Όπως ανακοίνωσε το Γαλλικό Ναυτικό (Marine Nationale), ένα από αεροσκάφη ναυτικής περιπολίας του τύπου Atlantique 2 (ATL2) έγινε στόχος με ένα λέηζερ πάνω από τη Βρετάνη, στη Δυτική Γαλλία. Το αεροσκάφος έκανε χρήση των αισθητήρων του για να εντοπίσει και να αναγνωρίσει το άτομο που εξέμψε τη δέσμη του λέηζερ, το οποίο και συνελήφθη.
Το περιστατικό έλαβε χώρα το απόγευμα της Τρίτης, 4 Ιανουαρίου 2022. Το ATL2 ήταν στη φάση της τελικής προσέγγισης προς τον κύριο διάδρομο της ναυτικής βάσης Lann-Bihoué όταν ο δράστης άρχισε να σημαδεύει το αεροσκάφος με το λέηζερ. Το πλήρωμα ακύρωσε την προσγείωση και ανέκτησε ύψος. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Γαλλικού Ναυτικού, το πλήρωμα στη συνέχεια χρησιμοποίησε τους αισθητήρες του ATL2 για να εντοπίσει “με μεγάλη ακρίβεια” τη θέση του δράστη. Ένας από τους αισθητήρες πρέπει να ήταν το σύστημα απεικόνισης Wescam MX-20 EO/IR. Περιλαμβάνει μια Μονάδα Αδρανειακής Μέτρησης (IMU) που επιτρέπει τον ακριβή εντοπισμό στόχων σημασίας και τη γεωαναφορά τους (βασικά, το σύστημα παρέχει ακριβείς συντεταγμένες του στόχου στον οποίο στρέφεται).
Όσο για τον εντοπισμό του δράστη της ενέργειας, αυτή έγινε πιθανότατα από τους χειριστές του αεροσκάφους με οπτικό εντοπισμό. Πηγές με εμπειρία στη χρήση του αεροσκάφους ATL2 επιβεβαίωσαν πως το αεροσκάφος δεν διαθέτει ούτε σύστημα προειδοποίησης επερχομένου πυραύλου (Missile Approach Warning – MAW) ούτε συστήματα προειδοποίησης για καταύγαση λέηζερ. Παρόλα αυτά, το Atlantique εξοπλίζεται με προηγμένα συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου, αυτά όμως αντιδρούν στην εκπομπή εχθρικών ραντάρ ή συχνοτήτων επικοινωνιών κι όχι λέηζερ. Στην περίπτωση αυτή, κλειδί στη διαδικασία εντοπισμού είναι να αντιδράσει το πλήρωμα στο πιλοτήριο με τον χειριστή MX-20 στο πίσω μέρος του αεροσκάφους για να εντοπίσουν και να εγκλωβίσουν (“find and fix”) το στόχο. Και αυτή η διαδικασία είναι υπόθεση ρουτίνας για τα πληρώματα των ATL2. Σε πολεμικά σενάρια, η διαδικασία σάρωσης και εμπλοκής (“track and engage”) ακολουθεί συνήθως την αντίστοιχη εντοπισμού και εγκλωβισμού (“find and fix”)…
Η συνέχεια στο navaldefence.gr