Οι Ρωσικές Στρατηγικές Πυραυλικές Δυνάμεις θα μπορούν να έχουν ένα αναβαθμισμένο Σιδηροδρομικό Πυραυλικό Συγκρότημα Μάχης εξοπλισμένο με νέο τύπο διηπειρωτικών βαλλιστικών πυραύλων (ICBM) μέσα στα επόμενα τρία με πέντε χρόνια, εφόσον η στρατιωτική ηγεσία λάβει την σχετική απόφαση, υποστηρίζει o ειδικός αναλυτής του ειδησεογραφικού πρακτορείου RIA Novosti, Βλαντίμιρ Εφσέεφ.
Η αναβαθμισμένη έκδοση των «πυρηνικών τραίνων» BZhRK (БЖРК, Боевой Железнодорожный Ракетный Комплекс) ή ‘Barguzin’ όπως είναι γνωστά –από το όνομα του ισχυρού ανατολικού ανέμου που πνέει πάνω από την λίμνη Βαϊκάλη– υποτίθεται ότι μέχρι φέτος θα βρισκόταν ήδη σε υπηρεσία. Ωστόσο, σύμφωνα με πηγή στην αμυντική βιομηχανία που επικαλείτο παλαιότερο ρεπορτάζ της εφημερίδας «Ρασσίσκαϊα Γκαζιέτα», το πρόγραμμα ανάπτυξης είχε ανασταλεί.
Τα τραίνα φορείς/εκτοξευτές πυραύλων ICBM είναι εξαιρετικά δύσκολο να εντοπιστούν και να καταστραφούν με προληπτικό πλήγμα αφού δεν διαφέρουν από αθώους πολιτικούς συρμούς και χρησιμοποιούν το ίδιο σιδηροδρομικό δίκτυο. Κρύβοντας στα βαγόνια τους πυραύλους πολλαπλών πυρηνικών κεφαλών τα «τραίνα-φαντάσματα» είναι ένα asset που κανείς δεν μπορεί να πάρει αψήφιστα.
Εν όψει πυρηνικού πολέμου, οι ειδικοί συρμοί εισέρχονται στο δίκτυο και ξεκινούν περιπολίες. Κάθε συρμός αποτελείται από τα βαγόνια με τους πυραύλους, βαγόνια παροχής ισχύος εξοπλισμένων με γεννήτριες ντήζελ για την ανεξάρτητη λειτουργία των μονάδων εκτόξευσης, το όχημα-κέντρο ελέγχου, καθώς και βαγόνια με χώρους ενδιαίτησης για την φρουρά του τραίνου και των ICBM. Μόλις δοθεί εντολή, το τραίνο σταματά και το προσωπικό ετοιμάζεται για βολή: μέσα σε λίγα λεπτά, η οροφή των βαγονιών ανοίγει, ο πύραυλος υψώνεται στην κατακόρυφη θέση εκτόξευσης και το αδιανόητο απέχει μόλις μερικά δευτερόλεπτα…
Διαβάστε επίσης: «Barguzin», τα ρωσικά «πυρηνικά τραίνα» της Αποκάλυψης (https://www.ptisidiastima.com/barguzin/)
Ο Βλαντίμιρ Εφσέεφ εκτιμά πώς ένας λόγος που το πρόγραμμα «πάγωσε» ήταν ότι η Μόσχα βασιζόταν στην επέκταση της Συνθήκης START-3 για τον έλεγχο των πυρηνικών όπλων. Το υψηλό οικονομικό κόστος ήταν ένας άλλος σοβαρός λόγος.
Ο ίδιος πιστεύει ότι η ανάπτυξη των τραίνων ‘Barguzin’ θα ήταν «η πλέον αποτελεσματική απάντηση στην στρατηγική απειλή που συνιστά η επέκταση των βάσεων του ΝΑΤΟ πλησίον των ρωσικών συνόρων… Κατά την γνώμη μου, η δημιουργία ενός πρωτοτύπου πυραύλου, οι πτητικές δοκιμές και η δουλειά πάνω στα διάφορα συστήματα θα ήθελαν περίπου τρία με πέντε χρόνια, πολύ σύντομο διάστημα για ένα πυραυλικό συγκρότημα» τονίζει.
Σε σύγκριση με το BZhRK ‘Molodets’ της σοβιετικής εποχής, τα χαρακτηριστικά του ‘Barguzin’ το καθιστούν σημαντικά ανώτερό του. Οι συρμοί «Μολάντιετς» έφεραν τον ιδιαίτερα βαρύ πύραυλο RT-23 (κωδ. ΝΑΤΟ, SS-24 Mod. 3 ‘Scalpel’) ο οποίος δεν χωρούσε στις διαστάσεις ενός τυπικού φορτηγού βαγονιού.
Εκτός από μακρύτερα, τα βαγόνια-φορείς ήταν εφοδιασμένα με επιπλέον τροχούς για την κατανομή του μεγάλου βάρους, κάτι που πρόδιδε την «ταυτότητα» των εν λόγω τραίνων. Επιπροσθέτως, λόγω των διαστάσεων και του βάρους των RT-23 μπορούσαν να μεταφερθούν μόνο τρείς. Οι πολλαπλές κεφαλές που έφεραν όμως δώδεκα συρμοί αρκούσαν να φέρουν έναν πυρηνικό χειμώνα.
Αντιθέτως, τα ‘Barguzin’ με τους ελαφρύτερους και πιο «συμπαγείς» πυραύλους RS-24 Yars (κωδ. ΝΑΤΟ, SS-29) δεν θα ξεχωρίζουν από έναν συνηθισμένο εμπορικό συρμό βαγονιών-ψυγείων, μεταφέροντας μάλιστα διπλάσιο αριθμό ICBM –έξι αντί τριών. «Εάν πρέπει να εκτελεσθούν αντίποινα, αυτό το συγκρότημα θα είναι πιο αποτελεσματικό απ’ ότι οι κινητοί (εποχούμενοι) πύραυλοι Topol και Yars διότι προκειμένου να εκτοξευτούν θα πρέπει να αναπτυχθούν στα σημεία βολής, καθιστάμενοι έτσι για ένα διάστημα ευάλωτοι» σημειώνει ο Εφσέεφ.
Υπενθυμίζεται ότι ο τελευταίος ειδικός συρμός οπλισμένος με ICBM τύπου RT-23 αποσύρθηκε το 2007 στο πλαίσιο της Συνθήκης START II. Ωστόσο η START-3 η οποία την αντικατέστησε δεν απαγορεύει την ανάπτυξη ενός νέου σιδηροδρομικού πυραυλικού συστήματος. Με την Συνθήκη INF που απαγόρευε τους πυρηνικούς βαλλιστικούς πυραύλους μέσου βεληνεκούς (IRBM) πλέον «νεκρή» και το ΝΑΤΟ όλο και περισσότερο κοντά της, η Μόσχα ίσως δει την αναβίωση του δόγματος των «τραίνων της Αποκάλυψης» ως ένα μέσο άσκησης πίεσης που αξίζει να δοκιμάσει.
Αλέξανδρος Θεολόγου
Πυραυλοφόρα τραίνα –η ρωσική απάντηση στα σχέδια επέκτασης του ΝΑΤΟ;
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
Φρεγάτα Constellation: Ολοκλήρωση σχεδίου το Μάιο του ’25, δεύτερη γραμμή ναυπήγησης...
Οι φρεγάτες κλάσης Constellation σε αμερικανική παραγωγή ίσως και να «βλέπουν» φως στον ορίζοντα μετά τα προβλήματα που κορυφώθηκαν και τον Μάιο του 2024...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 20 Δεκεμβρίου 1989: Operation “Just Cause”, αμερικανική επέμβαση...
Αμερικανικές δυνάμεις εισβάλλουν μετά από εντολή του προέδρου Τζώρτζ Μπους (του πρεσβύτερου) στον Παναμά, για να ελέγξουν τη διώρυγα και να ανατρέψουν τον δικτάτορα...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...