Επί δέκα συνεχείς ημέρες ένα κινεζικό ερευνητικό σκάφος έπλεε χωρίς άδεια εντός ιαπωνικής ΑΟΖ, εκτελώντας μάλιστα για διάστημα τριών ημερών παρέαση καλωδίων με σκοπό ωκεανογραφικές έρευνες. Τις δε επανειλημμένες ραδιοκλήσεις ιαπωνικού περιπολικού που του ζητούσε να αποχωρήσει το κινεζικό πλοίο απλώς τις αγνόησε και έφυγε όταν τελείωσε την αποστολή του.
Η επιβεβαίωση του συμβάντος από την Ιαπωνική Ακτοφυλακή προβλημάτισε το Τόκυο που βλέπει την Κίνα να γίνεται όλο και πιο τολμηρή στις διεκδικήσεις της. Βίοι παράλληλοι –προφανώς τέτοια προβλήματα δεν έχει μόνο η Ελλάδα.
Το δε σημείο όπου επιχειρούσε το ‘Da Υang Yi Ηao’, κοντά στην νησίδα Οκινότορισιμά, έχει ιδιαίτερη στρατηγική σημασία. Το Πεκίνο αμφισβητεί ότι είναι νησί, επιχειρηματολογώντας ότι πρόκειται για ατόλλη η οποία δεν εμπίπτει στις διατάξεις του Δικαίου της Θάλασσας των Ηνωμένων Εθνών για τα νησιά και ως εκ τούτου δεν χρειάζεται άδεια για την διενέργεια επιστημονικών ερευνών πέριξ αυτής.
Η ιαπωνική κυβέρνηση διαμαρτυρήθηκε για την παρουσία του σκάφους και τις δραστηριότητές του εκεί, ωστόσο είναι εμφανές ότι η Κίνα προωθεί στρατηγική «απαγόρευσης περιοχής» (area denial) όπως αυτήν που μεθοδεύει, σύμφωνα με τους Ιάπωνες, και με τα διαφιλονικούμενα νησιά Σένκακου. Τα εν λόγω νησιά αποτελούν de facto τμήμα της Ιαπωνίας και ελέγχονται από αυτήν αλλά αυτό δεν εμποδίζει το Πεκίνο να εγείρει αξιώσεις για τα Ντιαογιού, όπως τα αποκαλεί.
Ευρισκόμενη σε απόσταση 1.740 χλμ νοτίως του Τόκυο η Οκινότορισιμά υπάγεται διοικητικά στην περιοχή Ογκάσαουαρά, τμήμα της ιαπωνικής πρωτεύουσας, αποτελώντας το νοτιότερο άκρο της επικράτειας. Υπάρχουν μόνιμες κατασκευές και όπως επισημαίνει δημοσίευμα του ιστότοπου Japan Forward η Ιαπωνία έχει Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη.
Αν και προς το παρόν η Κίνα δεν διεκδικεί την Οκινότορισιμά, οι έρευνες που διεξήγαγε επί μέρες το ‘Da Υang Yi Ηao’ σε ιαπωνική ΑΟΖ εκλαμβάνονται από την Ιαπωνία ως «απειλή για την ασφάλεια στον Ειρηνικό». Σημειωτέον ότι η παραμονή του κινεζικού ερευνητικού σκάφους στην ξένη ΑΟΖ ξεπέρασε το διάστημα των έξι ημερών που είχε σημειωθεί το 2011. Βεβαίως τίποτα δεν είναι τυχαίο.
Σύμφωνα με ιαπωνικά ΜΜΕ, το Πεκίνο συντονίζει τις παρεισφρήσεις μονάδων επιφανείας αλλά και υποβρυχίων γύρω από τα Σένκακου –τώρα και στην Οκινότορισιμά– με απώτερο στόχο την έξοδο του κινεζικού Ναυτικού στον ανοιχτό Ειρηνικό. Απλώς μερικά νησιά που δεν ανήκουν στην Κίνα βρίσκονται… στην μέση.
Αλέξανδρος Θεολόγου
«Κάντο όπως οι Τούρκοι»: Κινεζικό ερευνητικό σκάφος επιχειρεί εντός ιαπωνικής ΑΟΖ
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
Συνέντευξη Υπουργού Εξωτερικών Γ. Γεραπετρίτη, ξεκαθαρίζει το τι συνέβη στην Κάσο
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχουμε τη χαρά και την τιμή να υποδεχόμαστε στον κεντρικό ραδιοθάλαμο του Real FM τον Υπουργό Εξωτερικών, τον κύριο Γεραπετρίτη. Κύριε Υπουργέ, καλωσορίσατε.Γ....
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 29 Νοεμβρίου 1944: Ημέρα απελευθέρωσης της Αλβανίας από...
Ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος βαίνει προς το τέλος του τον Νοέμβριο του 1944. Στο μέτωπο των Βαλκανίων, η Ελλάδα έχει εκκενωθεί από τα γερμανικά...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...