Η ειδησιογραφία και η αρθρογραφία των τελευταίων μηνών, αν όχι ετών, για τις νέες φρεγάτες του ΠΝ είναι πλέον εκ των ων ουκ άνευ όχι μόνο για κάθε αμυντική ιστοσελίδα, αλλά για κάθε ιστοσελίδα! Με έκπληξη διαπιστώνουμε πως πολλές ιστοσελίδες ποικίλης ύλης, ανοίγουν συζητήσεις και γράφουν άρθρα για φρεγάτες. Καθώς όμως απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις, δύσκολα αυτά τα άρθρα παίρνονται στα σοβαρά.
Naval Group: Για ποιους λόγους η FDI HN θα είναι η πιο σύγχρονη φρεγάτα της κατηγορίας της
Εμείς έχουμε προσπαθήσει να ξεφύγουμε από το “πόσα κελιά έχει μάστορα το βαπόρι;” και το “πόσο μακρυά βλέπει το ραντάρ του”, την στιγμή που η Γη είναι στρογγυλή (αν και φήμες την φέρουν επίπεδη). Έχουμε προσπαθήσει να δείξουμε πως στην επιλογή ενός τόσο περίπλοκου οπλικού συστήματος όσο ένα πολεμικό πλοίο, ξεφεύγει κατά πολύ από τις όποιες διαδικασίες επιλογής ενός μαχητικού, ενός ελικοπτέρου, άρματος μάχης, πυροβόλου. Το πλοίο είναι ένα υπερσύνολο συστημάτων, που κάθε ένα από αυτά απαιτεί ξεχωριστή μελέτη και επιλογή, αθροίσματα συστημάτων χρήζουν πιστοποίησης, και το τελικό “άθροισμα” επίσης πρέπει να είναι λειτουργικό.
ΑΠΟΨΗ: Το μοναδικό κριτήριο με το οποίο θα επιλέξει το Πολεμικό Ναυτικό τις νέες του φρεγάτες
Το πόσο λειτουργικό ένα πλοίο, δεν σημαίνει ότι έπεσε στη θάλασσα, και πήγε ένα ταξιδάκι μέχρι πχ Κέρκυρα. Σημαίνει ότι πρέπει να διατηρεί διαθέσιμα για μάχη το 100% των συστημάτων που έχει, κάθε ραντάρ, όπλο, σύστημα επικοινωνιών κοκ. Αν σας πούμε πως μια φρεγάτα βγει χωρίς να λειτουργεί το βασικό ραντάρ αεράμυνας, γιατί πχ έλειπε μια πλακέτα αξίας 100 ευρώ, που όμως δεν υπάρχει στην αγορά, πως θα αισθανθεί κάποιος που θεωρεί πως έχει το “απόλυτο” πλοίο και το έχει χρυσοπληρώσει;
Ελάτε στη θέση του κυβερνήτη ενός πολεμικού πλοίου, που είναι κάπου ανάμεσα Κύπρου και Καστελλόριζου, νύχτα. Ξέρει ότι μπρος πίσω δεξιά ή αριστερά βρίσκονται άλλα πλοία του ΠΝ. Αλλά όχι μόνο. Υπάρχουν υπέρτερες σε αριθμό εχθρικές δυνάμεις, σκορπισμένες στην περιοχή, ενώ σίγουρα η σκοτεινή θάλασσα κρύβει και υποβρύχια. Αυτό λοιπόν που επιθυμεί εκείνη τη στιγμή, είναι να έχει το 100% των συστημάτων του λειτουργικά. Κι όλα να δουλεύουν όπως έχουν σχεδιαστεί να δουλεύουν. Τα υπόλοιπα τα αφήνουμε πάνω του και στο πλήρωμα. Εκείνη τη στιγμή, σημασία δεν έχουν τα κελιά. Σημασία έχει η αξιοπιστία των συστημάτων. Και η συντηρησιμότητά τους.
Βέβαια η Ελλάδα έχει ποντάρει λίγα χρήματα, για να κερδίσει πολλά. Θέλει να…
Η συνέχεια στο navaldefence.gr, εδώ