Άρθρο του
Η απροθυμία της Δύσης να μεταφέρει κρίσιμη τεχνολογία στην Τουρκία, ειδικά σε τεχνολογία αντιαεροπορικών συστημάτων, πιθανόν σπρώχνει την τελευταία όλο και περισσότερο στην επιλογή ρωσικών όπλων, και πιο συγκεκριμένα προς το σύστημα S-500 που βρίσκεται υπό ανάπτυξη.
Η Άγκυρα έχει επιδείξει ενδιαφέρον και για το αμερικανικό σύστημα Patriot και παρόλο που η τουρκική κυβέρνηση δήλωσε πως δεν θέτει προαπαιτούμενα για μια συμφωνία, η Ουάσινγκτον πίεσε ασφυκτικά και επανειλημμένα για να μην ενεργοποιήσει η Τουρκία το αντιαεροπορικό S-400 που απέκτησε από τη Ρωσία.
Επιπλέον, η Τουρκία κατηγόρησε τη Γαλλία πως έχει κατ’εξακολούθηση σαμποτάρει την τουρκική προσπάθεια να αποκτήσει το αντιαεροπορικό σύστημα SAMP/T, που έχει αναπτυχθεί από την ευρωπαϊκή εταιρία Eurosam.
“Κάθε ευρωπαϊκή απροθυμία να μοιραστεί τεχνολογικά μυστικά για πολιτικούς λόγους θα μας οδηγήσει να αναζητήσουμε εναλλακτικές τεχνολογίες από χώρες με τις οποίες δεν έχουμε πολιτικά προβλήματα – ειδικότερα την Ρωσία”, είπε στον ιστοχώρο DefenseNews υψηλόβαθμο στέλεχος των αμυντικών προμηθειών με γνώση για τις τουρκικές προσπάθειες να αποκτήσει αντιαεροπορικά συστήματα.
Ο ίδιος αρνήθηκε να σχολιάσει περαιτέρω λεπτομέρειες για τις διαπραγματεύσεις με τη Ρωσία για τους S-500 περιοριζόμενος να πει: “Όλα πάνε καλά σύμφωνα με το σχέδιο”.
Η Ρωσία ανακοίνωσε στις 28 Δεκεμβρίου πως θα ξεκινήσει προκαταρκτικά τεστ του τελευταίου αντιαεροπορικού πυραυλικού συστήματός της, του S-500 ‘Prometheus’, εντός του 2020. Τον Μάιο του 2018, η Ρωσία πραγματοποίησε πυραυλική δοκιμή του συστήματος S-500.
Η νέα πλατφόρμα αναμένεται να έχει μέγιστο βεληνεκές 600 χιλιομέτρων για βαλλιστικά βλήματα και 500 χλμ. για αεροσκάφη. Το S-500 θα μπορεί -σύμφωνα με τους Ρώσους- να εντοπίζει και να εμπλέκει ταυτόχρονα 10 υπερ-υπερηχητικά βαλλιστικά βλήματα που θα πετούν με ταχύτητες 18,000 χλμ/ώρα ως 25,000 χλμ/ώρα.
To S-500 έχει από σχεδιασμού του μεγάλη κινητικότητα με τα κάνιστρα των πυραύλων να είναι τοποθετημένα στο φορτηγό 10×10 BAZ-69096. Eίναι επίσης ικανό στην αντιμετώπιση εχθρικών βαλλιστικών βλημάτων με βεληνεκές 3,500 χλμ.
“Η άποψη που υπάρχει στην Τουρκία είναι να προωθήσουμε την διαδικασία απόκτησης ρωσικής τεχνολογίας όσο οι Δυτικοί μας σύμμαχοι αρνούνται να μας παραχωρήσουν ανάλογη τεχνολογία”, δήλωσε στο Defense News Τούρκος διπλωμάτης με ανάμιξη σε ζητήματα αμυντικών προμηθειών “και αυτό περιλαμβάνει το υπό ανάπτυξη σύστημα S-500”.
To περασμένο έτος η Τουρκία παρέλαβε το πρώτο μέρος ενός πακέτου οπλισμού αξίας 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων που περιλάμβανε δύο πυροβολαρχίες του ρωσικού S-400, παρά τις αντιδράσεις συμμάχων του ΝΑΤΟ. Αντιδρώντας η Ουάσινγκτον ανέστειλε τη συμμετοχή της Τουρκίας στο πρόγραμμα του F-35. Οι ΗΠΑ ζήτησαν από την Τουρκία να μην ενεργοποιήσει το S-400 αλλά η Άγκυρα μένει αποφασισμένη να ενεργοποιήσει το σύστημα εντός του έτους.
“Δεν το αγοράσαμε (το S-400) για να το κρατήσουμε στις αποθήκες”, δήλωσε ο Τούρκος υπουργός εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου απαντώντας στις αμερικανικές πιέσεις.
Τον Μάιο, ο Τούρκος πρόεδρος, Ρεζέπ Ταγίπ Ερντογάν δήλωσε πως η συμφωνία για το S-500 μπορεί να έρθει σε μορφή συμπαραγωγής.
Τον Δεκέμβριο, ο Τούρκος υπουργός Αμύνης Χουλουσί Ακάρ είπε πως Μόσχα και Άγκυρα βρίσκονται σε συνομιλίες για την απόκτηση και δεύτερου πακέτου S-400 με την Τουρκία να ζητά συμπαραγωγή, μεταφορά τεχνολογίας και δυνατότητα μεταπώλησης του συστήματος σε τρίτες χώρες σε περίπτωση συμφωνίας για τους S-400.
Την ίδια στιγμή, ο Ισμαήλ Ντεμίρ, επικεφαλής της τουρκικής Διεύθυνσης Αμυντικής Βιομηχανίας, επιβεβαίωσε πως η Άγκυρα ενδιαφέρεται ακόμα για την απόκτηση Patriot.
Ταυτόχρονα, η Τουρκία έχει επαφές με Γαλλία και Ιταλία για την συμπαραγωγή του πυραυλικού αντιαεροπορικού συστήματος SAMP/T της εταιρίας Eurosam σε συνεργασία με τις υπό κρατικό έλεγχο ειδική σε ηλεκτρονικά Aselsan και πυραύλους Roketsan.
Ωστόσο, στις 7 Iανουαρίου, ο Ντεμίρ κατηγόρησε την Γαλλία πως σαμποτάρει την αγορά πυραύλων SAMP/T. Είπε πως η Γαλλία έβαλε προσκόμματα σε μια πιθανή συμφωνία λόγω της επιχείρησης του τουρκικού στρατού στη Βόρεια Συρία τον Οκτώβριο.
“Βρισκόμαστε στο στάδιο της κατοχύρωσης συνεργασιών, είπε ο Ντεμίρ. Η Γαλλία έχει μια αρνητική συμπεριφορά για την επόμενη φάση. Αν (η Γαλλία) συνεχίσει να προβάλλει εμπόδια, θα προχωρήσουμε με τους άλλους συνεργάτες (την Ιταλία).
Τουρκία και Eurosam υπέγραψαν 18-μηνη προκαταρκτική συμφωνία πίσω στις αρχές του 2018 για να εξετάσουν τη συμπαραγωγή ενός τουρκικού συστήματος αντιαεροπορικής άμυνας που θα βασίζεται στο SAMP/T.
Ήδη από τις αρχές του 2000 η Τουρκία προτίθεται να κατασκευάσει ένα εγχώριο, αντιαεροπορικό σύστημα μεγάλης εμβέλειας αλλά δεν υπήρχε πρόοδος. Μόνο το 2019 το πρώτο τουρκικής ανάπτυξης αντιαεροπορικό σύστημα μικρού ύψους, το Hisar-A πέρασε τις δοκιμές αποδοχής. Το σύστημα, μια συνεργασία των Aselsan και Roketsan, θα εισέλθει σε παραγωγή με προοπτική παραδόσεων το 2021.
Το Hisar-A παρέχει προστασία σε μια ποικιλία ιπτάμενων στόχων χάρη στην ικανότητα κάθετης εκτόξευσης. Εδράζεται σε τεθωρακισμένο όχημα και είναι πλήρως αυτόνομο διαθέτοντας ραντάρ 3D, σύνολο ηλεκτρο-οπτικών αισθητήρων και σύστημα ελέγχου πυρός.
Θα χρησιμοποιηθεί για την προστασία εγκαταστάσεων, λιμένων, αεροδρομίων και στρατευμάτων σε εκστρατεία. Το σύστημα αντιμετωπίζει αεριωθούμενα και ελικοφόρα αεροσκάφη, ΜΕΑ, πυραύλους “κρουζ” και βλήματα αέρος-εδάφους.
Οι Aselsan και Roketsan αναπτύσσουν κι ένα σύστημα μεσαίου βεληνεκούς, το Hisar-O, που αναμένεται να εισέλθει σε υπηρεσία το 2022. Η λειτουργία του Hisar-O περιλαμβάνει σταθμό διοίκησης και τρεις πυροβολαρχίες με ικανό αριθμό πυραύλων, εκτοξευτών, ραντάρ, συστήματα διοίκησης-ελέγχου-επικοινωνιών και άλλα.
Όταν συνδυαστούν μαζί, τα Hisar-A και Hisar-O θα προσφέρουν την ικανότητα στους Τούρκους να καταρρίψουν αεροσκάφη σε μικρά και μέσα ύψη. Το πρόγραμμα Hisar περιλαμβάνει την ανάπτυξη και παραγωγή δύο τύπων οχημάτων εδάφους και του πυραύλου, που είναι σχεδιασμένος για εκτόξευση από ένα αυτοκινούμενο σύστημα ή τεθωρακισμένο, τροχοφόρο όχημα.
Σημ. Στη εικόνα εξώφυλλου ο Πούτιν αγκαλιάζει τον Άσαντ
“Η απροθυμία της Δύσης να μοιραστεί τεχνολογία σπρώχνει την Τουρκία βαθύτερα στην αγκαλιά του Πούτιν”
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Οι εξελίξεις στο πρόγραμμα ηλεκτρονικού πολέμου για τα F-16V της...
Η Πολεμική Αεροπορία βρίσκεται σε διαρκείς συζητήσεις για τη σημαντική βελτίωση των μαχητικών αεροσκαφών F-16V, με την εισαγωγή ενός νέου συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου. Η...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 4 Ιανουαρίου 1989: Αμερικανικά F-14 καταρρίπτουν λιβυκά MiG-23
Το 1973 ο δικτάτορας της Λιβύης, Μουαμάρ Καντάφι, "τράβηξε μια γραμμή" μεταξύ των πόλεων της Βεγγάζης και της Μισράτα, διεκδικώντας μια έκταση σε απόσταση...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...