Τρία χρόνια πριν σχεδόν με ακρίβεια ημέρας, το αντιτορπιλικό κατευθυνομένων βλημάτων κλάσης Arleigh Burke USS Fitzgerald συγκρούστηκε στις 17 Ιουνίου 2017 με το εμπορικό πλοίο με σημαία Φιλιππινών ACX Crystal έξω από τις ιαπωνικές ακτές με αποτέλεσμα τον θάνατο 7 ναυτικών και σοβαρές ζημιές στην υπερκατασκευή του αντιτορπιλικού.
Σήμερα, το επισκευασμένο USS Fitzgerald επιστρέφει στο San Diego για να ενταχθεί και πάλι με τις δυνάμεις του 7ου Στόλου του Ειρηνικού. Οι επισκευές που αρχικά υπολογίζονταν πως θα διαρκούσαν δύο χρόνια και θα κόστιζαν 368 εκατομμύρια δολάρια τελικά ανήλθαν σε 2.5 χρόνια και 523 εκατομμύρια.
Το πλοίο πραγματοποίησε τις πρώτες γενικές δοκιμές πλέοντας από τα ναυπηγεία Ingalls στο Μισσισσιππή για αξιολόγηση των συστημάτων πλεύσης, διαχείρισης μάχης και αναφοράς ζημιών καθώς και τον έλεγχο των οπλικών συστημάτων και των κινητήρων του. Οι δοκιμές θα συνεχιστούν στο San Diego εκπαιδεύοντας το πλήρωμά του για να επιστρέψει το αντιτορπιλικό όσο γίνεται πιο γρήγορα σε υπηρεσία.
Η ευθύνη του ατυχήματος του 2017 είχε πέσει αρχικά στους ώμους του κυβερνήτη του πλοίου, αντιπλοιάρχου Bryce Benson και της υποπλοιάρχου Natalie Combs που κατηγορήθηκαν για πλημμελή εκτέλεσης καθήκοντος που οδήγησε σε θανάτους και την έκθεση του πλοίου σε κίνδυνο από αμέλεια. Οι κατηγορίες αποσύρθηκαν πέρυσι και οι δύο αξιωματικοί οδηγήθηκαν στην αποστρατεία, με τον Benson να έχει ήδη εγκαταλείψει τις τάξεις του Ναυτικού και την Combs να της έχει συσταθεί να κάνει το ίδιο.
Το 2017 ήταν μια κακή χρονιά για το Ναυτικό των ΗΠΑ, καθώς δύο μόνο μήνες μετά το επεισόδιο του Fitzgerald το αντιτορπιλικό USS John S. McCain συγκρούστηκε και αυτό με εμπορικό πλοίο έξω από τη Σιγκαπούρη με αποτέλεσμα τον θάνατο 10 ναυτικών. Το A/T McCaine έχει ήδη επισκευαστεί και επιστρέψει σε υπηρεσία.
Οι συγκρούσεις εν πλω αλλάζουν την πολιτική ύπνου στα αμερικανικά αεροπλανοφόρα
Στα τέλη του 2017, αναφορά του αμερικανικού ναυτικού έκανε λόγο για εντατική χρήση των πολεμικών πλοίων, κόπωση των πληρωμάτων, αδυναμία επαρκούς επάνδρωσης και παραβίαση κανόνων ασφαλείας και διαδικασιών ως αιτία των ατυχημάτων.
Πριν μία εβδομάδα, δικαστήριο της πολιτείας της Λουιζιάννα απέρριψε αγωγή συγγενών των θυμάτων κατά της μισθωτήριας εταιρίας του ACX Crystal για αποζημίωση 287 εκατομμυρίων δολαρίων στη βάση πως η εταιρία δεν μπορεί να θεωρηθεί υπεύθυνη για το περιστατικό και πως το ύψος της αποζημίωσης είναι συντριπτικό. Στην αγωγή, όμως, οι δικηγόροι υποστήριζαν πως οι ναύτες του USS Fitzgerlad αντιμετώπιζαν “ψυχολογική πίεση, αγωνία για χαμμένους μισθούς και φόβο του θανάτου” και δήλωσαν πως θα υποβάλουν έφεση.