15.4 C
Athens
Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου, 2024
ΝΕΑΑΜΥΝΑΑντιναύαρχος ε.α. Μ. Ναούμ στο webinar της "ΠΤΗΣΗΣ": Αναγκαία η αναβάθμιση των...

Αντιναύαρχος ε.α. Μ. Ναούμ στο webinar της “ΠΤΗΣΗΣ”: Αναγκαία η αναβάθμιση των ΜΕΚΟ

- Advertisement -

Την Πέμπτη 3 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο του διεθνούς ναυτικού συνεδρίου MAST Med 2022 που έγινε στην Αθήνα, το περιοδικό ΠΤΗΣΗ και οι ιστοσελίδες μας, ptisidiastima.com & navaldefence.gr έκαναν ένα αναλυτικό webinar, με ταυτόχρονη αναμετάδοση διαδικτυακά, για το κρίσιμο θέμα της αναβάθμισης των φρεγατών ΜΕΚΟ του Πολεμικού μας Ναυτικού. Ένα πρόγραμμα που θα προσφέρει στα αξιόλογα και αξιόμαχα σκάφη, την ανανέωση που χρειάζονται ώστε να υπηρετήσουν ακόμη αρκετά χρόνια.

Στο πρώτο μέρος του webinar, συμμετείχαν 5 Αντιναύαρχοι ε.α., όλοι τους με μεγάλη εμπειρία στις φρεγάτες του Ναυτικού, οι οποίοι με τις εισηγήσεις τους έδωσαν πολύτιμη πληροφορία για το όλο ζήτημα. Ας δούμε εδώ τι είπε, ο Αντιναύαρχος ε.α. κ. Μιχαήλ Ναούμ:

Καλησπέρα και σας ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση. Όπως είπατε, ανέλαβα τα καθήκοντα κυβερνήτου στη φρεγάτα «Σαλαμίς» το 2010 μέχρι και το 2012, προερχόμενος από τρία χρόνια υπηρεσίας στην Αμερική, στο NATO Sparrow Project Office, οπότε είχα και τις αντίστοιχες προσλαμβάνουσες και παραστάσεις.

Η πρώτη εντύπωση που μου δίνεται από το πλοίο, είναι ότι πρόκειται για ένα καινούργιο σκάφος. Λάβετε υπόψιν σας, ότι έχω υπηρετήσει σε πλοία της δεκαετίας του ’60, αντιτορπιλικά, πυραυλάκατους της δεκαετίας του ’80 αλλά και τη φρεγάτα “Λήμνος” στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Οπότε η προσλαμβάνουσα παράσταση που έχω είναι ότι το πλοίο είναι καινούργιο. Έχοντας αναφέρει τα παραπάνω, τι άλλο συμπέρασμα βγαίνει; Ότι το πλοίο αντιμετωπίζει – ενώ είναι οπλισμένο όσον το δυνατόν καλύτερα – συγκεκριμένα προβλήματα παλαιότητας υλικού, δώδεκα χρόνια από τη διάθεσή του στην υπηρεσία του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού και είκοσι χρόνια από την έναρξη της υπηρεσίας του πρώτου πλοίου της κλάσης φρεγατών «Ύδρα».

Το έτος 2010 – σας θυμίζω είμαστε κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης –  αλλάζει το πλαίσιο λειτουργίας διαθέσεως κονδυλίων με σκοπό να μειωθεί αρκετά η ανάλωση κονδυλίων. Με πολλή εργασία από όλους τους φορείς του ναυτικού, πολλή μεγάλη υποστήριξη και αρκετά έξοδα (δεν έχει κανένα νόημα να αναφέρω σε αυτό το σημείο τα ποσά) αλλά και βασικά εργαλεία project management, το πλοίο αποδόθηκε σε ενεργή υπηρεσία και συνεχίζει να υπηρετεί έκτοτε.

Spend to save: Να ξοδέψουμε για να σώσουμε χρήματα!

Το ερώτημα λοιπόν, που τίθεται σήμερα είναι το εξής:  είναι η αναβάθμιση αναγκαιότητα; Στο συμπέρασμα που καταλήγω εγώ είναι ότι ναι, είναι. Διότι το πλοίο, έχει μια πολύ μεγάλη παραμένουσα αξία. Για να φτάσουμε σε αυτό το πλοίο πρέπει να ξοδέψουμε πάρα πολλά χρήματα. Άρα τι πρέπει να κάνουμε; Να το αναβαθμίσουμε. Να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματά του. Θα χρησιμοποιήσω έναν όρο “Spend to save”. Να ξοδέψουμε για να σώσουμε χρήματα.

H συνέχεια στο Naval Defence

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

1 ΣΧΟΛΙΟ

Subscribe
Notify of
1 Comment
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Σε φάση απαξίωσης 5 κρίσιμα ραντάρ αεράμυνας της ΠΑ – δεν υπάρχει “θόλος” χωρίς αυτά

Σύμφωνα με πληροφορίες μας η Πολεμική μας Αεροπορία αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με την υποστήριξη των 5 κρίσιμων για την αεράμυνα, ραντάρ μεγάλης εμβελείας τύπου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ελικόπτερα ΝΗ90, αναζητώντας σύμβαση υποστήριξης και δεσμεύσεις ότι “θα πετάνε”

33
Η σύμβαση για την προμήθεια των ελικοπτέρων ΝΗ90 από τη χώρα μας μάλλον αποτελεί case study για το πώς "δεν πρέπει να γίνονται συμβάσεις"! ...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 Νοεμβρίου 2012: Επιχείρηση ‘Pillar of Defense’, η...

0
Αρχίζει η 8ήμερη ισραηλινή επιχείρηση «Pillar of Defense» (Πυλώνας της Άμυνας) στη Γάζα. Η σύγκρουση ξεκίνησε όταν, σύμφωνα με την ισραηλινή πλευρά, η Χαμάς...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Dendias: New Armed Forces Structure with mergers of units and formations and anti-drone dome

We should move quickly to close 137 military camps. By 2025 this should be over...We must also enter the age of drones. Every unit...

Νέα δομή Ενόπλων Δυνάμεων, η φιλοσοφία των αλλαγών και οι στόχοι δεκαετίας

Παρακάτω ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Δένδια, σήμερα, στα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων...

«Έφυγε» σε ηλικία 102 ετών ο Αντώνης Αλεξανδρής, ο «κρατούμενος 8425» στο στρατόπεδο Stein Krems και Bernau

Σε ηλικία 102 ετών έφυγε σήμερα από τη ζωή ο Αντώνης Αλεξανδρής. Ο τελευταίος των ανθρώπων που σφράγισε τη ζωή τους ο δεύτερος παγκόσμιος...