Ο επικεφαλής του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ παραδέχεται ότι οι νέες, μη δοκιμασμένες τεχνολογίες στο πιο σύγχρονο και μεγαλύτερο αεροπλανοφόρο USS Gerald R. Ford, προκαλούν πολλά προβλήματα.
Όταν το Ναυτικό κατασκεύασε το Ford, ενσωμάτωσε 23 νέες τεχνολογίες, μερικές από τις οποίες εξακολουθούν να προκαλούν πονοκέφαλο στην υπηρεσία 4 χρόνια μετά την είσοδο του πλοίου σε υπηρεσία.
Σε μια παρουσίαση για την έκθεση Sea Air Space, ο αρχηγός Ναυτικών Επιχειρήσεων Ναύαρχος Mike Gilday είπε ότι η προσθήκη 23 νέων τεχνολογιών στο Ford ήταν «λάθος» που δεν μπορεί να επαναληφθεί.
Το USS Ford είναι το πρώτο πλοίο της νέας κλάσης αεροπλανοφόρων Ford, της πρώτης μετά από 40 χρόνια. Το Πολεμικό Ναυτικό ήταν πρόθυμο να ενσωματώσει νέες και αδοκίμαστες τεχνολογίες στο Ford, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου ραντάρ αναζήτησης, ηλεκτρομαγνητικών καταπελτών για τα αεροσκάφη, ενός νέου συστήματος ανάκτησης αεροσκαφών και 11 ηλεκτρομαγνητικών ανελκυστήρων που έχουν σχεδιαστεί για τη μεταφορά βομβών και πυραύλων από το πλοίο.
Αλλά τα τεχνικά προβλήματα με τις νέες τεχνολογίες οδήγησαν σε υπερβάσεις κόστους ύψους 2,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων και καθυστερήσεις, με αποτέλεσμα το συνολικό κόστος του πλοίου να εκτιναχθεί στα 13 δισεκατομμυρίων δολαρίων, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται τα αεροσκάφη με τα οποία θα εξοπλιστεί.
Πολλοί χαρακτηρίζουν αυτές τις εξελίξεις ως “φιάσκο” και πλέον, το Πολεμικό Ναυτικό κατασκευάζει και δοκιμάζει νέες τεχνολογίες που προορίζονται για τις νέες φρεγάτες κλάσης Constellation στην ξηρά για να διασφαλιστεί ότι λειτουργούν σωστά, πριν τοποθετηθούν σε αυτές.