9.7 C
Athens
Πέμπτη, 26 Δεκεμβρίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Οι πραγματικοί λόγοι που οι κορβέτες θα αποφασιστούν από το Νέο...

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Οι πραγματικοί λόγοι που οι κορβέτες θα αποφασιστούν από το Νέο Έτος

- Advertisement -

Στο πρόσφατο ΚΥΣΕΑ, κάποιοι, για άγνωστους κι ακατανόητους λόγους, είχαν “διαρρεύσει” πως επρόκειτο να υπάρξουν αποφάσεις σχετικά με το πρόγραμμα των κορβετών. Ευτυχώς, δεν έπεσε στην αντίληψή μας κάτι σχετικά με το πρόγραμμα των ΜΕΚΟ200ΗΝ, παρά το γεγονός ότι συνεχίζονται οι συζητήσεις μεταξύ TKMS/THALES και ΠΝ. Βέβαια πρέπει να σημειώσουμε πως δεν έχει γίνει η πλήρης ενεργοποίηση του προγράμματος ακόμη, και σε κάθε περίπτωση η ωρίμανση του προγράμματος του εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ, υπολείπεται αυτής του προγράμματος των κορβετών.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Τελικές προσφορές για τις κορβέτες του Ναυτικού, δύσκολη η επιλογή, κοντά οι τιμές

Τελικά το ΚΥΣΕΑ δεν ασχολήθηκε καθόλου με τις κορβέτες, καθώς αυτό είχε γίνει πρόσφατα σε σύσκεψη πάλι υπό την προεδρία του Πρωθυπουργού. Αντίθετα, ασχολήθηκε περισσότερα με “άσχετα” θέματα, ενώ συζήτηση έγινε ξανά για το πρόγραμμα προμήθειας των SPIKE NLOS. Αλλά όπως σωστά τουίταραν πολλοί διαπιστευμένοι στο ΥΠΕΘΑ συντάκτες, οι κορβέτες ουδέποτε ήταν στο “μενού” του ΚΥΣΕΑ Δεκεμβρίου. Γιατί όμως; Τι μας κρύβουν; Ας τα ξεκαθαρίσουμε, διότι ξεκίνησαν και πάλι οι “διαρροές” και τα “τυχαία δημοσιεύματα” πως το πρόγραμμα “δεν θα γίνει”.

ΕΚΤΑΚΤΟ: Πέρασε από το ΑΝΣ o εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ200ΗΝ, από ΣΑΓΕ οι κορβέτες!

Όπως πολλές φορές έχουμε γράψει, αυτή τη στιγμή μόνο δυο συμμετέχοντες είναι στην “τελική λίστα”, η Naval Group με την πασίγνωστη πλέον στην Ελλάδα Gowind HN, αλλά και η Fincantieri, με την FCx-30HN. H Damen, για τους δικούς της λόγους, αποφάσισε να απέχει από τη διαδικασία.

EKTAKTO: Οι κορβέτες του ΠΝ σήμερα στο Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο

Οι δυο εταιρείες, Naval Group και Fincantieri, έφεραν στο Πολεμικό Ναυτικό της Καλύτερη και Τελική Προσφορά εδώ και αρκετές μέρες (Best and Final Offer, BAFO). Η συζήτηση αυτή εξετάστηκε από τη ΔΕΞ/ΠΝ αλλά και τη ΓΔΑΕΕ, για να αποδειχτεί και για τις δυο πως απείχαν αρκετά από το να είναι … BAFO! Οι Ιταλοί, συνεχίζουν να είναι αρκετά “πίσω” σε ωριμότητα, ενώ οι Γάλλοι, αγνοώντας τις εισηγήσεις προς τη Γαλλία που έχει κάνει η τοπική ομάδα της εταιρείας, έφεραν μια πρόταση που ήταν πανομοιότυπη με αυτή των FDI HN.

Elettronica: Μνημόνιο Συνεργασίας με EAB – Προτείνει το σύστημα Ηλεκτρονικού Πολέμου Zeus στις κορβέτες

Όλα αυτά, δεν ικανοποίησαν κανένα στο ΥΠΕΘΑ, παρά το γεγονός ότι υπάρχει γενική αποδοχή εντός ΠΝ πως η FCx-30 είναι κατά πολύ ανώτερη σαν πλοίο. Αυτά που προτείνουν οι Γάλλοι απαιτούν σοβαρές παραχωρήσεις από ελληνικής πλευράς, ενώ από τη δική τους πλευρά, οι Ιταλοί πρέπει να κάνουν πολύ μεγαλύτερη ανάλυση στα κόστη αλλά και στις λεπτομέρειες του προγράμματος.

ΕΞΕΛΙΞΗ: “Ζωντανές” οι κορβέτες για το ΠΝ, ανυπόστατες οι φήμες για ακύρωση του προγράμματος

Επίσης, και οι δυο εταιρείες δεν έχουν προτείνει τίποτα απολύτως στο θέμα του Κέντρου Πληροφοριών Μάχης (CMS). Οι Ιταλοί βέβαια έχουν τη δικαιολογία του ότι οι συζητήσεις ξεκίνησαν πριν λίγους μόνο μήνες, αν κι αυτό δεν τους “απαλλάσσει” από τις ελληνικές -δίκαιες- απαιτήσεις. Το ίδιο βέβαια συμβαίνει και με τους Γάλλους, που μιλούν με το ΠΝ από το 2017 για τις FTI/Belh@rra/FDI… To SETIS παραμένει ακόμη και σήμερα αποκλειστικά “γαλλική” υπόθεση, με το ΠΝ να μην έχει ουδεμία πρόσβαση στο σύστημα. Δεν θέλουμε καν να σκεφτούμε τι κόστος θα έχει στο μέλλον η υποστήριξή του, ειδικά αν συνεχίσει να γίνεται μέσω Γαλλίας, κι όχι με ελληνική εταιρεία (όπως η Signaal Hellas).

Κορβέτες: Ισχυρότερο πλοίο το βρετανικό, λογική επιλογή το ολλανδικό, επικρατέστερο το ιταλικό, στο τέλος κερδίζουν οι Γάλλοι;

Το ΠΝ έχει συνηθίσει από το TACTICOS, όπου η THALES προσέφερε απλόχερα πρόσβαση, ενώ δημιουργήθηκε και η Signaal Hellas για τις απαραίτητες παραμετροποιήσεις. H Signaal όχι μόνο μπορεί να γράφει “κώδικα” για τα TACTICOS των εκσυγχρονισμένων S, των ΤΠΚ Ρουσσέν, αλλά και των Κανονιοφόρων Μαχητής, αλλά πολλά από τα project που δημιούργησε για το ΠΝ εξήχθησαν! Το ΠΝ είχε μια γενική υπόσχεση για “ανάλογη” συμπεριφορά στο θέμα του SETIS, αλλά οι Γάλλοι ακόμη δεν έδωσαν οτιδήποτε το χειροπιαστό (εκτός από μια σύμβαση συναρμολόγησης για κονσόλες στην Ελλάδα, ουσιαστικά άνευ ουσίας). Με λίγα λόγια, όχι καλά τα νέα…

ΑΝΑΛΥΣΗ: Κορβέτες/φρεγάτες για το ΠΝ, η ναυμαχία των ναυπηγείων κορυφώνεται

Με λίγα λόγια, αν και οι δυο “ενδιαφερόμενοι” προφανώς και έχουν προχωρήσει αρκετά και προσφέρει ακόμη περισσότερα, αλλά είναι προφανές πως η ελληνική πλευρά θέλει κι άλλα, πέρα από τα προφανή. Το ότι το θέμα της τιμής “κυμαίνεται” στα επίπεδα των 1,65 δις ευρώ για κάθε πρόταση (3 πλοία, με κατασκευή των 2 στην Ελλάδα), δεν σημαίνει αυτόματα πως έχουν “κλείσει” κι όλες οι λεπτομέρειες.

ThinkOutOfTheBox: Gowind HN, πως μπορούν οι Γάλλοι να πάρουν και το πρόγραμμα των κορβετών;

Στο θέμα της εγχώριας βιομηχανικής/ναυπηγικής συμμετοχής, και οι δυο προσφέρουν την εγχώρια κατασκευή, αλλά και πάλι είμαστε αρκετά “μακρυά”. Για παράδειγμα, οι Ιταλοί ναι μεν έχουν υπογράψει με την ελληνική ΟΝΕΧ, αλλά όλα αυτά δεν έχουν αποσαφηνιστεί τι θα γίνει με τους άλλους μεγάλους “υπεργολάβους”, όπως η Leonardo και η Elettronica. H MBDA είναι μάλλον σαφής σχετικά με το τι προσφέρει, ενώ όπως έχουμε κατ’ αποκλειστικότητα γράψει, ενδιαφέρεται και για την αγορά της IDE.

Ποιά είναι η αρχική Ολλανδική πρόταση για 4 κορβέτες SIGMA 10514

Οι Γάλλοι, μέσω THALES και MBDA πάλι έχουν προσφέρει πλέον μια ελληνική προστιθέμενη αξία της τάξης του 30%, αλλά υπάρχει ένα μικρό “αγκάθι”. Η ελληνική πλευρά ζητά από τους Γάλλους να προσφέρουν το 30% και για το πρόγραμμα των FDI HN, που μέχρι σήμερα δεν έχουν προσφέρει παρά το σχεδόν “τίποτα”. Αυτό είναι αλήθεια πως ανέτρεψε τα γαλλικά σχέδια, που σχεδίασαν, παρά τις αντίθετες εισηγήσεις, συμμετοχή 30% μόνο για το πρόγραμμα των Gowind HN.

Παρωχημένο το SETIS, ανώτερο το TACTICOS, σύμφωνα με το Μαλαισιανό Ναυτικό (που δεν έχει δει ακόμη τις Gowind 3100)

Αντίθετα, έγινε μια προσπάθεια να επηρεαστεί η…

Η συνέχεια στο navaldefence.gr 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

108 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
108 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Με τουρκοσυριακό σύμφωνο για ΑΟΖ απειλεί η Άγκυρα – ποιά μπορεί να είναι η ελληνοκυπριακή απάντηση;

Όπως δήλωσε σήμερα ο Τούρκος υπουργός Μεταφορών, Abdulkadir Uraloglu, η χώρα του θέλει να συνάψει ένα σύμφωνο "θαλάσσιας οριοθέτησης" με την Συρία, όταν εκεί...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Χρόνια Πολλά – καλά Χριστούγεννα!

9
Η ομάδα της "ΠΤΗΣΗΣ" και οι συνεργάτες της σας εύχονται κάθε χαρά! Φωτογραφία: Απόλλων Λεονταρίτης
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 25 Δεκεμβρίου 1941: Η πτώση του Χονγκ Κονγκ,...

1
Δύο εβδομάδες μετά την έναρξη της εισβολής των Ιαπώνων, η βρετανική αποικία του Χονγκ Κονγκ παραδίδεται. Οι Ιάπωνες εισέβαλαν στο συγκεκριμένο στρατηγικό σύμπλεγμα νήσων...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ακόμη 2 κορβέτες θέλει η Ουκρανία – πιθανά και αυτές τουρκικής κατασκευής

Στο Πρόγραμμα Στρατηγικής Θαλάσσιας Ασφαλείας που ενέκρινε η κυβέρνηση της Ουκρανίας, με προγραμματισμό για τα επόμενα έτη, περιλαμβάνεται και πρόβλεψη για απόκτηση ακόμη 2...

ΔΩΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΤΗΣΗΣ: ΜΙΑ ΡΕΠΛΙΚΑ ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΟΥ F-35 KAI 5 ΜΠΡΕΛΟΚ ΜΕ ΤΟΥ F-16

Σε συνεργασία με την ελληνική εταιρεία 2Κ Aviation Creations, η οποία παράγει υψηλής λεπτομέρειας ρέπλικες χειριστηρίων των πιο διάσημων αεροσκαφών, η ΠΤΗΣΗ προσφέρει στους...

Η Ιαπωνική Αεροπορία επιλέγει T-6JP Texan II για εκπαιδευτικό

Η Ιαπωνική Αεροπορική Δύναμη Αυτοάμυνας-JASDF (Japanese Air Self-Defense Force) ανακοίνωσε την επιλογή του T-6 Texan II ως το επόμενο εκπαιδευτικό αρχικού σταδίου αντικαθιστώντας τα...