
Περισσότερες χώρες πρέπει να ενταχθούν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα εναέριου ανεφοδιασμού ή να αποκτήσουν αντίστοιχα ατρακτίδια για τα μεταφορικά αεροσκάφη A400M, μεταδίδει το «Jane’s».
Σήμερα αποτελούν μέρος του προγράμματος μόνο πέντε χώρες: το Βέλγιο, η Γερμανία, το Λουξεμβούργο, η Ολλανδία και η Νορβηγία. Οι πέντε χώρες έχουν συνολικά παραγγείλει οκτώ A330 MRTT και καθεμία έχει συμφωνήσει την χρήση των αεροσκαφών με κριτήριο τον χρόνο. Έτσι, λοιπόν, το Βέλγιο έχει δικαίωμα χρήσης των αεροσκαφών ανά έτος για 1.000 ώρες πτήσης, η Γερμανία για 5.500, το Λουξεμβούργο για 200, η Ολλανδία για 2.000 και η Νορβηγία για 100. Έδρα των A330 MRTT θα είναι το Eindhoven στην Ολλανδία και η Cologne-Wahn στη Γερμανία. Πέρα από τα οκτώ A330 MRTT, υπάρχει option για ακόμη τρία.
Με το πρόγραμμα θα μπορούσαν να «φλερτάρουν» οι Ισπανία, Σουηδία και Τσεχία. Οι τρεις χώρες επιθυμούν την αγορά του A330 MRTT, αλλά δεν έχουν αναφέρει ότι θα ενταχθούν σε αυτό. Η Τσεχία θα ήθελε να γίνει μέλος της δράσης, αλλά αντιμετωπίζει οικονομικά ζητήματα. Αντίθετα, η Ισπανία θέλει το A330 MRTT, αλλά επιδιώκει την ανεξάρτητη αξιοποίηση των αεροσκαφών.
Στόχος του EDA είναι η κάλυψη των απαιτήσεων των ευρωπαϊκών χωρών, χωρίς την ανάγκη διάθεσης αμερικανικών μέσων. Οι προβλέψεις δείχνουν, ωστόσο, ότι τα ευρωπαϊκά κράτη θα έχουν 40 ιπτάμενα τάνκερ λιγότερα από όσα χρειάζονται το 2025.
Ροή Ειδήσεων
19/09/2018
16
Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα εναέριου ανεφοδιασμού χρειάζεται περισσότερα κράτη