Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του νεότερου αμερικανικού αεροπλανοφόρου, USS Gerald R. Ford μάλλον έχει λυθεί. Ο λόγος είναι για τους ηλεκτρομαγνητικούς καταπέλτες του, το πιο κρίσιμο σύστημα ενός αεροπλανοφόρου στη λειτουργία της αεροπορικής του πτέρυγας, καθώς χωρίς αυτούς απλώς δεν μπορεί να απογειωθεί κανένα αεροπλάνο του. Οι συγκεκριμένοι καταπέλτες όμως, καινοτομικοί καθώς διαφέρουν από τους παλαιότερους που χρησιμοποιούν πίεση ατμού, κατασκευής της General Atomics είχε εμφανίσει πολλά προβλήματα από την αρχή των δοκιμών.
Πλέον όμως, όπως ανακοίνωσε η εταιρία, στην διάρκεια της 18μηνης περιόδου δοκιμών μετά την παράδοση, το αεροπλανοφόρο ολοκλήρωσε ένα ορόσημο 8.000 αποπροσγειώσεων, κάτι που έδειξε πως τόσο οι καταπέλτες (EMALS) όσο και το εξελιγμένο σύστημα καλωδιώσεων ανάσχεσης (AAG) στην προσγείωση λειτουργούν ικανοποιητικά. Οι δοκιμές έγιναν σχεδόν με όλα τα αεροσκάφη που θα χρησιμοποιεί το αεροπλανοφόρο, δηλαδή F/A-18 Super Hornet, E-2C/D Hawkeye, C-2 Greyhound και ΕΑ-18G Growler.
Με την ολοκλήρωση των δοκιμών το USS Gerald R. Ford αναμένεται να αναλάβει κανονικά υπηρεσία το 2022, μετά από ένα πολύχρονο πρόγραμμα δοκιμών και μετασκευών που αύξησαν το κόστος του πάνω από τα 13 δις δολάρια.
Πρόοδος στην ανάπτυξη εξοπλισμού του αεροπλανοφόρου USS Ford