38.3 C
Athens
Παρασκευή, 27 Ιουνίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗIATA: Ζημιές και το 2022 για τις εταιρίες αλλά τα χειρότερα πέρασαν

IATA: Ζημιές και το 2022 για τις εταιρίες αλλά τα χειρότερα πέρασαν

- Advertisement -

Οι αεροπορικές εταιρίες αναμένεται να υποστούν σωρευτικές απώλειες παγκοσμίως ύψους 51,8 δισ. δολαρίων φέτος λόγω της Covid-19 και θα παραμείνουν στο “κόκκινο” το 2022 με μειωμένες απώλειες ωστόσο στα 11,6 δισ., ανακοίνωσε σήμερα η ένωσή τους, IATA.

Αυτές οι προβλέψεις που δημοσιεύθηκαν με την ευκαιρία της Γενικής Συνέλευσης της IATA που πραγματοποιείται στη Βοστόνη (ΗΠΑ), είναι πιο απαισιόδοξες από εκείνες του Απριλίου, όταν η οργάνωση ανακοίνωσε πως ανέμενε απώλειες 47,7 δισεκ. δολαρίων φέτος.

Η IATA αναθεώρησε επίσης προς τα πάνω τις απώλειες που υπέστησαν οι εταιρίες το 2020, στα 137,7 δισεκ. έναντι 126,4 δισεκατομμύρια.

Παρά το “τεράστιο μέγεθος” της υγειονομικής κατάστασης στον τομέα των αερομεταφορών, που θα μεταφραστεί σε σωρευτικές απώλειες τουλάχιστον 200 δισεκ. δολαρίων από το 2020 έως το 2022, “ξεπεράσαμε σε μεγάλο βαθμό το πιο χαμηλό σημείο της κρίσης”, δήλωσε ο γενικός διευθυντής της IATA, Γουίλι Γουόλς.

“Για να επιβιώσουν, οι εταιρίες μείωσαν θεαματικά το κόστος τους και προσάρμοσαν τη δραστηριότητά τους σε όλες τις διαθέσιμες ευκαιρίες”, όπως η ανάπτυξη των μεταφορών φορτίων, η ζήτηση για τις οποίες εκτινάχθηκε, σημείωσε.

Η κατάσταση διαφέρει ωστόσο ανάλογα με τις ζώνες δραστηριότητας: οι αμερικανικές εταιρίες, που επωφελούνται από μια ισχυρή εσωτερική αγορά, θα είναι “οι μοναδικές σε θετικό οικονομικό έδαφος το 2022 με αναμενόμενο κέρδος 9,9 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με την Iata (Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών).

Από την πλευρά τους, οι ευρωπαϊκές εταιρίες, που είναι πιο εκτεθειμένες σε δίκτυα μεγάλων αποστάσεων που εξακολουθούν να έχουν προβλήματα εξαιτίας του κλεισίματος των συνόρων και των περιορισμών, θα παραμείνουν καθαρά ελλειμματικές το 2022 με προβλεπόμενες απώλειες ύψους 9,2 δισ. δολαρίων, το οποίο ωστόσο είναι κάτω από το μισό σε σχέση με το 2021 (20,9 δισ.).

Πράγματι, οι εσωτερικές αγορές στο σύνολό τους αναμένεται να φθάσουν το 2021 περίπου το 73% της ζήτησης του 2019, του τελευταίου πλήρους έτους πριν από την κρίση, και το 93% το 2022.

Αντίθετα, οι διεθνείς αεροπορικές μετακινήσεις θα παραμείνουν μειωμένες, στο 22% των επιπέδων του 2019 το 2021, και στο 44% το 2022, σύμφωνα με την IATA.

Σε παγκόσμια κλίμακα, η IATA αναμένει επίσης πως 2,3 δισ. άνθρωποι θα πάρουν το αεροπλάνο το 2021 και 3,4 δισ., το 2022, “περίπου στα επίπεδα του 2014, και πολύ πιο κάτω από τα 4,5 δισ. του 2019”. Ο αριθμός αυτός έπεσε στο 1,8 δισ. το 2020.

“Οι άνθρωποι δεν έχασαν την επιθυμία για ταξίδια, όπως βλέπουμε στη ισχυρή ανάπτυξη των εσωτερικών αγορών. Αλλά εμποδίστηκαν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό λόγω των περιορισμών, της αβεβαιότητας και της περιπλοκότητας”, είπε ο Ουόλς.

“Όλο και περισσότερες κυβερνήσεις θέλουν να βγουν από την κρίση μέσω των εμβολίων. Πιστεύουμε πως οι εμβολιασμένοι δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να δουν την ελευθερία τους να περιορίζεται”, επανέλαβε.

Όπως είπε ο επικεφαλής της IATA, “η ελευθερία να ταξιδεύουν είναι μια καλή προτροπή ώστε περισσότεροι άνθρωποι να εμβολιαστούν. Οι κυβερνήσεις πρέπει να συνεργαστούν και να κάνουν ό,τι μπορούν προκειμένου τα εμβόλια να είναι διαθέσιμα για όλους εκείνους που το επιθυμούν.”

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Επτά συν 1 επισημάνσεις για την αμερικανική επίθεση στο Ιράν – πέρα από τις βόμβες έως την Ελλάδα

1. Οι Αμερικανοί για την επίθεση στις 3 πυρηνικές εγκαταστάσεις του Ιράν, χρησιμοποίησαν 7 βομβαρδιστικά B-2 τα οποία κινήθηκαν πάνω από τον Ατλαντικό και...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Η Λιβύη θυμήθηκε την ΑΟΖ με την Τουρκία και “πυροβολεί” τις...

63
Δεν κράτησε πολύ η αίσθηση πως από την πλευρά της Λιβύης -συγκεκριμένα της εκεί κυβέρνησης Εθνικής Ενότητας με έδρα την Τρίπολη- υπάρχει μια σιωπηρή...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Ιουνίου 1976: Αεροπειρατεία στην Αθήνα, ο δρόμος...

4
Μέλη Παλαιστινιακής οργάνωσης πραγματοποιούν αεροπειρατεία στην πτήση 139 της Air France. Το αεροπλάνο Airbus A300B4-203 της γαλλικής εταιρείας είχε απογειωθεί από το Ισραήλ με...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ουκρανικά ελαφρά μονοκινητήρια σε ρόλο ηλεκτρονικού πολέμου κατά drones

Τα μικρά διθέσια ελικοφόρα Shark της τσεχικής/σλοβακικής εταιρείας Shark Aero διάλεξε η Ουκρανία σε ένα ειδικό ρόλο. Έτσι αυτά εφοδιασμένα με πακέτο ηλεκτρονικού πολέμου,...

Handelsblatt: H νέα γερμανική κυβέρνηση θα εγκρίνει πώληση Eurofighter στην Τουρκία

Σε σημερινό δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Handelsblatt αναφέρεται πως η Τουρκία μπορεί να ελπίζει ότι σύντομα θα αποκτήσει μαχητικά αεροσκάφη Eurofighter. Κι αυτό καθώς...

ΗΠΑ: Πως βομβαρδίσαμε τις πυρηνικές εγκαταστάσεις του Ιράν – οι λεπτομέρειες μιας μεγάλης επιχείρησης

Περισσότερα στοιχεία για την αμερικανική επίθεση στο Ιράν, έδωσε χθες το Πεντάγωνο, με παρουσία τόσο του υπουργού Αμύνης Πιτ Χεγκσεθ, όσο και του επικεφαλής...