιφνιδιάσουν ρίχνοντας άμπρααμ από μακριά ειδικά στην ανοιχτή θάλασσα γύρω από το Καστελόριζο ή της ανατολικής Μεσογείου,”στέλνοντας περίπατο” την ανώτερη εκπαίδευση των Ελλήνων πιλότων που τόσο βασιζόμαστε σε αυτή?

Zouloupapas

Ένα από τα πληρέστερα άρθρα που έχω διαβάσει εδώ και καιρό!!!Μπράβο!!!

DP80

Αυτό που πρέπει να γίνει μετά τον εκσυγχρονισμό των F-16 σε V, και πριν την προμήθεια των F-35B (το Β όχι τυχαία, συμφωνώ με το άρθρο και για περισσότερους λόγους από αυτούς που αναφέρετε) είναι η προμήθεια εκπαιδευτικών αεροσκαφών με δυνατότητες ελαφρών μαχητικών. Αυτό γιατί επιλύει πολλά προβλήματα που θα αντιμετωπίσει η ΠΑ σε περίπτωση που επιλεγεί κατευθείαν το F-35. Αρχικά η ΠΑ χρειάζεται οπωσδήποτε ένα εκπαιδευτικό, επίσης χρειάζεται να έχει αρκετά μαχητικά εκτός των F-35 να το πλαισιώνουν (τα F-4 αποσύρονται όπως επίσης και τα Mirage 2000 E/B και πιθανώς τα F-16 block30 με αποτέλεσμα να έχουμε τουλάχιστον 60-70 μαχητικά μείον) , και επίσης χρειάζεται οικονομικότερα μαχητικά των F-16 έτσι ώστε εάν γίνεται να βγάζουν οικονομικότερα τις καθημερινές αναχαιτίσεις. Κατά την άποψή μου το ιδανικότερο θα ήταν να κάνουμε μια συμπαραγωγή του Τ-7 για 60 κομμάτια (τα 20 στην εκπαιδευτική έκδοση και τα 40 σε έκδοση ελαφρού μαχητικού που σίγουρα θα ακολουθήσει από την Boeing όπως το Τ-38 με το F-5). Έτσι θα έχουμε έναν ομοιογενή πυρήνα μαχητικών με link 16, ικανοποιητικές επιδόσεις στην αναχαίτιση, οικονομικό και στην αγορά αλλά πρωτίστως στην χρήση, και ταυτόχρονα υπερηχητικό ( ο κινητήρας τους είναι ίδιος με το Gripen).

evaggelos

χρειαζεται η αναβαθμιση των 50αριων σε βιπερ,η αποκτηση 80 rafale f4. σε αντικατασταση μπλοκ 30 κ μιραζ,επανα[ιστοποιηση πατριοτ κ αποκτηση πυραυλων,επαναπιστοποιηση ολου του οπλοστασιου κ προσπαθεια προσκτησης νεων ωστε να αυξηθη το πυραυλικο μας οπλοστασιο,αναβαθμιση σε γκλομπαλ τα ιπταμενα,αποκτηση νεων μεταγωγικων στη θεση των c130,μερος των οποιων μπορει να λαβει κιτ για τανκερ,αποκτηση iron dome και αποσυρση tor m1,αποσυρση σ300 και αποκτηση ειτε samp h μτχ πατριοτ.Αναβαθμιση ρανταρ η αποκτηση νεων,αποσυρση τ2 και προσκτηση αεροσκαφους που να μπορει να βαλει (σκορπιον πχ).
ΥΓ. οπως βλεπουμε γενικα ουτε η περιφανη μας αεροπορια παει καλα απλα αναπνεει,το θεμα ειναι σε ολα το ιδιο…εχουμε διαθεση-ορεξη πρωτα απο ολα? μετα ερχεται το χρημα…
υγ.2 το ραφαλ να συνδυαστει με εισοδο ετερειων στο fcas, οσο για το φ35 η αποκτηση μιας μοιρας μετα το 35 ειναι εφικτη.

GK_

Ολα αυτα που πολυ σωστα αναφερετε στο κειμενο εχουν αναγκη απο ενα «καρο» χρηματα για να γινουν πραγματικοτητα. Ειμαστε δηλαδη κοντα σε εκεινο που ειναι γνωστο σαν «ενα γραμμα προς τον Αη Βασιλη».
Μεχρι σημερα ειδαμε να υπογραφεται μια συμβαση για τον εκσυγχρονισμο 84 ή 85 συνολικα F-16C/D “PX III” & “PX IV” σε F-16V! Ειμαστε ομως και θεατες μιας τεχνολογικης και βιομηχανικης εξαρσης σε δυνατοτητες της γειτονος χωρας. Αναμεσα στα μελλοντικα «προϊοντα» υπαρχει και ενα ρανταρ τεχνολογιας AESA που κυοφορειται εδω και καιρο με σκοπο να δει το «φως» λιαν συντομως. Οι τουρκικες προθεσεις ειναι να αντικαταστησει τα νυν AN/APG-69(V)9 των F16C/D Block 50+ που προϋρθαν ειτε αποτην αναβαθμηση των αεροσκαφων με βαση το προγραμμα CCIP ειτε ειναι νεας κατασκευης αεροσκαφη. Οπως εχει γινει γνωστο τα «Β50+» θα γινουν ισοδυναμα με τα ελληνικα F-16V απλα και μονο αντικαθιστωντας τα ρανταρ σε επιπεδο Πτερυγας Μαχης κατα το προηγουμενο των Αμερικανων. Τουλαχιστον προς τα εκει «δειχνει» το προγραμμα. Δεν γνωριζω τα λεγομενα χρονοδιαγραμματα ενος τετοιου προγραμματος. Δεν πιστευω οτι θα τραβηξει παρα πολυ σε βαθος χρονου, καθως μετα την εξοδο της Τουρκιας απο το διεθνες προγραμμα JSF οι εναλλακτικες επιλογες για διατηρηση μιας δυναμικης στην εξελιξη του στολου των μαχητικων μεχρι την ελευση των πολυποθητων πλεον TFX, δεν μενει αλλο παρα αυτο και εναλλακτικα ή συμπληρωματικα η αγορα ενος μαχητικου “Gap Filler” για να μην υπερφορτωθουν εξαιρετικα σε ωρες πτησεις τα F-16 σε διαστημα λιγοτερο των 15 με 20 ετων απο την αποσυρση τους.
Εαν λαβουμε υποψη το συγκεκρημενο σκηνικο, και με δεδομενο οτι η Ελλαδα με δυσκολια θα βρει «λυσεις» δια «μαγειας» στα εξοπλιστικα και των 3 Ενοπλων Δυναμεων, υπαρχει ενας οριζοντας επιλογων που σε οτι αφορα την ΠΑ κανουν «κεφαλιές» μεταξυ τους για το ποια θα δει το «φως» και ποια οχι.
Το ποιο σημαντικο πραγμα που θεωρω οτι πρεπει να τυχει της προσοχης μας ειναι ποια προγραμματα ειναι σε θεση να αντικρουσουν με επιτυχια αυτο που «ψηνεται» στην αλλη πλευρα του αιγαιου και να επιτρεψουν στην ΠΑ να εχει και να μην χασει για τα επομενα τουλαχιστον 10 χρονια την εναερια κυριαρχια σε περιτπωση μιας ελληνοτουρκικης αναμετρησης. Βρεξει χιονησει – το ξερετε καλυτερα απο εμενα – δεν μπορει το σκορ να «πεσει» χαμηλοτερα απο «ισοπαλια στα σημεια» ενώ μια καθαρη νικη ειναι το πολυποθητο και το ποιο δυσκολο να πραγματοποιηθει.
Ακομη και σημερα θυμαμαι το αρθρο στο μπλογκ της Π&Δ που ειχε σαν αντικειμενο μια αερομαχια μεταξυ F-35 vs F16 στην RED FLAG το 2017. Θυμαμαι το σκορ που εγραψε το «ταμπλώ» με 20 προς 1 καταρριψεις υπερ του F-35A.
Υπολογιζοντας με τα σημερινα δεδομενα αυτο μεταφραζεται σε μια επικη μαχη μεταξυ 30 F35 εναντια σε 200 F16 που στο τελος μενουν νικητες αποκλειστικα τα 20 F35 που ειναι και εκεινα που επιβιωνουν.
Δεν νομιζω οτι το προηγουμενο σκηνικο μπορει να πραγματοποιηθει με τα ελληνικα F16V εναντια σε καποιο «φτωχο» ή μη συγγενη του της ΤΗΚ εφοδιασμενο με το AESA της ASELSAN και μαλιστα ο αριθμος των φιλιων απωλειων θεωρω οτι θα ειναι σημαντικα ανωτερος, ισως μαλιστα να φερει απλα μια «ισοπαλια» και οχι μια «νικη» οπως ολοι μας το επιθυμουμε.
Δηλαδη παρα τον απλοϊκο και «μπακαλικο» λογαριασμο, μια μεγαλυτερη προσοχη στο ισοζυγιο ισχυος και στις τεχνολογικα ανωτερες δυνατοτητες του λεγομενου «Κουβά» (οπως εδω και πολλα χρονια εχει βαφτιστει το F35) θα επρεπε να ληφθουν υποψη. Γιατι εαν μεχρι και το 2018, ετος που υπογραφτηκε το ελληνικο προγραμμα εκσυγχρονισμου υποβαθμηστηκε παρα πολυ η τουρκικη διασταση του προγραμματος JSF, με κινδυνο να βρεθουμε μαρτυρες καποια στιγμη προ τραγικων εκπληξεων, απο τοτε χαρις στην «μπανανοφλουδα» που ακουει στο ονομα “S-400” εχουν ανατραπει τα δεδομενα για ενα παρα πολυ ποιο ευνοϊκο σκηνικο για την ΠΑ.
Θεωρω λοιπον σαν προτεραιοτητα την αποκτηση μια ελαχιστης δυναμης απο τα F-35A σε μια (πλεον) ακομη ποιο βελτιωμενη διαμορφωση που ειναι ακομη σε μια ενδιαμεση φαση αναπτυξης μεχρι την διαμορφωση που θα αποκτησουν τα αεροσκαφη Full Rate Production. Ειναι λογικο οτι τα χρηματα που θα επενδυθουν στα F-35 δεν θα επιτρεψουν να πραγματοποιηθουν πολλα αλλα προγραμματα. Το ερωτημα που μπορει καποιος να θεσει ειναι: Ποιο ειναι το εναλλακτικο σεναριο που θα επιτρεψει να εχει η ΠΑ μια καθολικη εναερια κυριαρχια με απωλειες μολις μια χουφτα αεροσκαφη; Τετοια ή αναλογα σκηνικα σε ελαχιστες περιπτωσεις στην ιστορια του αεροπορικου οπλου σταθηκε δυνατο να πραγματοποιηθουν.
Ενα απο εκεινα ηταν η περιπτωση των Ιρανικων F-14A εναντια στην Ιρακινη Αεροπορια του Σανταμ Χουσεϊν κατα την περιοδο 1981-1988. Νομιζω οτι το σκορ ηταν 130 ιρακινα αεροσκαφη που καταριφτηκαν απο τα F-14A εναντια σε 3 μολις απωλειες απο F-14A.

Roger

Εδώ οι καταραμένοι οι κυβερνώντες ακόμα να δώσουν 100 εκατομμύρια ευρώ για τις ρημαδοτορπίλες και να ολοκληρώσουν επιτέλους την FOS των Mirage, και άλλοι ονειρεύονται ομοιογενοποίηση των F16, ομοιογενοποίηση των M2000 και απόκτηση Rafale.
Τι πίνετε ρε γαμώτο…
Αγανάκτηση.

Last edited 4 years ago by Garthahi
zap

Η ΠΑ χρειαζεται και αριθμους. Δεν γινεται χωρις αριθμους. Οι χαμηλοι αριθμοι ικανων αεροσκαφων ειναι αποτροπη, αλλα καθημερινα τα λιγα αεροσκαφη που εχεις θα φθειρονται απο τις παραβιασεις. Η ΠΑ δυστυχως οχι μονο δεν πρεπει να ξεχασει τα 300 αεροσκαφη, αλλα πρεπει να γλυκοκοιταει και τα 400. Μονη λυση λοιπον τα μεταχειρισμενα. Η δικη μου προταση ειναι ή οσα περισσοτερα F-16 μπορουμε απο ΗΠΑ και μετα μια αναβαθμιση μαζι με τα 30αρια που εχουμε σε ενα κοινο επιπεδο (και AESA γινεται, δεν ειναι αναγκη να ειναι της LM) ή οσα F/A-18 γινεται απο ΗΠΑ και παλι με παρομοια αναβαθμιση (χαμηλου κοστους). Ειμαι οπαδος των γαλλικων αεροσκαφων αλλα δεν βλεπω δρομο για διατηρηση των Μ2000 και το μονο που βλεπω ειναι καποια ενοικιαση Rafale εαν μπορουν οι Γαλλοι.

Scalp_eg

Διαφωνώ στο να γίνουν τα Block50 και αυτά viper καθαρά από άποψη κόστους, καθώς μιλάμε για μισό και πλέον δις επιπλέον που θα εξηγήσω παρακάτω πόσο χρήσιμο μπορεί να μας φανεί κυρίως σε οπλισμο. Άλλωστε με τα απαρτία των 52+ με ελάχιστο κόστος αναβαθμιζονται και γίνονται εφαμμιλα των Τούρκων. Με ένα link 16 επιπλέον περνούν εικόνα και από τα viper αν πετούν σε σχηματισμούς 2 viper και 1, 52+ καθώς θα έχουμε 84 viper και 38, 52+advanced, 122 αεροσκάφη ανώτερα των ccip.
Τα block30 τώρα είναι ένα τεράστιο θέμα καθώς όντας τα τελευταία αναλογικά του τύπου, θέλουν πολύ δουλειά στην ΕΑΒ και χρόνο πέρα από το πολύ πιο αυξημένο κόστος σε σχέση με τα ψηφιακά 50αρια που είναι πανεύκολα αφού υπάρχει ήδη 50αρι που έχει γίνει 52+.
Καμια σκεψη για απόσυρση φυσικά ούτε για πώληση, αλλά θα μπορούσαν να μετατραπούν σε καθαρά κρούσης μόνο με ένα ατρακτιδιο litening 5 που σε αυτή την τελευταία του έκδοση είναι ένα μίνι ρανταρ+irst ταυτόχρονα μέχρι τα 120 χιλιόμετρα, με 1.5 εκ/ρια κόστος αγοράς του κάθε ατρακτιδιο. Επίσης επικοινωνεί και με επίγειους σταθμούς είναι εν μέρη και link 16.
Ενα καλό ψηφιακό κράνος με καλές νυχτερινές δυνατότητες, και έγχρωμες οθωνες τζαμπα από τα απαρτία των 52+ και τα 30αρια θα φτάσουν ως το 2048 όπως της αμερικανικής εθνοφρουρός με μια έξτρα δομική κάποια στιγμή στο μέλλον με 2 εκ/ρια.
Τωρα χρειαζόμαστε και τα κατάλληλα όπλα.
Spice 1000 και 250 αμφότερα στα 100 χιλιόμετρα εμβέλεια και το κυριότερο και αντιπλοικες. Με 150 εκρια από τους ισραηλινούς έχουμε πάρει 200 τετράδες spice 250 και 300 κιτ μετατροπής Spice 1000 σε υπάρχουσες GBU που έχουμε,και γλυτώνουμε κόστος.

Last edited 4 years ago by marquishhe
reCaptcha Error: grecaptcha is not defined

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Η αναβάθμιση των αυστραλιανών M113AS4, που κόστισε πολλά και απέδωσε λίγα

Το M113, ένα από τα πιο εμβληματικά τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού (APC) στην στρατιωτική ιστορία, γεννήθηκε τη δεκαετία του 1960 από την FMC Corporation...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ώρα μηδέν για την ευρωπαϊκή άμυνα και ασφάλεια

0
Του Δρ. Κωνσταντίνου Π. Μπαλωμένου, πολιτικού επιστήμονα- διεθνολόγου, πρώην γενικού διευθυντή Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Εθνικής Άμυνας και Διεθνών Σχέσεων (ΓΔΠΕΑΔΣ) του υπουργείου Εθνικής Άμυνας...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 6 Απριλίου 1453: Οι Οθωμανοί πολιορκούν την Κωνσταντινούπολη

28
Ξεκινά η πολιορκία της Κωνσταντινούπολης από τον στρατό του σουλτάνου Μεχμέτ του Β΄, του «Πορθητή», όπως θα ονομαστεί. Τα πρώτα στρατεύματα άρχισαν να φτάνουν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Υπεγράφη η Υπουργική Απόφαση για τη Chevron

Υπεγράφη σήμερα από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σταύρο Παπασταύρου η απόφαση για την αποδοχή της εκδήλωσης ενδιαφέροντος που υπέβαλε η αμερικανική Chevron.Η εκδήλωση...

Σε ανοδική τροχιά η επιβατική κίνηση στο «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Σε ανοδική τροχιά κινείται η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» καταγράφοντας αύξηση κατά 10,8% τον περασμένο Μάρτιο, φτάνοντας τους 2,22 εκατομμύρια επιβάτες.Σύμφωνα με...

Νέα στοιχεία για τη δραστηριότητα στη Σαντορίνη – Τα πρώτα ευρήματα του ΑΠΘ

Ενδείξεις δραστηριότητας στο βόρειο τμήμα της καλδέρας της Σαντορίνης τον Ιούλιο του 2024 και εδαφική παραμόρφωση που εξελίχθηκε έως και τα τέλη του έτους...