H Leonardo (πρώην Finmecanicca) δοκίμασε με επιτυχία ένα νέο σμικρυμένο δέκτη προειδοποίησης ραντάρ (RWR) ως τμήμα της εργασίας που επιτελεί για την ολοκλήρωση του βρετανικού προγράμματος Tempest. Η τεχνολογία του συστήματος αναπτύχθηκε από την θυγατρική της εταιρίας που εδρεύει στο Lutton της Αγγλίας και παρουσιάστηκε ενώπιον εκπροσώπων του βρετανικού Υπουργείου Αμύνης και των υπολοίπων μεγάλων υποκατασκευαστών του προγράμματος ανάπτυξης του Tempest.

Σύμφωνα με την Leonardo, ο νέος σμικρυμένος δέκτης έχει τετραπλάσια απόδοση με μόλις ένα δέκατο του όγκου των συνηθισμένων RWR. Αυτό επιτρέπει την ολοκλήρωσή του στην αρχιτεκτονική του συστήματος ραντάρ πολλαπλών λειτουργιών του αεροσκάφους και με τη χρήση πολλών δεκτών σε διάφορα τμήματα της ατράκτου να το καταστήσουν ιδιαίτερα αποτελεσματικό σε εκπομπές ραντάρ από άλλες πηγές αυξάνοντας την ευαισθησία του έναντι πιθανών επερχομένων απειλών.
Η τεχνολογία δεκτών προειδοποίησης ραντάρ επιτρέπει σε αεροσκάφη να ανιχνεύουν την πηγή εκπομπής ενός εχθρικού ραντάρ, είτε πρόκειται για αεροσκάφος ή για συστοιχία αντιαεροπορικών πυραύλων και να αντιλαμβάνεται εάν και κατά πόσον αυτό αποτελεί απειλή για το αεροσκάφος φορέα. Η εξέλιξη της τεχνολογίας θεωρείται πολύ σημαντική αφού στο μέλλον οι εκπομπές ραντάρ θα καταστούν δύσκολο να ανιχνευτούν από τους σημερινούς δέκτες προειδοποίησης.
H Leonardo συνεργάζεται στενά με τις Rolls Royce, BAE Systems και την κατασκευάστρια πυραύλων MBDA αναπτύσσοντας τεχνολογίες για να καταστήσουν το Tempest το μελλοντικό, ικανό, σύγχρονο και οικονομικά ανεκτό αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων της Βρετανικής Αεροπορίας. Το βρετανικό υπουργείο Αμύνης “τρέχει” σήμερα πάνω από 80 προγράμματα νέων τεχνολογιών για το Tempest αλλά ελάχιστα έχουν ανακοινωθεί για την εξέλιξή τους.
πηγή: Tony Osborne via Aviation Week