12.6 C
Athens
Κυριακή, 14 Δεκεμβρίου, 2025
ΝΕΑΑΜΥΝΑΑντιναύαρχος ε.α. Μ. Ναούμ στο webinar της "ΠΤΗΣΗΣ": Αναγκαία η αναβάθμιση των...

Αντιναύαρχος ε.α. Μ. Ναούμ στο webinar της “ΠΤΗΣΗΣ”: Αναγκαία η αναβάθμιση των ΜΕΚΟ

- Advertisement -

Την Πέμπτη 3 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο του διεθνούς ναυτικού συνεδρίου MAST Med 2022 που έγινε στην Αθήνα, το περιοδικό ΠΤΗΣΗ και οι ιστοσελίδες μας, ptisidiastima.com & navaldefence.gr έκαναν ένα αναλυτικό webinar, με ταυτόχρονη αναμετάδοση διαδικτυακά, για το κρίσιμο θέμα της αναβάθμισης των φρεγατών ΜΕΚΟ του Πολεμικού μας Ναυτικού. Ένα πρόγραμμα που θα προσφέρει στα αξιόλογα και αξιόμαχα σκάφη, την ανανέωση που χρειάζονται ώστε να υπηρετήσουν ακόμη αρκετά χρόνια.

Στο πρώτο μέρος του webinar, συμμετείχαν 5 Αντιναύαρχοι ε.α., όλοι τους με μεγάλη εμπειρία στις φρεγάτες του Ναυτικού, οι οποίοι με τις εισηγήσεις τους έδωσαν πολύτιμη πληροφορία για το όλο ζήτημα. Ας δούμε εδώ τι είπε, ο Αντιναύαρχος ε.α. κ. Μιχαήλ Ναούμ:

Καλησπέρα και σας ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση. Όπως είπατε, ανέλαβα τα καθήκοντα κυβερνήτου στη φρεγάτα «Σαλαμίς» το 2010 μέχρι και το 2012, προερχόμενος από τρία χρόνια υπηρεσίας στην Αμερική, στο NATO Sparrow Project Office, οπότε είχα και τις αντίστοιχες προσλαμβάνουσες και παραστάσεις.

Η πρώτη εντύπωση που μου δίνεται από το πλοίο, είναι ότι πρόκειται για ένα καινούργιο σκάφος. Λάβετε υπόψιν σας, ότι έχω υπηρετήσει σε πλοία της δεκαετίας του ’60, αντιτορπιλικά, πυραυλάκατους της δεκαετίας του ’80 αλλά και τη φρεγάτα “Λήμνος” στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Οπότε η προσλαμβάνουσα παράσταση που έχω είναι ότι το πλοίο είναι καινούργιο. Έχοντας αναφέρει τα παραπάνω, τι άλλο συμπέρασμα βγαίνει; Ότι το πλοίο αντιμετωπίζει – ενώ είναι οπλισμένο όσον το δυνατόν καλύτερα – συγκεκριμένα προβλήματα παλαιότητας υλικού, δώδεκα χρόνια από τη διάθεσή του στην υπηρεσία του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού και είκοσι χρόνια από την έναρξη της υπηρεσίας του πρώτου πλοίου της κλάσης φρεγατών «Ύδρα».

Το έτος 2010 – σας θυμίζω είμαστε κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης –  αλλάζει το πλαίσιο λειτουργίας διαθέσεως κονδυλίων με σκοπό να μειωθεί αρκετά η ανάλωση κονδυλίων. Με πολλή εργασία από όλους τους φορείς του ναυτικού, πολλή μεγάλη υποστήριξη και αρκετά έξοδα (δεν έχει κανένα νόημα να αναφέρω σε αυτό το σημείο τα ποσά) αλλά και βασικά εργαλεία project management, το πλοίο αποδόθηκε σε ενεργή υπηρεσία και συνεχίζει να υπηρετεί έκτοτε.

Spend to save: Να ξοδέψουμε για να σώσουμε χρήματα!

Το ερώτημα λοιπόν, που τίθεται σήμερα είναι το εξής:  είναι η αναβάθμιση αναγκαιότητα; Στο συμπέρασμα που καταλήγω εγώ είναι ότι ναι, είναι. Διότι το πλοίο, έχει μια πολύ μεγάλη παραμένουσα αξία. Για να φτάσουμε σε αυτό το πλοίο πρέπει να ξοδέψουμε πάρα πολλά χρήματα. Άρα τι πρέπει να κάνουμε; Να το αναβαθμίσουμε. Να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματά του. Θα χρησιμοποιήσω έναν όρο “Spend to save”. Να ξοδέψουμε για να σώσουμε χρήματα.

H συνέχεια στο Naval Defence

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

1 ΣΧΟΛΙΟ

Subscribe
Notify of
1 Comment
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Ειδικές δυνάμεις σε όλα τα υποβρύχια του ΠΝ με νέας γενιάς υποθαλάσσια σκούτερ

Για δεκαετίες, η συζήτηση γύρω από την ισχύ ενός υποβρυχίου επικεντρώνεται σχεδόν αποκλειστικά στις τορπίλες, στα βλήματα cruise και στα συστήματα αισθητήρων. Στη σύγχρονη...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Τι εξοπλισμούς θέλει η Ελλάδα από τον κανονισμό SAFE

68
Αρκετά σύνθετο και με ασάφειες παραμένει το πρόγραμμα ελληνικής συμμετοχής στον ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό κανονισμό SAFE, περί ταχείας κοινής προμήθειας αμυντικών εξοπλισμών, μαζί με άλλα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 13 Δεκεμβρίου 1943: Το Ολοκαύτωμα των Καλαβρύτων

3
Ως αντίποινα για την καταστροφή γερμανικού στρατιωτικού αποσπάσματος του 749 Συντάγματος Ορεινών Κυνηγών, που διενεργούσε αντιανταρτικές επιχειρήσεις κατά του ΕΛΑΣ στην ευρύτερη ορεινή περιοχή...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Κ. Τασούλας: Ενεργές οι ελληνικές αξιώσεις για αποζημιώσεις από τα εγκλήματα πολέμου

«Το ελληνικό Κράτος, η ελληνική Πολιτεία διαχρονικά δεν έχει πάψει να θεωρεί τις αξιώσεις της για αποζημιώσεις και επανορθώσεις από τα εγκλήματα πολέμου ότι...

Ειδικές Δυνάμεις των ΗΠΑ επιβιβάστηκαν σε πλοίο στον Ινδικό, που μετέφερε φορτίο από την Κίνα στο Ιράν

Οι Ηνωμένες Πολιτείες προχώρησαν σε μια από τις πιο αποκαλυπτικές επιχειρήσεις θαλάσσιας επιβολής κυρώσεων των τελευταίων ετών, όταν Ειδικές Δυνάμεις επιβιβάστηκαν σε εμπορικό πλοίο...

Σοβαρή βλάβη στο νέο υποβρύχιο της Ταϊβάν αποκαλύπτει τα όρια της εγχώριας ανάπτυξης προηγμένων υποβρυχίων

Το νέο, εγχώριας σχεδίασης υποβρύχιο της Ταϊβάν, Hai Kun (SS-711), αντιμετώπισε σοβαρή βλάβη στο υδραυλικό του σύστημα κατά τη διάρκεια θαλάσσιων δοκιμών, γεγονός που...